Welk bed is leuker, en waar zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Welk bed is leuker, en waar zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 00:13

Zaterdag ga ik verhuizen naar mijn kamer in Utrecht, maar man o man wat twijfel ik over de inrichting zeg :+ Ietwat last minute, toegegeven, maar ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen.

Ik twijfel tussen twee bedden van IKEA:

Afbeelding
Afbeelding

of

Afbeelding
Afbeelding

Beiden even duur, beiden verkrijgbaar in 140cm... dus enorm aan het twijfelen.

Bij de eerste ben ik bang dat hij gauw wat te massief toont, bij de tweede ben ik bang dat hout wat knullig staat of niet mooi blijft.
De inrichting van mijn kamer zal overigens een beetje industrieel zijn, zoals op het laatste plaatje dus, met groentinten erdoor.

Dan is er ook nog het punt waar 'ie moet komen...

Afbeelding

Zo ziet ongeveer de kamer eruit, maten zullen iets afwijken. Vrij groot dus en een erg hoog plafond. Vlakbij de deur zit een wastafel. Aan de straat kant 3 grote ramen.

Nu twijfel ik of ik het bed in het 'hokje' aan de onderkant wil (en dan in het midden of tegen de muur?) zodat ik nog heel de kamer buiten het hokje over heb.
Of dat ik hem juist in de kamer buiten het hokje zet (en dan tegen de schouw? Of aan één van de zijkanten naast de schouw? Of totaal ergens anders?).

Bed in het hokje biedt een soort apart slaapkamer idee, vooral omdat het plafond zo hoog is een wat knusser idee. Nadeel is dat de grote vierkante overblijvende ruimte lastig in te richten is en snel rommelig zal worden.

Bed buiten het hokje zorgt dat ik van het hokje een soort 'inloopkast' kan maken (wil kledingrekken i.p.v. kasten) en daar spullen op kan bergen, zodat dat niet zo op het zicht staat. De overige ruimte is dan makkelijker in te richten omdat het bed de ruimte wat breekt.
Nadeel is dan wel dat bed zo pontificaal in de kamer staat en je dus ook je tafel etc. naast je bed moet hebben.

Help, bokkers, help :') Alvast bedankt voor het lezen van dit super warrige verhaal :))

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 00:20

ooh, leuwk! :D

Ikzelf ben heel erg van het wit. Geeft rust een maakt alles net even lichter. Maar als de muren wit zijn zou ik voor het onderste bedje gaan. Dit vooral om de kleur. Beetje contrast in de zaak brengen :j

Persoonlijk zou ik het bed onder in het hokje zetten en dan met de lange kant tegen de muur.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 00:36

Dank voor de reactie, muren gaan inderdaad allemaal wit :j

Tegen welke muur? De raamkant, of die daar tegenover, of de achterste muur?

Murthul

Re: Welk bed is leuker, en waar zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:20

Ik zou je bed in het onderste "hokje" zetten. Dan even kijken hoeveel ruimte je nog over hebt, als je genoeg ruimte overhebt zou ik 'm in t midden doen. Ik hou van symmetrie O:)

Dan heb je de rest van je kamer nog als leefgedeelte en stel dat er even iemand binnenkomt ziet die persoon niet meteen je onopgemaakte bed. :P

Qua bed zou ik voor de 1e gaan, omdat t strakker en moderner oogt, maar das een kwestie van smaak natuurlijk.
:)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:38

De tweede! Helemaal leuk bij een industriële stijl.

Verder zou ik het bed ook in het hokje zetten, wel zo fijn een 'apart' slaapplekje. Dan zou ik ook nog kijken of er een soort open kledingkast/rek/roomdiver half voor kan, ben je dat ook kwijt en zit je bed er nog meer achter.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:46

2e bed. Stemt ook voor in het hokje en in het midden ivm makkelijker opmaken. 140 is groot matras om onderlaken om te krijgen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 02:10

Als het hoog is kan je dan niet beter een hoogslaper nemen? Bureau eronder en meer ruimte om te leven in je kamer..

Maar dat vroeg je natuurlijk niet, dus om het massieve tegen te gaan zou ik voor bed 2 gaan.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 02:17

Ik vind het 1e bed mooi :-)
Zou hem in het hokje plaatsen, dan staat hij niet zo in het zicht.
Heb ik hier ook gedaan, (heb wel een veel kleiner "hokje") mijn bed past er precies in. Heb er een hoge kast voor gezet, met de achterkant richting het bed. Zo maak je een beetje een apart slaapkamer gedeelte.
Veel plezier met inrichten :-)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 03:13

Oke sowieso in het hokje dus :D Meningen over bed dus verdeeld, hmmm....

Hoogslaper gaat niet i.v.m. persé willen van een tweepersoonbed ( <<) ) en een hoogslaper en vooral een tweepersoons-hoogslaper is nogal, ehm, lelijk :))

Dank voor de reacties!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 03:24

Bed 2, en dan in het hokje plaatsen zodat je veel kamer over hebt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 04:50

Bed 1 :+
In het hokje en tegen de muur. Dan tegen de wand kledingroedes boven elkaar waaf je met een mooi trapje bij de bovenste kan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 04:53

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:39

Bed 1 en je bed in het hokje mooie afscheiding ervoor en je hebt dan meer slaapkamer idee. je houd dan ook de rest over voor een bank en tafel & bureau waardoor het meer een huis wordt

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:40

Ik zou absoluut voor het eerste bed gaan en dat onder in het hokje plaatsen,zodat je de rest van je kamer 'overhoudt' .
Succes met verhuizen!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:43

Bed 1 vind ik veel mooier. Ik zou hem ook plaatsen in het hokje. Lijkt mij het meest handigst, zo houd je volgens mij meer leefruimte over.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 06:51

Bed twee, is ook oerdegelijk, manlief heeft de eenpersoons versie gehad.

Ik zou bed in het hokje zetten met het hoofdeinde het verst van het schouw af en anders met het voeteneind naar het raam. Maar dat hangt ook af wat er aan de andere kant van de muur zit.is daar kant op lawaaierigheid zou ik het bed omdraaien en met hoofd naar het raam zetten. Niets zo erg als contact geluid door een muur heen.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:00

Ik vind persoonlijk het witte bed mooier. Maar de plek van het tweede bed mooier

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:06

Bed nr 1 en in het hokje :j. Met het hoofdeinde tegen de muur tegenover het raam.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:13

BaileyMix schreef:
Oke sowieso in het hokje dus :D Meningen over bed dus verdeeld, hmmm....

Hoogslaper gaat niet i.v.m. persé willen van een tweepersoonbed ( <<) ) en een hoogslaper en vooral een tweepersoons-hoogslaper is nogal, ehm, lelijk :))

Dank voor de reacties!

Die tweepersoonshoogslapers van Ikea passen anders best goed bij je industriële stijl hoor!

Ennehmm <<) gaat ook prima in een tweepesoons hoogslaper hoor, zeker met hoog plafond

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:22

_O-

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:26

:D

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 07:28

bed 1 is moderner en vind de houten een beetje oud overkomen en zo 4 kant

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:06

Bed 1 in het hokje :-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:49

Nummer 1, hokje en eventueel zou ik een gordijn neerhangen zodat je je 'slaapkamer' af kan sluiten van het 'woongedeelte'.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:56

Bed 1 in onderste gedeelte met rug tegen de achterste muur in het midden. Ik zou deze muur een warme aarde kleur geven om het witte mooi laten uit te komen.