Omdat jullie altijd raad weten en advies hebben, dit keer zoek ik hulp bij de zoektocht naar een geschikte tablet

Inmiddels is de computer overleden en de laptop van mijn vriend flink ziek, wat resulteert in nog maar één fijn werkende laptop. Daarom moeten (willen
) wij er iets nieuws bij. Omdat we ook regelmatig op de bank hangen met laptop, dacht ik dat een tablet dan wel een goede of zelfs betere optie is dan een nieuwe laptop.Maar is dat echt zo? Is een tablet fijner dan een laptop?
De 'gezonde' laptop die we nu nog hebben zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het bedrijf en niet prive.
Wij zoeken echt iets nieuws voor prive, daarvoor dacht ik dus aan een tablet.
Heel veel eisen hebben we niet. We willen wel een degelijk apparaat en geen miniatuur priegelding.
We gebruiken het vooral om te internetten
beetje rondneuzen op marktplaats, fb en niet vergeten bokt en andere fora. Met uiteraard zo af en toe wat bankzaken ed.We downloaden eigenlijk niets, spelen geen spelletjes of kijken films.
Speciale voorkeur voor merk/type hebben we niet, al zijn wij wel al jaren erg blij met onze Samsung telefoon. Wellicht is dan ook een Samsung tablet een goede keus?
Over een budget heb ik nog niet echt nagedacht, voor kwaliteit en duurzaamheid ben ik wel bereid wat meer te betalen. Hoe ver kom ik met €200-300?
Bokkers, brand los!
Wat lijkt jullie een goede keus en waarom?

Standaard smartphone is ongeveer 5 inch, soms kleiner maar er zit dus wel verschil in