Tja, na twee kinderkamers te hebben opgeruimd en geschilderd, zit ik nu met 5 vuilniszakken met verschillende grote en kleine knuffels en andere pluche dieren. Niets is kapot en komt uit een rookvrij huis.
Om nu met zoveel spullen op de plaatselijke rommelmarkt te gaan staan, zie ik niet zitten (de helft neem je toch weer mee naar huis). Dus ik wil ze graag bij een inzamelpunt of goed doel brengen. De kledingcontainers hier op het dorp zitten nokvol en die van een dorp verderop ook. Die worden pas over 3 weken opgehaald.
Wie weet er een goed doel, kindertehuis, dierenopvang of elders waar ze blij zijn met deze spullen? Uiteraard heb ik gegoogled, maar ik geef het liever wat lokaler weg dan aan een hele grote stichting die wellicht al een groot aanbod ontvangt.
Ik zoek in de omgeving van Woerden, Gouda, Bodegraven, Alphen ad Rijn, Leiden, Stolwijk, Montfoort, Boskoop en een stukje richting Rotterdam of juist richting Utrecht.
Wat lief dat je ze allemaal wilt doneren, maar op een rommelmarkt ben je ze ook zo kwijt hoor. Knuffels gaan meestal wel snel.
vuurneon
Geplaatst: 11-08-14 15:52
Geen ziekenhuis ivm hygiene.
Maar... Dierenasiels kun je misschien met de knuffels zonder kralen ogen ook blij maken! Of misschien een asielzoekerscentrum?
Esther_r20
Geplaatst: 11-08-14 15:53
Zo heb ik ook nog twee vuilniszakken met zo goed als nieuwe knuffels liggen. Zonde om ze weg te doen, maar waar breng je ze heen?
Ik lees/volg je topic even mee.
N_B_N
Geplaatst: 11-08-14 15:54
Is er geen weggeefhoek op Facebook van jou stad/dorp? Hier in Spijkenisse hebben we dat van 0181 en daar worden veel knuffels aangeboden en opgehaald voor een nieuw huis
LynnDenise
Geplaatst: 11-08-14 15:56
vuurneon schreef:
Geen ziekenhuis ivm hygiene.
Maar... Dierenasiels kun je misschien met de knuffels zonder kralen ogen ook blij maken! Of misschien een asielzoekerscentrum?
Daar zeg je iets, daar heb ik nooit zo over na gedacht.
Leger des Heils? Daar zitten ook vaak genoeg gezinnen. Anders de voedselbank? Die geven graag cadeautjes weg met sinterklaas bijvoorbeeld.
Ik ben ooit op een rommelmarkt geweest waar achteraf een vrachtwagentje kwam voor alle zooi/spullen die je over had... kan je misschien ergens zoiets vinden? (crachtwagen ging naar het goede doel, vraag me niet welke)
De knuffels zijn inmiddels opgehaald door een wat ouder echtpaar, die spullen ophalen voor (straat)kinderen in Ghana en Brazilië. Laten we hopen dat het daar ook echt terechtkomt.