Hopelijk is er hier iemand die licht in de duisternis ziet...
Het volgende is er aan de hand: Onder mijn keukenkastje heb ik een TL armatuur hangen met TL buisje (56 cm lang, 1cm doorsnee) erin, voor wat licht op t aanrecht tijdens het koken. Ding hangt er nu 6 jaar, tot op heden geen problemen gehad. Maar nu laat hij mij toch wel in de steek...
Wat is er aan de hand? Afgelopen week ging de buis ineens uit, terwijl ik niet aan t knopje had gezeten. Buisje was aan beide kanten beetje zwart, dus ging er vanuit dat buisje stuk was gegaan. Is de 2e in 6 jaar tijd, beetje snel maar ok. Dus naar bouwmarkt, nieuw buisje gehaald en erin gedaan. Op knopje geduwd, buis ging inderdaad aan beide uiteinden branden, maar in t midden bleef dat ding donker... Ineens een "bonk" geluid en buisje ging helemaal weer uit. Buisje eruit gehaald, ding was aan de uiteinden gloeiend heet, in het midden gewoon koud. Uiteinden waren heel lichtjes verkleurd (niet zwart, maar ook niet helemaal wit meer). En ik snap t niet meer... Heb de armatuur geïnspecteerd, maar kan nergens iets raars vinden. Starter kan ik trouwens ook niet vinden, volgens mij zit die niet in dit ding...
Is het nu de buis die niet goed is en moet ik hiermee terug? Of is het de armatuur die kapot is en heb ik een nieuwe nodig? Of is er nog iets anders aan de hand? Wie heeft er een helder inzicht voor mij, ik zie het een beetje donker in namelijk...
Laatst bijgewerkt door JPitty op 12-08-14 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt