Hoe niet meer online zichtbaar op facebook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Hoe niet meer online zichtbaar op facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:38

De titel zegt het eigenlijk al, ik ging er vanuit dat ik mijn instellingen goed had staan.
Zowel op mijn telefoon als op de pc had ik de chat uitgeschakeld en dacht dat dit eigenlijk wel voldoende zou moeten zijn?

Nu stond mijn vriend net nog ingelogd op de pc, tijdens het uitloggen viel mijn oog op de chat en zag ik dat ik 2 minuten geleden nog gewoon online ben geweest?

Ik kijk via mijn telefoon redelijk vaak op facebook en kreeg laatst al eens de vraag of ik niks anders te doen had? :')
Nu vind ik dat het eigenlijk niemand aan gaat wat ik doe, waar ik ben etc. en zou ik graag gewoon altijd offline willen staan op facebook. Maar hoe stel je dat in godsnaam in?

2 weken geleden had ik ook een nieuwe app moeten downloaden, dacht dat het in eerste instantie hier aan lag dus heb hem maar meteen verwijderd. Maar heb mij weer opnieuw ingelogd en alsnog sta ik online?

Wie weet waar ik de juiste instellingen nu kan vinden zowel voor op mobiel als telefoon?

Alvast bedankt :)

Jibbel

Re: Hoe niet meer online zichtbaar op facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:50

Als je via instellingen naar app-instellingen gaat, kun je o.a. 'Apps die anderen gebruiken' openen. Daarin kun je aan of uitvinken of je online status wordt getoond. Ik denk dat je die optie bedoeld?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:56

Wanneer ik in app instellingen zit, dan zie ik dat helaas niet staan wel heb ik het kopje 'facebook chat' maar die staat dus zoals ik al zei niet aangevinkt. Maar mensen kunnen mij nog wel gewoon online zien?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:20

Probeer je het via de mobiele versie of de desktop versie? Ik deed het nl. via de laatste en er zit nog weleens verschil indie 2 wat waar staat heb ik gemerkt.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 11:26

Heb beide geprobeerd, verder nog diverse andere dingen aan geklikt maar kan het helaas nergens vinden.
Moet maar wat minder op facebook zitten. :')

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:36

Ik kom er via:
Instellingen->apps

Dan staan er 4 blokken:
- apps, websites en plugins
- directe personalisatie
- apps die anderen gebruiken
- oudere versies van facebook voor mobile

In al die blokken kun je bewerken aanklikken. Als je de 3e die ik noemde aanklikt, komt er een popup waarin je zo'n 20 opties kunt aan en uitvinken. Hier staat ook tussen 'of ik online ben'.

Ik hoop dat je aan deze wat uitgebreidere omschrijving wat meer hebt, ik kan wel een schermafbeelding maken, maar dat is zo'n gedoe met uploaden.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 12:38

Helaas staat geen 1 van die jij noemde bij mij er tussen. Heb de app weer opnieuw geïnstalleerd.

In ieder geval heel erg bedankt dat je voor mij mee wou kijken! :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 12:52

Nu heb ik op de pc wat meer kunnen vinden, en daar stond inderdaad aangevinkt dat andere mij online konden zien.
Nu ik dat heb uit gevinkt en weer op het account kijk van mijn vriend zie ik mij alsnog online staan?
Misschien dat er een vertraging in zit, dat hoop ik in ieder geval maar. :)

Vond het sowieso vreemd, zowel als op mijn S4 als op de pc had ik chat uitgeschakeld staan dus neem aan dat ik dan ook niet zichtbaar hoor te zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:59

Graag gedaan. Ik weet ook niet zeker of dat de optie is waardoor anderen niet kunnen zien dat je online bent. Maar meer kon ik ook niet bedenken.