Bedankt voor al jullie berichten!
Bij gebrek aan een vast inkomen, kan ik dus geen echte creditcard aanvragen, dat is nog een reden dat ik geïnteresseerd ben in een prepaid creditcard. Zodra ik vast inkomen heb en ik blijk toch veel gebruik ervan te maken, dan kan ik altijd nog kijken.
Voor nu gaat het echter om online aankopen bij Amazon bijvoorbeeld, waar je niet kunt betalen met PayPal of IDEAL. Voor het buitenland pin ik in principe veel, maar sommige winkeltjes pakken mijn pinpas niet en dan zou een prepaid creditcard/contant geld ook handig zijn.
De frequentie qua gebruik zal dus niet erg hoog liggen, maar ik denk hoog genoeg om die € 15,- per jaar er wel "uit te kunnen krijgen".
Utixo schreef:Ik heb een v3 card. Vind hem handig, was voor creditcard aankopen en inderdaad in het buitenland. Opwaarderen gaat snel via Ideal.
Dat vind ik zelf het nadeel van https://prepaid.worldcard.nl/prepaid/, je kan daar niet mee opladen via IDEAL. Maar als ik iets wil bestellen o.i.d. dan moet ik die twee dagen maar even voor lief nemen.
Voor V3 Card had ik ook gekeken, maar wat Cassidy al zei, liet mij twijfelen over deze dienst.
Deijs schreef:Ik heb een gewone creditcard van de ANWB, is super aan te raden! kost maar 12 euro per jaar.
Is volgens mij handiger en goedkoper als zo'n prepaid.
Ik zit niet bij de ANWB dus dat is geen optie voor mij plus dat deze kaart ook afhankelijk van je inkomsten is.
Qua veiligheid. Het is mijn kaart en hij zal ook niet uitgeleend worden. Uiteraard worden de afschriften maandelijks goed gecontroleerd.
En die mails, die gaan toch al per direct naar de prullenbak als ze er al niet uitgefilterd worden. 
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik hem t.z.t. maar ga aanvragen en hem dan ga uitproberen.