Prepaid creditcard, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Prepaid creditcard, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 17:37

Specifiek gaat het om https://prepaid.worldcard.nl/prepaid/, tenzij er betere ervaringen zijn met een ander bedrijf.

Omdat ik online steeds vaker tegen de belemmering aanloop dat je alleen maar kunt betalen met een creditcard, ben ik eens getipt door iemand of een prepaid creditcard niet iets voor mij zou zijn. Dito als je in het buitenland bent en je bankpas wordt niet geaccepteerd. }:0

Sinds die tijd heb ik mij veel ingelezen in dit systeem en ik wordt er steeds enthousiaster over. Voor de doorslaggevende factor ben ik nu alleen nog opzoek naar ervaringen van gebruikers.

Wie heeft dus ook een prepaid creditcard en hoe ervaar jij dit? Alle positieve en negatieve ervaringen zijn welkom, dito met tips en aanbevelingen.

Alvast bedankt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 09:06

Niemand?

Laulitz

Re: Prepaid creditcard, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:12

Wij hebben er eentje, niet van het bedrijf dat jij noemt, maar eentje van de belgische post. Ik vind het zelf maar heel onhandig, heb je iets geboekt dan moet je er van te voren geld op zetten anders wordt je boeking gewoon afgezegd/verwijderd. Wij hebben dan nog als nadeel dat je naar de post zelf moet om het geld cash te storten en moet minstens 50 euro zijn ofzo. Nee ik vind het niks en ga lekker een 'echte' creditcard aanvragen :+
Overigens heb ik nog niet gehad dat mijn bankpas in het buitenland niet werd geaccepteerd, heb overal altijd geld kunnen afhalen en kunnen betalen..

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:16

Heb er eentje van moneybookers, vind het ideaal, overboeken op de kaart is zo gedaan en je kunt niet teveel uitgeven, heerlijk.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:16

Ik heb een v3 card. Vind hem handig, was voor creditcard aankopen en inderdaad in het buitenland. Opwaarderen gaat snel via Ideal.

Amie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:25

Ik heb er een van de KBC bank in Belgie. Om dezelfde redenen aangeschaft als die TS noemt en hij werkt prima! Je moet inderdaad wel in de gaten houden dat je er voldoende geld op zet, maar dat is heel simpel te regelen via internetbankieren.
Het voordeel is wel dat deze creditcard minder duur is dan een 'echte' creditcard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:14

Utixo schreef:
Ik heb een v3 card. Vind hem handig, was voor creditcard aankopen en inderdaad in het buitenland. Opwaarderen gaat snel via Ideal.

Nadeel van de 3V card is dat je maar beperkt kunt opwaarderen (met max 150 Euro per keer tot een max. van 2000 Euro per jaar) , en opwaarderen best wel kostbaar is. Met de prepaid uit de openingpost heb je dat niet kun je duizenden Euro's naartoe storten en geen beperking. Jaarbijdrage is 14,95 Euro, als je binnen een bepaalde tijd een bedrag naar de kaart toestort krijg je een cadeautegoed van 5 Euro, en iedere keer als je geld van of naar de kaart stort kost het maar 0,95 Eurocent. Maar het duurt dan wel 2 dagen voordat het geld er opstaat.

De prepaid uit de OS werkt hetzelfde als een gewone creditcard maar als je een auto wilt huren, of de kaart op tolwegen wilt gebruiken werkt die niet. Je zult dan een echte creditcard moeten hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:17

Laulitz schreef:
Wij hebben er eentje, niet van het bedrijf dat jij noemt, maar eentje van de belgische post. Ik vind het zelf maar heel onhandig, heb je iets geboekt dan moet je er van te voren geld op zetten anders wordt je boeking gewoon afgezegd/verwijderd. Wij hebben dan nog als nadeel dat je naar de post zelf moet om het geld cash te storten en moet minstens 50 euro zijn ofzo. Nee ik vind het niks en ga lekker een 'echte' creditcard aanvragen :+
Overigens heb ik nog niet gehad dat mijn bankpas in het buitenland niet werd geaccepteerd, heb overal altijd geld kunnen afhalen en kunnen betalen..

