camera kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

camera kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:31

Zoals de titel al zegt zou ik graag een camera kopen. Hiervoor ga ik 1 tot 2 jaar sparen. (vakantiewerk + babysitten + geld verjaardag etc.)
Ik zou het liefst een Canon kopen omdat ik weet dat die over het algemeen erg goed zijn, maar Nikon of een ander bekend/goed merk mag ook. Budget = +/-500 euro, camera's die meer kosten mogen natuurlijk ook voorgesteld worden want ik ga natuurlijk ook kijken of ik er 2e-hands aan een goede prijs kan vinden, is ook een grote geldbesparing voor mij.

De camera moet hebben:
- scherpe kwaliteit, ook wanneer er tot de maximum wordt ingezoomd
- mogelijkheid tot filmen
- snelle opstartmogelijkheid
- goede geluidskwaliteit
- autofocus (wil foto's van de paarden kunnen maken zonder dat ze bewogen zijn)
- moet niet eeuwig duren om te foto op het geheugen te zetten, wil meteen foto na foto kunnen trekken

Ik zoek geen compact camera!!

Ik denk dat ik ongeveer alles heb vermeld.

Kunnen jullie me helpen de juiste camera te vinden?

(Excuses aan de moderators moest dit verkeerd staan.)
Laatst bijgewerkt door ninietje_x op 19-08-14 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: camera kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:37

TAO -> HTT

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:39

Zoek je een compact camera of een spiegelreflex? Als je voor die laatste gaat kan je kijken naar de 1200D van canon. Fijn instapmodelletje voor niet al teveel geld!

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:39

Ik ben zeer tevreden over de Canon EOS 1100D! Fijne camera om mee te beginnen, en zeer gebruikervriendelijk. Was geloof ik iets minder dan 300 euro bij de Media Markt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:40

Wil je een spiegelreflex of een 'gewone' camera?

Voor een gewone camera zou ik eens kijken voor een Lumix.

als je je wilt verdiepen in de werking van een spiegelreflex kun je daar natuurlijk veel mooiere foto's mee maken. Verkijk je er niet op wat een beetje fatsoenlijke lens kost bij zo'n camera. Mijn vriend heeft een Nikon, ik geloof een D5100, met (ik geloof) een 18 - 105 lens erbij. Maar dat komt samen wel over je maximale prijs heen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:43

de canon 1200D is met kitlens én 75-300 lens in een pakket te koop bij de mediamarkt voor 458 euro :)

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:50

Liselot schreef:
Zoek je een compact camera of een spiegelreflex? Als je voor die laatste gaat kan je kijken naar de 1200D van canon. Fijn instapmodelletje voor niet al teveel geld!

Ik zoek inderdaad een spiegelreflex! Ziet er een erg leuke camera uit!

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:52

_Kelley schreef:
Ik ben zeer tevreden over de Canon EOS 1100D! Fijne camera om mee te beginnen, en zeer gebruikervriendelijk. Was geloof ik iets minder dan 300 euro bij de Media Markt.

Weet je misschien of hij autofocus heeft?

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 13:55

miccamaaike schreef:
Wil je een spiegelreflex of een 'gewone' camera?

Voor een gewone camera zou ik eens kijken voor een Lumix.

als je je wilt verdiepen in de werking van een spiegelreflex kun je daar natuurlijk veel mooiere foto's mee maken. Verkijk je er niet op wat een beetje fatsoenlijke lens kost bij zo'n camera. Mijn vriend heeft een Nikon, ik geloof een D5100, met (ik geloof) een 18 - 105 lens erbij. Maar dat komt samen wel over je maximale prijs heen.

Spiegelreflex, dat de prijs hoger ligt maakt niet zoveel uit, ik kijk nl. ook op 2e-hands sites zodat ik een degelijke camera heb dat wel in m'n budget past.

Ben even gaan opzoeken. De Nikon D5100 met lens 18-105 kost 535 euro. Dat zou ik er nog wel aan durven uitgeven.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:00

Mijn vriend is erg tevreden over die camera.
Voordeel van die lens is dat je er in aardig wat situaties mee uit de voeten kunt. Meeste camera's komen standaard met een 18-55 lens en daar kun je toch wel wat minder mee. Soms krijg je er dan wel een 2e lens bij, maar dan ben je dus vrij veel aan het wisselen van lens. Hij is erg blij met die 18-105 lens. Die is nog redelijk betaalbaar en kun je zowel dichtbij mee fotograferen als wat inzoomen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:05

Wij hebben onze camera voor ongeveer 250 euro gekocht bij een gewone camerawinkel. Het betreft een Nikon Coolpix S9700. Hele mooie foto's mee kunnen schieten in Californië. Misschien een optie?

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:05

miccamaaike schreef:
Voordeel van die lens is dat je er in aardig wat situaties mee uit de voeten kunt. Meeste camera's komen standaard met een 18-55 lens en daar kun je toch wel wat minder mee. Soms krijg je er dan wel een 2e lens bij, maar dan ben je dus vrij veel aan het wisselen van lens. Hij is erg blij met die 18-105 lens. Die is nog redelijk betaalbaar en kun je zowel dichtbij mee fotograferen als wat inzoomen.

En is hij ook nog steeds scherp wanneer je helemaal inzoomt met de 18-105 lens?

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:07

OneAndOnlyx schreef:
Wij hebben onze camera voor ongeveer 250 euro gekocht bij een gewone camerawinkel. Het betreft een Nikon Coolpix S9700. Hele mooie foto's mee kunnen schieten in Californië. Misschien een optie?

