Bod gedaan op een woning!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Bod gedaan op een woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:26

Wij zijn al een enig tijdje rond aan het kijken voor een woning.
Nu hebben wij een super leuk huisje getroffen, vlakbij manlief zijn werk (4 min fietsen) en
5 minuten op loopafstand hebben wij een groot natuurgebied, vrijwel direct naast de woning is er winkel gelegenheid. En ook niet geheel onbelangrijk het huisje is perfect voor ons.

Nu hebben wij vrijdag een bod uitgebracht maar tot op heden nog niks gehoord, duurt dit altijd zo lang?

Ik ben zo gigantisch zenuwachtig!

Jaime_

Re: Bod gedaan op een woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:28

Hoe laat heb je vrijdag een bod uitgebracht?

Na het uitbrengen van ons bod, hadden we in 1 dagdeel een overeenkomst..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:28

Vrijdag bod uitgebracht, het is nu maandag, er heeft nog geen werkdag tussen gezeten. Dat is logischerwijs natuurlijk veel te kort om je er nu al druk over te maken.

Ga er vanuit dat het vanzelf een week kan duren.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:29

Erg verschillend hoelang dat kan duren. De oude eigenaar wil waarschijnlijk er ook even over nadenken / overleggen met partner. En er zit ook nog een weekend tussen.

Bij ons duurde het een week voordat we reactie kregen op ons bod.
Laatst bijgewerkt door ElineThera op 08-09-14 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Vergeet niet dat het weekend er tussen zit he ;).
En de bewoners willen er misschien nog even over nadenken?

fleurtjeuh

Spannend!
Ik duim voor je!

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:31

gewoon even bellen of men je bod heeft ontvangen?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:32

Quad schreef:
Vrijdag bod uitgebracht, het is nu maandag, er heeft nog geen werkdag tussen gezeten. Dat is logischerwijs natuurlijk veel te kort om je er nu al druk over te maken.

Ga er vanuit dat het vanzelf een week kan duren.

Vrijdag middag tegen sluiting hebben wij geboden, nu zeiden ze wel dat wij zaterdag evt. al gebeld konden gaan worden en nu had ik eigenlijk verwacht in de ochtend al een telefoontje te krijgen maar helaas.

Zenuwen beheersen mijn lichaam nu haha. :o

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:32

Stel dat dit huis verkocht wordt met een restschuld, dan kan het ook nog zo zijn dat ze goedkeuring van de bank/NHG moeten krijgen voor jullie bod. Dan kan het wel tot het einde van de week duren voordat je weer wat hoort...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:33

De kans is best groot dat je dan vandaag wat hoort.. maar dat kan ook zo maar niet het geval zijn.. Net als wat Liezel zegt..

Afwachten en zenuwen onder controle houden dus :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:38

Liezel1 schreef:
Stel dat dit huis verkocht wordt met een restschuld, dan kan het ook nog zo zijn dat ze goedkeuring van de bank/NHG moeten krijgen voor jullie bod. Dan kan het wel tot het einde van de week duren voordat je weer wat hoort...

dat zal niet het geval zijn, dan had TS daar wel lucht van gehad.. vraagprijs ligt dan lager en vaak wordt er wel tussen en neus en lippen iets gemeld over de het bod over meerdere schijven moet..

als de makelaar zegt: zaterdag zou er al gebeld kunnen worden.. en het bod is vrijdag ingediend.. dan is er geen NHG of bankissue.

wat wel zou kunnen is een scheiding in de minne bijvoorbeeld.. waardoor het doorgebelde bod dus eerst met een partner die niet aanwezig is overlegd moet worden.. hier kunnen best 1 of meerdere dagen overheen gaan.. of het bod wordt voorgelegd aan een adviseur of iets dergelijks.. of er is nog geen tijd voor de eigenaren en de verkopende makelaar geweest om het bod goed te bespreken..

1 werkdag is nog niet zo vreemd zelfs 2-3 niet. het eerste terugkerende bod kan even duren.. daarna zitten beide partijen vaak aan de telefoon gekluisterd..

ik zou op z'n vroegst morgen aan het eind van de middag even bellen om te vragen naar de stand van zaken.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:44

Ik weet inderdaad niet of er nog een schuld oid is?
Wel is het huis aardig laag in prijs, wij hebben niet meteen het uiterste geboden gezien er geen keuken in zit en er toch nog wel het een en ander aan gedaan mag worden (Buiten de badkamer en toiletten die zijn echt recent)
Ook staat de woning al enige tijd leeg, schat zo ongeveer 1 jaar het is dus al een hele lange tijd onbewoonbaar.

Voor ons toch een reden om laag in te zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:50

Ik was al met al 2 maanden verder voordat het werd geaccepteerd, omdat het namelijk werd verkocht door de bank. Dus wij hebben uiteindelijk met bouwkundige rapporten aan kunnen tonen dat ons laatste bod reëel was en wij geen cent meer wouden geven. Pas toen gingen ze akkoord. Ze deden namelijk ook een tegenbod natuurlijk elke keer, tot ons laatste bod uiteraard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:52

Heb je niet gevraagd hoe lang het huis leeg stond?
Dit ivm mogelijke vochtschade?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:02

Spannend zeg! Bij ons heeft het maar iets van anderhalf uur ofzo geduurd van het eerste bod tot aan het uiteindelijk geaccepteerde bod. Maar wij hadden de mazzel dat de makelaar gelijk de verkopende partij heeft kunnen bereiken. Maar ook die makelaar gaf aan dat het wel eventjes kon duren. Hij moet ook maar net de verkopende partij kunnen bereiken en die moet er dan ook maar zo snel uit zijn. Op zijn vroegst zou ik morgen eens bellen om te informeren. Je mag best een beetje de vinger aan de pols houden.
En succes met het in bedwang houden van je zenuwen!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:04

Nee dit hebben wij helaas niet gedaan, waren op het moment zo enthousiast.
Nu staat mij wel bij dat onder een radiator de kleur heel erg vervaagd was op het laminaat, de makelaar zij dat dit kwam door dat de woning al een enige tijd te koop stond.
Ik heb er verder niet bij na gedacht want vond die vloer toch foei lelijk en zag er al helemaal een ander vloertje in liggen.