Voordeel van een creditcard (prepaid of niet) is dat er een aankoopverzekering en aflevergarantie op de spullen zit die je met de kaart hebt betaald. Dus verlies je spullen, worden ze gestolen of beschadig je ze zelf (denk aan een nieuw gekochte telefoon die valt en een grote barst in het glas) krijg je het aankoopbedrag terug min een eigen risico en kun je een nieuwe telefoon kopen. Daar komt dan ook nog bij dat, als je iets online koopt en de spullen niet aankomen omdat de verkoper niet heeft verstuurd of het verloren is gegaan bij de post, je via de creditcardmaatschappij het geld terug kunt halen. Betaal je met iDeal is dat een overboeking van bank naar bank en valt niet terug te draaien als de verkoper niet meewerkt, en er is al helemaal geen bank die je die aankoopverzekering geeft als je dingen contant afrekend.

Wat jaarlijkse bijdrage betreft: heel veel banken bieden creditcards aan in hun betaalpakket. Dan heb je er helemaal geen extra kosten van. Nadeel is wel dat je dan een bepaald inkomen moet hebben. Bij een prepaid hoeft dat niet.

Dus voor mij: als ik het kan gebruik ik mijn creditcard. In een winkel en online!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:20

Ik heb de laatste keer er een groter bedrag opgezet, maar moest inderdaad in een paar keer.

En ja, hij is wat duurder, maar uiteindelijk valt het op jaarbasis wel mee. Wat ik zelf erg fijn vind is dat je de verzekering van visa hebt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:21

Meer dan 2000 Euro ga je op die 3V niet kunnen zetten.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:39

Ik heb een 3V card, werkt ideaal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:51

Ik heb goede ervaringen met het bedrijf uit de OP. Servicedesk is telefonisch bereikbaar doordeweeks van 8.00h-24.00h en in het weekend tot 23h. Geen ervaring met de klantenservice van 3V (als die er al is).

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:03

Ik had een prepaid creditcard, ideaal! Je kun er makkelijk geld op zetten en nooit te veel uit geven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:20

NYC schreef:
Ik had een prepaid creditcard, ideaal! Je kun er makkelijk geld op zetten en nooit te veel uit geven.

Ts is al overtuigd van een prepaid kaart, wil alleen weten of mensen ervaringen hebben met de kaart van dat bedrijf.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:23

Ik heb een gewone creditcard van de ANWB, is super aan te raden! kost maar 12 euro per jaar.
Is volgens mij handiger en goedkoper als zo'n prepaid.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:24

Een ANWB creditcard is gebonden aan een ANWB abonnement en afhankelijk van je inkomen. Zeg je je abonnement op bij de ANWB, ben je de kaart ook kwijt.

Reken je met de ANWB Visa niet rijk. Je hoeft geen wegenwachtabonnement te hebben, gewoon lid zijn is voldoende. Ben je al voor 17 Euro per jaar. En dan de kaart voor 12 Euro, is hij ineens niet meer zo goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:33

Grote voordeel van prepaid kaart is dat vele malen veiliger is :)
Want men kan nooit meer afschrijven dan wat er op staat. Dat vindt ik grootste nadeel aan gewone creditkaart want dat berust toch op heel veel vertrouwen.
En is vele malen goedkoper wanneer je zo creditkaart maar heel enkel keer nodig hebt bijv vanwege webshop of zo. (Als je wel vaak nodig hebt dan is wel duur zo prepaid kaart)

3V vindt ik als grote nadeel dat je zelf niet kan kiezen hoeveel je exact op de kaart zet met als nadeel dat je altijd te veel op moet zetten.
mywirecard, daar kan je zelf wel exacte bedrag kiezen wat je er op wilt hebben wat per bank overschrijving doet en veel minder transactie kosten. Nadeel daarvan is dat zo bankoverschrijving 8 dagen kan duren (afhankelijk van de bank).
En je hebt ook nog Neteller (geen ervaring mee).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:38

Frauduleuze internettransacties zijn op een gewone creditcard verzekerd. Wordt een ander verhaal als de pin is gebruikt of als je op een gewone creditcard nog een tegoed hebt gezet. Je bent verzekerd voor het limiet dat er op de kaart staat.

