Sinds mijn samsung s3 bijna overleden is, word t tijd voor een nieuwe telefoon.
Via internet dus bij belsimpel.nl terecht gekomen
Daar een leuk abbo uitgezocht waarbij de iphone 5 gratis was.
Ik wil graag een iphone, dus dit leek de perfecte combinatie.
Abonnement aangevraagd en ik kreeg het contract per email toegestuurd.
Deze heb ik dus de volgende dag ingevuld en weer teruggestuurd naar Belsimpel.
Op de dag van de bestelling was de telefoon nog op voorraad.
En zou hij dus binnen 1-4 dagen thuis afgeleverd worden, indien het contract was ontvangen.
Dat had ik dus gedaan.
Zij zijn dus een contract met mij aangegaan wanneer de telefoon dus nog wel leverbaar was.
Nu keek ik op mijn orderstatus vanochtend.
Nu is de status opeens veranderd naar: tijdelijk niet beschikbaar, Belsimpel wacht op levering van het product.
Fijn..
Gelijk Belsimpel gebeld waarbij mij verteld word dat de telefoon uitverkocht is en niet meer geleverd kan worden.
Hij is door Apple uit de productie gehaald.
En de meneer vertelde dat ik de telefoon dus niet meer kreeg.
Ze zijn dan toch verplicht om die telefoon te leveren?
Tuurlijk kan dat niet meer omdat hij uit de productie is gehaald, maar een gepaste oplossing hebben zij mij ook niet aanboden.
Ik heb nog geprobeerd om de iphone 5s te nemen met abbo en dan zonder bijbetaling.
Of vraag ik dan te veel?
Ik vind t heel vervelend, ik had mij erop verheugd. Helaas.
Ik weet dat de Iphone 6 eraan komt deze week of iig snel.
De prijzen van de Iphone 5s zullen dan omlaag gaan maar dat zal niet veel zijn.
Ik heb de voorwaarden gelezen maar heb niks duidelijks kunnen vinden over de orderstatus wijzigingen. Of ik heb erover heen gelezen.
Wat te doen?
Hij heeft wel aangeboden om een ander abbo te nemen met de 5s maar dan bij Tele2.
Maar na jaren met Tele2 van gezeur en problemen wil ik daar liever niet meer naar terug.
Het gaat mij niet echt om te telefoon (tuurlijk wel een beetje) maar het voornaamste is dat zij mij er niet op geattenteerd hebben dat hij niet meer leverbaar zou zijn.
Ik ging er vanuit dat ik telefoon zou krijgen, zonder gezeur etc.
Wat vinden jullie een gepaste oplossing vanuit Belsimpel?
Of maak ik van een mug een olifant?

Overigens heb ik de eenmalige verzendkosten wel al betaald.
(Zo zou ik het althans tegen hun zeggen.) Volgens mij kunnen ze dat dan niet weigeren. Vervolgens zou ik gewoon naar een winkel gaan en daar een abonnement afsluiten met wel een iPhone 5.
Enige van belang is voor dergelijke zaken om dat getekende contract retour te krijgen....