Waar kan je een effen donkerbruin keukenblad kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Waar kan je een effen donkerbruin keukenblad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:30

De titel zegt al genoeg :o

Bij de Gamma, Bouwhof, Hornbach, Praxis, Formido en Ikea bieden ze dit niet aan.. -O- Het keukenblad komt op een tweedehands keuken dus een composiet keukenblad is qua prijs geen optie. De keuken ziet er een beetje uit zoals op onderstaand plaatje, en dan bedoel ik de kleur van de kastjes en het houtmotief dat je ziet. Onze keuken is alleen meer cremekleurig. Een keukenblad met een motief lijkt mij dan een beetje druk, maar ik sta ook zeker open voor andere suggesties, want het lijkt erop dat een effen donkerbruin keukenblad niet te verkrijgen is voor een fatsoenlijke prijs -O-

Afbeelding

Florale

Re: Waar kan je een effen donkerbruin keukenblad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:32

Wij gaan volgend jaar onze keuken opknappen en zijn dus ook aan het rondkijken.
Bij Ikea heb je mooie en betaalbare, maar ook bij de bouwmarketen.
Ook op mp vindt je trouwens nieuwe!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:35

Bij ikea moet je oppassen, die hebben andere "standaardmaten" voor kastjes dan de meeste keukens. ZOu dus goed kunnen dat het blad dan ook niet past. (tenzij ze op maat maken ?) Heb je al bij grote keukenhandels gekeken?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:36

Nu hebben wij toevallig een Ikea keuken staan,maar opmeten is natuurlijk altijd verstandig.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:37

even een stipje, ben er ook al een tijd naar opzoek :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 12:38

Ikea biedt geen effen donkerbruine keukenbladen aan dus die valt helaas sowieso af. Op marktplaats ga ik even kijken :) Bedoel je met grote keukenhandels Keukenconcurrent e.d. of echt een keukengroothandel (die ken ik niet..)?

@Monster, ojee dat belooft niet veel goeds!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:40

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:43

Je zou ook bij Pallen kunnen kijken, die hebben enorm veel! Maar ligt wel aan de duitse grens.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 13:09

@A_nouk leuk idee! Ik ga dit in ieder geval onthouden. Ik kwam ook tegen om betonnen werkblad te laten maken, de kleur bruin zag er behoorlijk effen uit, maar de prijzen zijn vrij duur helaas.

Hmm Pallen ligt niet echt in de buurt helaas.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:56

Je zou kunnen kijkken voor een werkblad in plaats van een aanrecht. enige is dat die geen waterslag hebben. die zijn er vaak wel in effen kleuren. en ook in lange lengtes. enige is alleen dat ze niet hitte bestendig zijn, maar ik zette hiervoor ook nooit zonder onderzetter een pan op het aanrecht. Wij waren voor de langste lengte blad nog geen 90 euro kwijt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:01

Mijn vriend is stucadoor en maakt keukenbladen. is echt super mooi om te zien. Ik weet niet wat je budget is?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:58

Zelfs een donkerbruin effen werkblad is niet te vinden |o Donkergrijs is dan weer geen probleem.. Budget is vrij beperkt. We hebben nu voor 90 euro een keukenblad bij de Ikea gekocht in donkerbruin, wel met een houtmotief helaas.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:07

Keukenbladen zijn inderdaad zo gruwelijk duur :+
Is het echt zo duur ja om van beton zelf te maken, wij hebben dat in de planning staan voor onze toekomstige nieuwe keuken :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 12:33

Ik was bezig met een offerte aan te vragen via internet en alleen al met de opties zat ik boven de 700 euro, dat was nog zonder het keukenblad. Onze keuken was 350 euro dus dat was geen optie..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:46

700 euro voor een complete keuken bedoel je ?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:58

A_nouk schreef:
700 euro voor een complete keuken bedoel je ?

neee dat betaal je voor een blad alleen al :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:02

Ja dat snap ik ook wel haha, maar ik begrijphaar bericht niet aangezien ze zegt aan te geven met opties en zonder keukenblad al op 700€ te zitten ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 13:05