Ik zoek een spiegelreflex, zal het ineens even aanpassen in m'n topic. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:08

Ik vind 105 niet veel zoom, helemaal niet als je paarden wilt fotograferen. Dan zit je toch al snel aan 200mm

Buiten dat heb je als je nieuw koopt ook garantie en bij 2e hands niet :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:10

ninietje_x schreef:
miccamaaike schreef:

En is hij ook nog steeds scherp wanneer je helemaal inzoomt met de 18-105 lens?

Ja hoor, blijft gewoon scherp!

Uiteraard moet je wel even verdiepen in hoe je het beste kunt fotograferen met een spiegelreflex. Maar dat geldt ook voor een Canon.
Als je van plan bent alleen standje 'auto' te gebruiken dan is t een beetje zonde denk ik en kun je net zo goed een goede compact camera kopen. Maar met een beetje verdiepen in hoe zo iets werkt kun je erg mooie foto's maken vind ik! (Maar goed ik moet me zelf ook nog eens verdiepen in hoe dat nu werkt met die instellingen, t is mn vriend zn hobby haha)

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:11

Liselot schreef:
Ik vind 105 niet veel zoom, helemaal niet als je paarden wilt fotograferen. Dan zit je toch al snel aan 200mm

Klopt, maar 2e-hands kan ik waarschijnlijk wel een duurdere camera kopen die dan toch in m'n budget past.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:11

Niet om 't een of 't ander, maar denk niet dat je al aan een DSLR moet gaan. In je 'eisen' heb je het 'autofocus zonder bewogen paarden' en 'scherpe foto's wanneer ingezoomd'. Dan weet je dus niet echt hoe een DSLR in elkaar steekt, anders dan wist je dat het aan je instellingen ligt of je foto's scherp zijn de ja of de nee en dat een DSLR zowel Automatisch als Manueel te gebruiken is.

In jou geval zou ik kijken naar een bridge camera. Meer optie's dan een compact maar minder 'ingewikkeld' dan een DSLR. Prijskaartje komt ook goed overeen met je budget. Daarnaast, merken. Canon en Nikon zijn evenredig aan elkaar, 't komt er meer op neer wat jij fijner in de hand vind (waar de knoppen zitten, grip van de body enzovoort).
Laatst bijgewerkt door Courses op 19-08-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:11

Liselot schreef:

Qua paardenfotografie is dat ongetwijfeld waar (mijn vriend blijft graag uit de buurt van paarden :+ )
maar dan ben je dus wel meer bezig met het wisselen van lenzen. Ligt er dan dus ook aan wat je er mee wilt doen... want een lens die dat allemaal kan ik wel erg prijzig :+

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:13

Ja dat was ik inderdaad van plan, zou weggegooid geld zijn want heb een redelijk goede compact camera.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:15

courses: Toen ik mijn eerste spiegelreflex kocht (de 300D :D ) wist ik nauwelijks wat iso was. Gewoon veel oefenen, inlezen en evt een cursusje volgen doet heel veel! Als je wilt heb je een spiegelreflex snel genoeg door en je kan er mooi mee doorgroeien door terzijnetijd evt betere objectieven te kopen

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 14:21

Courses schreef:
Niet om 't een of 't ander, maar denk niet dat je al aan een DSLR moet gaan. In je 'eisen' heb je het 'autofocus zonder bewogen paarden' en 'scherpe foto's wanneer ingezoomd'. Dan weet je dus niet echt hoe een DSLR in elkaar steekt, anders dan wist je dat het aan je instellingen ligt of je foto's scherp zijn de ja of de nee en dat een DSLR zowel Automatisch als Manueel te gebruiken is.

In jou geval zou ik kijken naar een bridge camera. Meer optie's dan een compact maar minder 'ingewikkeld' dan een DSLR. Prijskaartje komt ook goed overeen met je budget. Daarnaast, merken. Canon en Nikon zijn evenredig aan elkaar, 't komt er meer op neer wat jij fijner in de hand vind (waar de knoppen zitten, grip van de body enzovoort).

Ik zoek 'm even op.

Btw, natuurlijk weet ik nog niet hoe zo'n camera in elkaar steekt, het zal ook nog 1 à 2 jaar duren voordat ik er één aanschaf zoals vermeld in m'n topic. Tijd zat dus.
Laatst bijgewerkt door ninietje_x op 19-08-14 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:22

Liselot schreef:
courses: Toen ik mijn eerste spiegelreflex kocht (de 300D :D ) wist ik nauwelijks wat iso was. Gewoon veel oefenen, inlezen en evt een cursusje volgen doet heel veel! Als je wilt heb je een spiegelreflex snel genoeg door en je kan er mooi mee doorgroeien door terzijnetijd evt betere objectieven te kopen

Tja, mooi dat dat bij jou goed is gegaan :) De TS vraagt om advies, dit is mijn advies. Uiteraard kun je gewoon in het wilde weg een DSLR aanschaffen maar als er al over zoomlenzen gepraat word wanneer de TS niet eens de functie's kent is dat echt 6 stappen te ver. Een camera die je niet kent met een kitlens is echt de basis, misschien voor een jaar wel. Dan weet je hoe de camera werkt, wat de instellingen doen enzovoort en dan ga je door.

Maar hey, je 'moet' niet mijn advies opvolgen. Echter vertel ik gewoon uit ervaring en wat ik veel zie voorkomen. Als de TS een DSLR koopt slaap ik daar echt niet meer of minder van :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:24

Er is een centraal topic voor dit soort vragen. ..op FK.

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:41

ninietje_x schreef:
_Kelley schreef:

Weet je misschien of hij autofocus heeft?

Voor zover ik weet heeft een spiegelreflex altijd auto en manufocus

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:56

Citaat:
Hiervoor ga ik 1 tot 2 jaar sparen.

De geplande aankoop is pas over 1 tot 2 jaar?
Stop dan maar met zoeken.