Tablet, welke en waarom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

apollootje

Tablet, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:24

Beste bokkers,

Omdat jullie altijd raad weten en advies hebben, dit keer zoek ik hulp bij de zoektocht naar een geschikte tablet :)

Inmiddels is de computer overleden en de laptop van mijn vriend flink ziek, wat resulteert in nog maar één fijn werkende laptop. Daarom moeten (willen :+ ) wij er iets nieuws bij. Omdat we ook regelmatig op de bank hangen met laptop, dacht ik dat een tablet dan wel een goede of zelfs betere optie is dan een nieuwe laptop.
Maar is dat echt zo? Is een tablet fijner dan een laptop?

De 'gezonde' laptop die we nu nog hebben zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het bedrijf en niet prive.
Wij zoeken echt iets nieuws voor prive, daarvoor dacht ik dus aan een tablet.

Heel veel eisen hebben we niet. We willen wel een degelijk apparaat en geen miniatuur priegelding.
We gebruiken het vooral om te internetten :) beetje rondneuzen op marktplaats, fb en niet vergeten bokt en andere fora. Met uiteraard zo af en toe wat bankzaken ed.
We downloaden eigenlijk niets, spelen geen spelletjes of kijken films.
Speciale voorkeur voor merk/type hebben we niet, al zijn wij wel al jaren erg blij met onze Samsung telefoon. Wellicht is dan ook een Samsung tablet een goede keus?
Over een budget heb ik nog niet echt nagedacht, voor kwaliteit en duurzaamheid ben ik wel bereid wat meer te betalen. Hoe ver kom ik met €200-300?

Bokkers, brand los!
Wat lijkt jullie een goede keus en waarom?

spookyskippy

Re: Tablet, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:31

Samsung tablet vind ik zelf erg fijn. De samsung galaxy tab 4 van 10.1 inch is ongeveer 275 euro. De samsung galaxy tab pro van 10.1 inch is 300 euro. De samsung galaxy tab 3 is 240 euro, een prima apparaat.
Andere merken heb ik niet echt ervaring mee, behalve Archos.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:33

Ik zou gaan voor een iPad! Stabiel systeem, werkt erg prettig.

(Tip, koop geen 2e hands iPad 1, die is niet meer erg compatible)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:35

Ik heb zelf een ipad mini, ik vind het ideaal. Vooral dat je niet hoeft te wachten tot je laptop is opgestart voor je iets op kan zoeken. Voor de dingen die jij noemt vind ik hem heel fijn.

Ik heb er een toetsenbordje bij waardoor ik hem ook op school kan gebruiken, maar als ik echt hele werkstukken moet typen pak ik liever de laptop erbij.

Ik zou wel voor en apple of samsung tablet gaan, beide merken hebben al langer tablets op de markt waardoor de 'kinderziektes' er uit zijn. Qua prijs vallen die ook binnen je budget.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:37

topic mooi op tijd, ik ben ook aan het twijfelen.... keuze is nu eigenlijk gevallen op een i-pad mini, omdat ik die in gebruik qua formaat wat handiger vindt dat een i-pad, maar nu is er ook een notebook in de aanbieding bij de makro. Twijfel, twijfel, twijfel.... ik heb een iphone, die bevalt prima, dus dan is het voor mij logischer om voor een i-pad dan een samsung te kiezen. Onze laptop begint wat trager te worden, en een beetje te kuren, maar een i-pad nieem je weer makkelijk mee overal naar toe, kun je gebruiken als e-reader, maar als je er weer mee op wilt doen is een laptop/notebook weer handiger. Er is gewoon veel te veel keuze.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:40

Ik heb een tablet van het merk Asus. Werkt echt super goed en heb hem al een paar jaar! Ook is hij niet heel erg duur, ik geloof een kleine 200 euro of minder. Het type weet ik niet uit me hoofd maar bij aanvraag kan ik even kijken.

Het werkt goed om te internetten, youtube etc! Alleen vind ik het zelf niet echt fijn om er langer verhalen mee te typen, maar dat heb ik bij elke tablet/ipad.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:45

mijn vriend heeft ongeveer 1 week geleden een lg pad gekocht ik gebruik hem ook :Y)

het is een superfijn ding! heel erg snel en typt ook erg fijn

hij kost rond de 260
echt een aanrader!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:53

Ik heb zelf een iPad mini, maar pak ook op de bank toch liever mijn laptop erbij. Het ligt eraan wat je persoonlijk fijner vind denk ik, maar als ik een tablet aan moet raden zou ik toch voor een iPad gaan. Ik vind de tablets van Samsung niet fijn werken, maar ik heb dan ook een iPhone.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:10

Ik vind zelf de iPad af en toe erg onlogisch, heb al regelmatig ruzie met het ding gehad. Maar dat geldt ook voor de Asus Eee-pad, zelfde verhaal. Zelf lijkt mij een (mini) laptop ook wel erg fijn, zou niet helemaal zonder laptop willen zitten. Voor op de bank is een tablet inderdaad wel handig, in dat geval zou ik neigen naar een android (ivm zelfde werking als telefoon) en dan denk ik voor een Samsung (ivm goede ervaringen van anderen en kwaliteit) gaan.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:25

Ik neig inderdaad ook naar Samung, omdat we beiden dat systeem al kennen en zeker tevreden zijn :)
Ooit heb ik wel een mini-laptop gehad, dat vond ik echt waardeloos! Gelukkig hebben we nog één prima werkende laptop, maar deze is dan straks eigenlijk alleen bedoeld voor alles omtrent het bedrijf van mijn vriend.

