Samsung Galaxy Note, of iPad mini?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Samsung Galaxy Note, of iPad mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:02

Hoihoi! :)

Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe telefoon, en ik heb al een tijdje eigenlijk ook iets nodig zoals een tablet, aangezien ik voor schoolen ook in het gewone leven veel met elektronica etc bezig ben. Ook heb ik graag een overzichtelijke agenda erop, en wil gewoon graag al mijn bestanden bij me houden. Ik heb een macBook Pro, maar die hou ik liever thuis. Ook omdat meenemen niet handig is.

Ik zat eerst te denken om een Samsung Galaxy ote 3 te nemen, maar ik ben toch ook weer gaan twijfelen omdat mijn broer zei dat je dan net geen fijne telefoon hebt, en eigenlijk ook een te kleine tablet. Je kan dus allebei de dingen niet optimaal gebruiken.

Wat vinden jullie slimmer? Kan ik beter een samsung alaxy Note 3 nemen, of een gewone nieuwe telefoon en een iPad mini?

Lara_Silver

Re: Samsung Galaxy Note, of iPad mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:06

Nieuwe telefoon en iPad mini. Ik begrijp sowieso die hele hype rond de Samsung koelkasten niet, maar dat is omdat ik 100 % Apple fan ben.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:09

Een vriendin van mij heeft een een IPad mini, en is best handig.
Dat het iets kleiner is, is niet heel erg onhandig.
Je kunt hem makkelijk in de hand houden, en voor internet is het fijner dan je mobiel.

Banyu

En ik de hype om de Iphone niet. Maar dat is dan waarschijnlijk omdat ik samsung gewend ben, en niks anders wil... :) Iphone......tja! ;)

_mexx_lady_

Inderdaad ik zeg ook een andere mobiel en een tablet apart.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:12

ik heb een ipad mini.
ligt makkelijk in de hand en is niet overdreven duur. (ik heb de mini Zonder dat retina display)
Ik denk dat een nieuwe toestel en een tablet apart handiger is.
Een Note (of andere grote telefoon) past niet in je broekzak. niet handig :+
Hoewel ik het wel mooie toestellen vind.
Mn schoonmoeder heeft zo'n grote huawei (weet ff niet hoe die heet) maar die is ook mooi

ik begrijp de hype rond iPhone EN samsung niet. vind ze allebei even fijn werken :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:14

Sowieso zou ik niet voor een retina gaan, het verschil is echt heel, heeeel moeilijk te zien. Mijn vriend heeft de mini met retina en we lieten op beiden dezelfde film afspelen, je zag geen klap verschil. Alleen als je met een loep gaat kijken zie je inderdaad meer pixels bij de retina. Verder, geldverspilling als je het mij vraag, met een normaal scherm gaan ze al hartstikke goed.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:16

Lara_Silver schreef:
Sowieso zou ik niet voor een retina gaan, het verschil is echt heel, heeeel moeilijk te zien. Mijn vriend heeft de mini met retina en we lieten op beiden dezelfde film afspelen, je zag geen klap verschil. Alleen als je met een loep gaat kijken zie je inderdaad meer pixels bij de retina. Verder, geldverspilling als je het mij vraag, met een normaal scherm gaan ze al hartstikke goed.

Dat was voor mij ook reden genoeg om zonder retina te kopen.
Ik snapte de ophef ook niet. haha

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:19

Iphone en ipad, dan kun je die met je mac linken en makkelijker bestanden delen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:19

Als je al een macbook hebt dan zou ik zonder twijfel sowieso voor Apple gaan. Dat werkt gewoon zó fijn samen! Je kan je mail, agenda, herinneringen, bladwijzers en documenten delen en dat is echt ideaal! En het werkt gewoon allemaal lekker snel en stabiel.
Retina of niet.. ik als grafisch vormgever zie wel verschil, gewoon iets scherper en contrastrijker beeld, maar het is idd geen wereld van verschil.
Ik het geen idee om te wachten op de iPhone 6, die waarschijnlijk ook in groter formaat uitkomt?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:31

8nnemiek schreef:
Als je al een macbook hebt dan zou ik zonder twijfel sowieso voor Apple gaan. Dat werkt gewoon zó fijn samen! Je kan je mail, agenda, herinneringen, bladwijzers en documenten delen en dat is echt ideaal! En het werkt gewoon allemaal lekker snel en stabiel.
Retina of niet.. ik als grafisch vormgever zie wel verschil, gewoon iets scherper en contrastrijker beeld, maar het is idd geen wereld van verschil.
Ik het geen idee om te wachten op de iPhone 6, die waarschijnlijk ook in groter formaat uitkomt?

Dit dus! Ik vind het heerlijk, al mijn apparaten (iPhone, iPad en Macbook) verbonden met elkaar. Ik kan ieder willekeurig apparaat pakken en heb direct al mijn foto's, mails, notitie's etc. bij de hand, zonder het over te moeten zetten.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:38

Ik heb een note gehad. Maar na een paar weken zat er een barst in het scherm. En hij was zo vervelend hij is net ge groot voor je broekzak en in mijn tas hoorde ik hem niet. Ook vond ik het scherm net te klein om mee te internetten. Voor de doeleinden waar jij ze voor wil gebruiken zou ik persoonlijk voor een iPhone en mini ipad gaan. Dat kun je allemaal aan elkaar koppelen. Ik heb jaren een iPhone gehad en ben nu over gegaan naar de samsung galaxy s5 omdat ik een iPhone te duur vond icm mét het abonnement. Maar daar heb ik heel veel spijt van. Mijn volgende telefoon wordt toch echt weer een iPhone.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:16

Even wachten op de iPhone 6? Die komt in groter formaat..
En anders iPhone en iPad :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:21

Als je een macbook hebt zou ik gaan voor een iPad mini en een (ev. oudere) iPhone. Dan werkt alles het fijnste samen. In alle andere gevallen zou ik gaan voor de Note3, ik ben nog altijd heel tevreden met de Note2. Het werkt heel aangenaam. Hoewel ik moet toegeven dat ik er een kleine telefoon naast heb (zowel omdat deze in mijn broekzak past, als het hebben van een telefoon die niet op stil hoeft om bij nood bereikbaar te zijn, als het hebben van 2 verschillende providers met verschillende netwerken). Maar ik heb daar heel lang een 20€-toestel voor gehad. Recent wel gewisseld naar een Galaxy Fame, de kleinste smartphone met flitser die ik kon vinden.