Haha, nee zo bedoel ik het niet nee. We hebben nu 440 euro betaald voor keuken en keukenblad in totaal. Van Het betonnen keukenblad kostte de afwerking en het laten maken van een gat voor spoelbak enz. al 700 euro en de kosten van het keukenblad zelf moesten daar nog bijkomen, toen heb ik dus weggeklikt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:05

A_nouk schreef:
Ja dat snap ik ook wel haha, maar ik begrijphaar bericht niet aangezien ze zegt aan te geven met opties en zonder keukenblad al op 700€ te zitten ;)

Ik denk dat ze bedoeld dat ze een hele goedkope keuken heeft gevonden van 350 euro en alleen nog een keukenblad moet hebben. hier heeft ze naar gezocht, maar de offerte gaf aan dat het keukenblad alleen al 700 was, dit vind ze te duur omdat de keuken zo geodkoop was. In ieder geval zo lees ik het.Correct me if im wrong

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:07

Ladyson schreef:
Haha, nee zo bedoel ik het niet nee. We hebben nu 440 euro betaald voor keuken en keukenblad in totaal. Van Het betonnen keukenblad kostte de afwerking en het laten maken van een gat voor spoelbak enz. al 700 euro en de kosten van het keukenblad zelf moesten daar nog bijkomen, toen heb ik dus weggeklikt.

Oke had ik je dus wel goed begrepen ;)

Onze bedoeling is om het straks zelf te maken dmv een mal met de uitsparingen er al in :)
Dan moeten de kosten lijkt me wel mee gaan vallen :j

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:15

En je keukenblad laten stuccen met beton-ciré? Dat heb je in veel verschillende kleuren, kijk maar eens op http://www.beton-cire.nl/kleuren/beschikbare-kleuren-beton-cire.html
Ik weet niet of het in je budget valt want ik weet niet hoe duur het uiteindelijk zou worden, maar ze kunnen vrijwel overal overheen stuccen en wordt veel gebruikt in badkamers en keukens dus ook waterproof.

Of een oud/2ehands/goedkoop nieuw keuken-/werkblad schilderen in de juiste kleur en dan vernissen/aflakken?
Eventueel eerst primen of opschuren, ligt eraan wat voor ondergrond je nu hebt. Je hebt voor veel soorten ondergronden verschillende soorten verf en primers zodat je vrijwel elke ondergrond kun schilderen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 14:17

toedelou schreef:
En je keukenblad laten stuccen met beton-ciré? Dat heb je in veel verschillende kleuren, kijk maar eens op http://www.beton-cire.nl/kleuren/beschikbare-kleuren-beton-cire.html
Ik weet niet of het in je budget valt want ik weet niet hoe duur het uiteindelijk zou worden, maar ze kunnen vrijwel overal overheen stuccen en wordt veel gebruikt in badkamers en keukens dus ook waterproof.

Of een oud/2ehands/goedkoop nieuw keuken-/werkblad schilderen in de juiste kleur en dan vernissen/aflakken?
Eventueel eerst primen of opschuren, ligt eraan wat voor ondergrond je nu hebt. Je hebt voor veel soorten ondergronden verschillende soorten verf en primers zodat je vrijwel elke ondergrond kun schilderen.

Mijn vriend maakt dit met onder andere betoncire. Ik kan je gelijk al melden dat dit niet in het budget valt

edit: de betoncire zelf is niet waterproof maar de lak en die is ook heel duur.

toedelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:02

bliver schreef:
toedelou schreef:

Mijn vriend maakt dit met onder andere betoncire. Ik kan je gelijk al melden dat dit niet in het budget valt

edit: de betoncire zelf is niet waterproof maar de lak en die is ook heel duur.

Nou dan valt betonciré dus af :')

Hopelijk blijft het schilderen van een bestaand keuken-/werkblad nog wel een optie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:24

@ladyson: heb je al eens naar watervast verlijmd betonmultiplex gekeken ??
Dat is bruin, heeft een sterke toplaag, is niet zo duur, overal te krijgen en makkelijk zelf te bewerken.