Ipad handiger dan laptop?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Ipad handiger dan laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:31

Hoi,

Ik vroeg me af of een Ipad mini handiger is voor school dan een laptop van 15,6 inch.

Ik heb al 2 jaar van mijn school erop zitten en dus al veel vakken al afgerond en hoef dit jaar nog maar 20 weken naar school waarvan 10 weken vooral praktijk veel oefenen is volgens mij. Ik heb wel 2 x 10 weken stage en moet logboek bij houden en reflecties enz. kunnen maken. Ook moet ik een keer een powerpoint maken maar dit kan eventueel ook op de laptop.

Ik heb die 2 jaar dus mijn 15,6 inch Toshiba laptop gehad, super ding, doet het eigenlijk altijd maar een nadeel is dus dat hij gewoon echt zwaar is.
En nu dacht ik dus aan een Ipad mini met zo'n hoes + toetsenbord: http://www.mytrendyphone.nl/shop/ipad-m ... 2145p.html
Ik moet er dus wel snel op kunnen typen en Microsoft bestanden kunnen openen en verslagen/reflecties kunnen typen. Overigens kan dat eventueel ook altijd nog op de laptop maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat dit gebeurd op de Ipad.

Overigens is een Ipad ook sneller opgestart en minder snel leeg als mijn laptop.

Wie heeft er dus ervaring en dus tips en advies?

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:35

Voor zover ik weet kunnen Apple producten niks van Microsoft openen.
Tip, ik zou als ik jou was voor een Samsung Galaxy Tab 3 gaan. Ik heb hem ook met een toetsenbord in de hoes en het werkt erg prettig!

Edit; Foutje, Apple opent wel Microsoft (zie de posts van de andere bokkers)
Laatst bijgewerkt door Lutha op 17-08-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Re: Ipad handiger dan laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:37

Dat is helemaal niet waar, ik heb op mijn ipad gewoon word en al die dingen op staan.
Alleen praktisch. Nee ik vind uiteindelijk voor school werk een laptop handiger. En daarom een macbook pro.
Ipad is meer voor simepele opsla dingen en wat opzoek werk.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:37

Ik heb zelf een Ipad en vind hem minder fijn werken dan een laptop!
Dat toetsebord kan ik direct afraden! Ik heb hem ook gehad en dat was een geklo*t om iedere keer te zorgen dat die twee in verbinding stonden! Dus dat is maar wat je zelf wilt! ik was er gemiddelt een kwartier mee bezig, Niet handig dus als je hem snel nodig hebt!

Bestanden openen kost wel heel erg veel GB op je ipad! Met een aantal bestanden zit het zo vol! Verslagen typen vind ik op de Ipad niet fijn, Want je kan Weinig verschillende dingen doen, (zoals tabellen enzo) Power point maken op de Ipad zou ik echt afraden! dat is heel erg vervelend want je kan de powerpoint dan niet op een USB stickje zetten en hem dan op school presenteren! je hebt dan altijd weer een apart snoertje kopen!

Ik zou het niet doen! er zijn te veel minpunten dan plus punten!

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:38

Ik gebruik zelf ook mijn iPad air (met toetsenbord) ipv een laptop.
Ik werk ook via de Microsoft Apps
Ik vind het vooral leuk omdat ik nu ook veel spelletjes enzo kan spelen :p
En gewoon toetsenbord aanzetten en ik kan beginnen
Ook handig om mee te nemen :)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:40

Ik vind het niks, een tablet. Ik heb mijn laptop en telefoon eigenlijk altijd bij me, ondanks dat mijn laptop echt nog zo'n grote jongen is. Heb gewoon nooit aan een tablet kunnen wennen (wel geprobeerd).... Dus ik zou zeggen: probeer het eens en volg je eigen gevoel, want het verschilt volgens mij echt van persoon tot persoon!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:41

Ja een tablet is zeker makkelijker voor school.. hoeft niet perse Ipad. Ik heb er een hoes bij van ebay met keyboard erin die ik kan aansluiten via Bluetooth. Bij laptops had ik altijd het probleem dat als een leraar iets vertelde, ik de helft miste omdat dat ding moest opstarten. Tablet is meteen aan..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 21:42

Ik wil het best proberen maar straks vind ik het niks en is het zonde van het geld.

Ik vind zo iets ook leuk: http://www.bcc.nl/computer/tablet/windo ... h-10(77414)?channel_code=544&product_code=93586506&utm_medium=vergelijkingssites&utm_source=google&gclid=CI-8592Gm8ACFfOhtAodYioAzA
Alleen een stuk duurder anders wist ik het wel.