Maar dit zou dus vocht kunnen zijn?

Ik vind onze bod op dit moment in ieder geval wel reëel.
Hij staat te koop voor 112.500 en wij hebben 98.500 geboden. Uiterste bod zal voor ons rond de 102.000 liggen.
De makelaar zat voor ons de woonlasten te berekenen wanneer de woning er uit ging voor 105.000 dus denk dat zij toch wel zullen zakken in prijs.

Mijn vriend heeft van collega's vernomen dat het een voormalige winkel is geweest (haal ik er totaal niet uit als wij door de woning lopen)
En in 2012 is de woning op vele vlakken gerenoveerd, de badkamer en toiletten zien er ook super netjes uit.
Het is niet direct mijn smaak, maar er valt zeker enige jaren nog mee te leven.
Er ontbreekt alleen een keuken, en ik weet dat een keuken toch behoorlijk veel waarde kan geven aan een woning dus dat is een voornaamste reden van ons bod.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:09

Als ik het zo lees, laat dan wel een bouwkundig onderzoek doen. Als het een mooi huis is en dan voor zo'n lage prijs zou je toch denken dat er een addertje onder het gras is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:10

Eerst een bouwkundig onderzoek laten doen of iig even een aannemer meenemen, want ik ben ook blij dat wij dat hebben gedaan! Stonden wij ook sterk in de onderhandeling.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:10

Mocht je bod geaccepteerd worden dan onder voorbehoud van een technische keuring, kost een paar cent maar kan zeer veel ellende voorkomen. Er kan wel in geklust zijn maar weet jij veel of het vakkundig of niet gebeurt is. Het is namelijk wel vreemd dat het op een redelijk aantrekkelijke plek staat, qua prijs goed te doen voor beginners en het nu na een jaar nog niet verkocht is, dus zet al je voelsprieten op rood. Ook nog de kruipruimte nagekeken (zwammen) en hoelang zit de cv ketel enz er al in. Als je deze twee dingen moet vervangen, eventueel nieuwe begane grond vloer dan ben je een flink kapitaal verder.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:11

Altijd een bod doen onder voorbehoud van financiering en (bouwtechnische) keuring.

De meeste hypotheekverstrekkers willen een rapport hebben van de woning voordat men tot financiering overgaat.
Sowieso is een aankoopkeuring bij een wat oudere woning geen overbodige luxe.
Hierdoor zijn er bij ons ook huizen afgevallen.

Vocht kan ook tussen de wanden in gaan zitten en dan kun je langere tijd last houden van schimmel en evt rotten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:12

Hoe vaak zijn jullie de woning wezen bezichtigen?

Heb je het bod gedaan onder voorbehoud van... financiering, bouwkundig onderzoek, etc.

Persoonlijk zou ik niet bellen, even laten rusten en kijken wat er gebeurt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:13

Eerst bouwtechnische keuring laten doen inderdaad. Je zult de eerste niet zijn die denkt voor een leuk prijsje een woning te kunnen kopen, om vervolgens flink wat geld kwijt te zijn aan een enorme verbouwing omdat er van alles mis is met het huis. Ik snap eigenlijk uberhaupt niet dat mensen een bod uitdoen zonder een keuring := Wij hebben toen ook alles laten doorlichten ivm verborgen gebreken.

En daarna waren we een week of 2 kwijt met het bieden.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 13:15

Daar stonden wij inderdaad ook van te kijken, de action, blokker, lidl en ga zo maar even door zijn zo goed als jouw buren.
Buiten een keuken hoeft er ook niet mega veel gedaan te worden, het is alleen dat je hem nog even naar eigen hand moet zetten.

Wel zou het veel mensen waarschijnlijk afschrikken dat er geen tuin bij zit, je hebt een patio waar misschien net een lounge setje kan staan van klein formaat.
Cv ketel is in 2012 ook vernieuwd. Hij is op de markt gekomen voor 150.000 maar staat dus al een enkele tijd te koop.

Gelukkig is mijn zwager ook makelaar dus daar staan wij wel sterk mee. En laten heb inderdaad ook keuren.

De bod die wij nu hebben gedaan is onder behoud van financiering, vanmiddag hebben wij weer een afspraak bij de bank.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:16

Spannend he!

maar, hebben jullie het bod alleen onder voorbehoud van financiering gedaan en niet onder voorbehoud van wat er uit een keuring komt? daar wordt het namelijk nog veel spannender van.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:17

Zoals bij ons was het ook leuk; wij wisten dat er lekkage was, want plafond onder de badkamer had vocht plekken. de makelaar zei; dat komt door de tegels, die moet vervangen worden want de voegen ontbraken waardoor vocht naar beneden kon trekken. Wij hebben onze installateur erop gezet; de voegen waren het minste probleem; afvoerputje moest vervangen worden én het water lekte door de leidingen achter de muur dus de muur moest ook vervangen worden.
Maar dat wisten wij dus gelukkig van te voren!