Dus prepaid veiliger dan een gewone kaart? Nee hoor, je bent gewoon verzekerd. En het limiet op een gewone creditcard valt ook te verlagen, als je dat wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:46

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:01

https://www.creditcardvergelijking.nl/betwist/

Bij het bedrijf waar ts de kaart wil aanvragen (ze zijn bankonafhankelijk en geven ook andere creditcards uit) heb je 5 maanden na de transactie de tijd om te betwisten. Sowieso is het handig om je creditcardrekening in de gaten te blijven houden, juist voor dit soort situaties.

En de informatie op de pagina die jij aanhaalt is achterhaald. Je kunt haast nergens meer met handtekening betalen, met name in Europa willen ze altijd een pincode zien, en bij online transacties wordt er steeds vaker om een digitale handtekening gevraagd die je zelf aan kunt maken. Zo beschermen ook bedrijven zich tegen internetfraude.

http://www.mastercard.com/nl/consumer/securecode.html

http://www.visa.nl/visa-voor-jou/hoe-ka ... ed-by-visa

Maar inderdaad, als jij je creditcard uitleent, je pincode meegeeft en ook nog je veiligheidswachtwoord, en je ziet daarna dat degene rare dingen heeft gedaan op je kaart, moet je achteraf niet aankloppen en piepen. Is je eigen verantwoording.

En nog een waarschuwing: op dit moment worden er heel veel phishing mailtjes verstuurd. Als je bank of creditcard uitgevend bedrijf je vraagt om online gegevens te updaten omdat er problemen zijn met je kaart, niet intrappen! Geen enkele financiele instellen gaat klanten per mail benaderen als er problemen zijn met een kaart. Ze bellen op of sturen een brief, maar het gaat nooit per mail.

http://www.digibewust.nl/onderwerpen/phishing

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:24

Bedankt voor al jullie berichten!

Bij gebrek aan een vast inkomen, kan ik dus geen echte creditcard aanvragen, dat is nog een reden dat ik geïnteresseerd ben in een prepaid creditcard. Zodra ik vast inkomen heb en ik blijk toch veel gebruik ervan te maken, dan kan ik altijd nog kijken.
Voor nu gaat het echter om online aankopen bij Amazon bijvoorbeeld, waar je niet kunt betalen met PayPal of IDEAL. Voor het buitenland pin ik in principe veel, maar sommige winkeltjes pakken mijn pinpas niet en dan zou een prepaid creditcard/contant geld ook handig zijn.
De frequentie qua gebruik zal dus niet erg hoog liggen, maar ik denk hoog genoeg om die € 15,- per jaar er wel "uit te kunnen krijgen".

Utixo schreef:

Dat vind ik zelf het nadeel van https://prepaid.worldcard.nl/prepaid/, je kan daar niet mee opladen via IDEAL. Maar als ik iets wil bestellen o.i.d. dan moet ik die twee dagen maar even voor lief nemen.
Voor V3 Card had ik ook gekeken, maar wat Cassidy al zei, liet mij twijfelen over deze dienst.

Deijs schreef:
Ik heb een gewone creditcard van de ANWB, is super aan te raden! kost maar 12 euro per jaar.
Is volgens mij handiger en goedkoper als zo'n prepaid.

Ik zit niet bij de ANWB dus dat is geen optie voor mij plus dat deze kaart ook afhankelijk van je inkomsten is.

Qua veiligheid. Het is mijn kaart en hij zal ook niet uitgeleend worden. Uiteraard worden de afschriften maandelijks goed gecontroleerd.
En die mails, die gaan toch al per direct naar de prullenbak als ze er al niet uitgefilterd worden. :+

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik hem t.z.t. maar ga aanvragen en hem dan ga uitproberen. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:26

Succes met de aanvraag en veel betaalgemak ermee!

En wat je keuze voor een prepaid betreft, als je geen vast inkomen hebt zou je een gewone kaart kunnen aanvragen als er iemand borg voor je wil staan. Heb je ook het probleem niet dat je moet wachten tot de bedragen die naar de kaart zijn gestort bijgeschreven staan.

Kijk maar: www.worldcard.nl

En dan bij de aanvraag op de link klikken: aanvragen met borgstelling.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 13-09-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 11:26

Bedankt!