Ik ga eens rond surfen op internet bij verschillende webshops, tot zover lijkt hij dus prima in ons budget te vallen.

spookyskippy schreef:
Samsung tablet vind ik zelf erg fijn. De samsung galaxy tab 4 van 10.1 inch is ongeveer 275 euro. De samsung galaxy tab pro van 10.1 inch is 300 euro. De samsung galaxy tab 3 is 240 euro, een prima apparaat.

Heb jij een persoonlijke voorkeur voor een van deze apparaten? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:30

Ik volg even mee, de Samsung tablets komen heel vaak via Groupon langs en twijfel steeds om er ene te kopen. Ik zou hem vooral gebruiken voor series te kijken en te bokken plus Facebook.

Kun je er bijvoorbeeld een externe harde schijf op aansluiten ofzo?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:34

Hier ook iemand die helemaal gelukkig is met de ipad :j
Stabiel systeem niet te veel gekke fratsen, en daarnaast is het icloud gebeuren ook erg fijn!

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:34

Ik heb een samsung tab drie. Is goed. Maar blokkeert wel af en toe.
Maar een ipad is ook heel goed.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:39

Ik heb de iPad Air heerlijk licht en blijft ook erg snel! Raakt niet vol en heb en nog geen enkel probleem mee gehad. Heb ook een Samsung Galaxy Tab 4 gehad maar dat vond ik echt 10 x niks.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:42

ik zou ook een ipad nemen! die zijn veel sneller dan een tablet!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:45

De iPad is momenteel bij Groupon in de aanbieding!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:56

Ik heb een Samsung Galaxy tablet en daar ben ik zeer tevreden mee. Zeer stabiel en erg compatible wat ik van de iPad weer niet kan zeggen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 15:58

Hoe werkt zoiets met Groupon?
Ik krijg vaak mailtjes maar nog nooit iets mee gedaan. Is dat betrouwbaar?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:01

Ik heb de Samsung Galaxy Tab 3 8.0 en ben er ontzettend tevreden mee! Heerlijk om mee op de bank te zitten en niet zo'n grote laptop op je schoot. Vind het echt een ideaal ding en werkt prima. Toen hij nog net nieuw was heb ik er zo'n 280 euro voor betaald maar zal ongetwijfeld goedkoper zijn nu :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:03

Dominique_96 schreef:
Ik heb de Samsung Galaxy Tab 3 8.0 en ben er ontzettend tevreden mee! Heerlijk om mee op de bank te zitten en niet zo'n grote laptop op je schoot. Vind het echt een ideaal ding en werkt prima. Toen hij nog net nieuw was heb ik er zo'n 280 euro voor betaald maar zal ongetwijfeld goedkoper zijn nu :)

Is zo'n ding nou veel groter dan een standaard smartphone?
Het lijkt zo klein?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:08

Ik vind het persoonlijk een perfecte maat! Ik heb zelf niet voor de 10 inch gekozen omdat ik die weer net te groot vond en was echt op zoek naar tablet, geen ''kleine laptop'' zonder toetsenbord als je snapt wat ik bedoel :P Standaard smartphone is ongeveer 5 inch, soms kleiner maar er zit dus wel verschil in :j

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:10

apollootje schreef:
Ik neig inderdaad ook naar Samung, omdat we beiden dat systeem al kennen en zeker tevreden zijn :)
Ooit heb ik wel een mini-laptop gehad, dat vond ik echt waardeloos! Gelukkig hebben we nog één prima werkende laptop, maar deze is dan straks eigenlijk alleen bedoeld voor alles omtrent het bedrijf van mijn vriend.

Ik ga eens rond surfen op
internet bij verschillende webshops, tot zover lijkt hij dus prima in ons budget te vallen.

spookyskippy schreef:

Heb jij een persoonlijke voorkeur voor een van deze apparaten? :)

Als ik er een zou nemen, kies ik voor de samsung galaxy tab 4. Lange batterijduur, prima scherm, android 4.4 kitkat, 16gb geheugen. Waarom niet de samsung galaxy pro? Deze is net wat goedkoper

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:13

apollootje schreef:
Hoe werkt zoiets met Groupon?
Ik krijg vaak mailtjes maar nog nooit iets mee gedaan. Is dat betrouwbaar?

Zeker, bestel er bijna wekelijks. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:20

Ik zou niet bij Groupon bestellen ik heb er tientallen bestellingen gedaan en slechts 1 of twee keer is dat goed gegaan. Ik ben er klaar mee. Ik heb wel producten opgestuurd gekregen die niet eens aan de beschrijving voldeden, kapotte producten die niet geruild konden worden, restaurant bonnen waar het restaurant in kwestie niets vanaf wist enz enz. En ook in mijn omgeving hoor ik niets anders dan ellende.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:22

Oh dat vind ik heel apart. Heb er best vaak wat besteld en is altijd goed gegaan!