Water over laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Water over laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:15

Hallo bokkers,

Ik zit op een laptopschool, ik heb een macbook air die ik elke dag in mijn schooltas mee naar school moet nemen. Ik kwam vanmiddag thuis en zette mijn tas weg. Na het avondeten pakte ik mijn tas om op mijn kamer huiswerk te maken. Ik pakte mijn laptop uit mijn tas en er zat wat water op. Er was dus een flesje, die half gevuld was met water, gaan lekken. Mijn laptophoes was helemaal nat, en sommige boeken een beetje. Gelukkig niet veel schade aan de spullen die in mijn tas zaten, maar dus wel aan mijn laptop. Ik heb hem eerst afgedroogd om het water aan de buitenkant eraf te halen, maar ik kreeg hem niet meer aan. Ik heb hem nu weggelegd in de hoop dat hij misschien opdroogt en ik hem weer aankrijg. Heeft iemand hier ervaringen mee of misschien tips? Mijn laptop was verzekerd via school maar die verzekering duurt maar 3 jaar en die is nu afgelopen omdat ik sinds dit jaar in de 4e klas zit. Je kon kiezen om een nieuwe laptop te kopen maar dat heb ik niet gedaan omdat mijn laptop nog goed werkte en een nieuwe laptop vrij duur is. Maar ik vrees dat ik nu alsnog een nieuwe laptop moet kopen.
Als iemand tips of ervaringen heeft, ik hoor het graag.

Annamarieex

Re: Water over laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:18

Met een telefoon werkt een bakje rijst altijd goed ^^
Misschien ook wel bij een laptop :p

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:18

in een bak met rijst leggen, dat trekt het vocht aan. Helpt ook bij mobiele telefoons. Drie dagen erin laten liggen en daarna weer kijken. Je hebt alleen wel veel rijst nodig :D

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:25

kijk alleen alsjeblieft uit dat je geen rijst in je ventilatie gaten krijgt want dan is het echt helemaal dag dag laptop!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:26

De tip van de rijst had ik al een keer gelezen, helaas hebben we weinig rijst in huis...

Edit: ik laat hem nu staan en ik kijk vanavond of hij misschien wil opstarten. Anders belt mijn moeder morgen of de laptop nog gemaakt kan worden. Als dat niet kan, of als de reparatie duurder is dan een nieuwe laptop ga ik waarschijnlijk een nieuwe kopen

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:32

Een tijdje op zijn kop op de verwarming leggen zodat al het vocht verdampt en dan nog een weekje niet aanzetten voor het geval dat het nog niet helemaal droog is. Als je geluk hebt werkt hij daarna nog..
Maar je had beter niet kunnen proberen of hij nog aan gaat, want als hij nog steeds nat is dan heb je kans dat je de computer op die manier beschadigd.
Succes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:33

De supermarkten zijn nog open dus rijst kun je halen.

Voorlopig absoluut niet aanzetten!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:36

Juist niet aanzetten!!!!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:45

Bedankt voor de tips. Het probleem is alleen dat ik zo snel mogelijk een laptop nodig heb ivm huiswerk en dat soort dingen. Ik zou bij de 'laptopdokter' op school misschien een laptop kunnen lenen. Dan zou ik mijn laptop nog een paar dagen te drogen kunnen leggen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:50

xnaomivdh schreef:
Bedankt voor de tips. Het probleem is alleen dat ik zo snel mogelijk een laptop nodig heb ivm huiswerk en dat soort dingen. Ik zou bij de 'laptopdokter' op school misschien een laptop kunnen lenen. Dan zou ik mijn laptop nog een paar dagen te drogen kunnen leggen

Goed plan. Zolang er nog vocht in je laptop zit is de kans dat je hem alleen maar verder sloopt heel groot.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:04

Ik zou ook even kijken of jullie inboedelverzekeringen waterschade vergoed, dan kan je in elk geval een nieuwe laptop bestellen en bij een computerboer de data over laten zetten.