Ik vind een Ipad ook denk ik wel handiger als ik snel nog iets moet doen als ik in bed lig. Mijn laptop is zo groot en voordat die even snel aan is....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:15

Om echt verslagen te typen zou ik liever een laptop nemen, daar heb je toch meer mogelijkheden mee, en je kan er usb sticks in steken enzo. Misschien eens kijken naar de kleinere macbook air. Ding weegt net een kilo, nog geen 400 gram meer dan een iPad, en is lekker handzaam, plat en klein.. Maar je kan er alles mee, en een macbook is heel snel opgestart. Ik heb mijn mac meestal in standby stand staan, dan gebruikt hij haast niks, maar is binnen een seconde aan en klaar voor gebruik :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:17

Gelukkig kost een macbook ook niks :-P dus niet haha.

Na dit jaar ben ik klaar met school en ik kan thuis nog gewoon de laptop gebruiken..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:19

Nee, een ipad is voor mij niet vergelijkbaar met een laptop. Ik heb de ipad mini die ik voor thuis (lekker snel op internet, spelletjes spelen etc.) en op reis gebruik, maar dat in combinatie met mijn macbook, een vervanging er voor zou het niet kunnen zijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:32

Maar ik kan dus wel Microsoft documenten openen en in typen, en als ik een document op de laptop wil dan mail ik het zo naar de laptop toch?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:02

Kan je wel, als je het fijn vind om op de iPad te typen. Zelf vind ik dat bijvoorbeeld heel onhandig, omdat ik echt een toetsenbord moet kunnen voelen als ik typ met beide handen. Dus teksten groter dan hier op bokt, daar begin ik niet aan, die doe ik op de macbook.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:06

Ik heb sinds vandaag een Asus transformerbook met windows 8 en office, tot nu toe vind ik het erg fijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:21

Maar ik neem dan zon hoes met toetsenbord.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:27

Met zo'n toetsenbord en met Pages kun je mooie verslagen maken hoor :) Alleen kun je er dus iets minder mee dan met een laptop, je kan er bv geen usb of printer op aansluiten. Documenten kun je inderdaad wel gewoon mailen, of via airdrop of dropbox delen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 09:55

Wat is Pages?

Ja dan kan ik het gewoon mailen naar mijn laptop thuis, ik kan thuis gewoon nog op mijn laptop, ook voor powerpoint enz.

Mijn verslagen zijn overigens vaak maar 1 pagina, dus geen heel boekwerk.

Dus nu zit ik in dubio, doen of niet doen? Zijn er meer voordelen aan dan nadelen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 17:23

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:25

Ik vind wel dat het scherm van een ipad mini heel erg klein is om op te werken! ik zou als je de keuze had toch voor een grote gaan! kan je veel makkelijker op werken en heb je dus ook grote vakken op je toetsenbord!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:29

Ruby1995 schreef:
Wat is Pages?

Ja dan kan ik het gewoon mailen naar mijn laptop thuis, ik kan thuis gewoon nog op mijn laptop, ook voor powerpoint enz.

Mijn verslagen zijn overigens vaak maar 1 pagina, dus geen heel boekwerk.

Dus nu zit ik in dubio, doen of niet doen? Zijn er meer voordelen aan dan nadelen?

Pages is het equivalent van Word, maar dan van Apple én gratis ;)

Bovendien vind ik het fijner werken, maar dat is een mening natuurlijk.

Ik zou niet voor een Ipad gaan, is niet gemaakt om 'zwaar' op te werken, zoals je op school doet. Het is bedoeld om zaken mee te nemen en te kunnen laten zien, notities te maken. Maar als je hem echt continu gebruikt op school zou ik gaan voor een tweedehands macbook. Die zijn lichter, sneller, en je kan je oude laptop verkopen. Voor zo'n 400 - 500 euro heb je een prima tweedehands model!

EDIT: Of een Ultra/Chromebook natuurlijk. Maar ik denk dat je dan qua prijs hetzelfde uitkomt voor een degelijke laptop.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:14

Ik wil echt niet meer betalen dan 250, het is tenslotte voor erbij en niet algehele vervanging. Mijn laptop word dan van mijn moeder en kan er thuis gewoon op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:51

Volgens mij heb je daar geen iPad voor. Zeker niet met toetsenbord-hoes. Of wil je voor een tweedehandse gaan?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 22:20

Bij dixons is er een actie voor iPad mini. De hoes heb ik niet meegerekend in de prijs die koop ik apart.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:53

Bij de albert heyn kan je een los bluetooth toetsenbord voor 25 euro kopen, werkt ook goed met een ipad.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:04

Als ik het doe dan doe ik het goed met hoes, is iets duurder maar ook handiger.

Ik ga denk van de week even naar de dixons, me verder laten informeren.