Hulp gevraagd, woning,werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paola33

Hulp gevraagd, woning,werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:23

Ik hoop dat het hier goed staat, maar ik heb blijkbaar een zeer groot probleem. Begin dit jaar heeft mijn ex het uitgemaakt. En is hij weggegaan, wij hebben samen een koopwoning en ja heel stom is er niets op papier hierover gezet. Ik heb hier mijn lesje wel van geleerd. Nu zijn we bezig om de woning is zijn geheel op zijn naam te laten zetten, zodat er voor beide geen restschuld blijft. Dit is financieel mogelijk. We hadden ook de afspraka staan dat ik de woonjaren mocht gaan gebruiken voor het zoeken van een woning. We gingen redelijk uit elkaar maar door voorvalleen staan we op voet van oorlog en als goed is kan ik aan het eind van de maand tekenen dat deze woning dus niet meer van mij is. Hier ontstaat dus mijn probleem, ik heb nooit ingeschreven gestaan voor een huurwoning en de regio waar ik woon moet je inmiddels bijna 10 jaar ingeschreven staan voor een huurwoning. En vandaag blijkt dus dat ik geen doorstrommer ben maar een starter op de markt, wat het vinden van een woning zeer lastig maakt. Kan wel apartementen vinden van nog geen 30m2 maar helaas is dit geen optie, heb namelijk ook nog 2 katten en de zorg van het zoontje van een vriendin in de weekenden eens in de 3 weken. Dus heb toch een klein beetje ruimte nodig. Mijn eisen zijn niet hoog. Maar dan komt probleem 2 om de hoek kijken, ik werk full time en verdien best redelijk. Ik heb geen recht op huursubsidie. Hierdoor moet ik al de volle mep gaan betalen voor een huurwoning. Voor kopen verdien ik weer net te weinig. En ook voor vrije sector verdien ik te weinig.Dus val tussen wal en schip. Waar het dus op neer komt is dat ik aan het einde van de maand dus gewoon dakloos ben. Ik heb inmiddels de gezamelijke woning al verlaten en woon nu tijdelijk met mijn katten bij mijn ouders, gelukkig heb ik familie waar ik terecht kan maar ideaal is het niet. Wat inmiddels al is gebleken, mijn ouders hebben namelijk een hond en kat, met mijn ene kat gaat dit goed, mijn andere dus totaal niet. Waardoor ik nu met haar bij de dierenarts loop omdat ze van 3m naar beneden is gevallen en nog niet weten wat de schade hiervan is. Maar goed dat staat hier los van. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met tips die mij kunnen helpen met het vinden van een woning. Even wat rand informatie, ik werk in amsterdam oost en ben afhankelijk van het openbaar vervoer, dus er zit helaas een maximum aan reistijd voor mij aan vast. Ik woon op dit moment is de zaanstreek en ben bereid tot een reistijd van a naar b van maximaal 1,5 uur. Ik heb voor nood nog een andere back up maar dat is ook niet het best uitgangspunt van een nieuwe relatie. Dus hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:33

Zo herkenbaar dit allemaal... :(
Misschien is het een idee om te kijken, naar particulier huurhuizen.
Ik heb precies hetzelfde laken en pak, samen een huis, uitelkaar alleen moet ik wachten totaat mijn ex het huis kan overnemen. Verder heb ik totaal geen financiele lasten aan ons gezamelijk huis, gezien het zijn beslissing is geweest.
Ik heb 2 maanden bij mijn ouders gewoond met kat, toen ik hoorde van deze particulier huurwoning.
Deze woning staat te koop en tijdens de verkoop heeft de eigenaar er huurders inzitten.. (vraagprijs is dusdanig hoog, dat verkoop nog wel even op zich laat wachten)
Dit is voor mij puur een tussenoplossing totdat ik een huurwoning van de woningstichting kan krijgen die ook betaalbaar is voor mij, want ook ik krijg geen huursubsidie.
Al zit ik wel in een dorp in Friesland, en lijkt me dat het in Amsterdam moeilijker te regelen is.
Misschien eens contact opnemen met diverse makelaardijen of houd markplaats in de gaten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:39

Misschien inderdaad kijken naar particuliere huur. Of eventueel als tijdelijke oplossing een woning huren op een vakantiepark (staan vaak ook wel gemeld op bijvoorbeeld marktplaats).

Of dit appartement bijvoorbeeld? http://www.marktplaats.nl/a/huizen-en-k ... ousPage=lr

Monster

Re: Hulp gevraagd, woning,werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:42

anti kraak? kan tijdelijk zijn of voor een heel lange periode.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:48

In almere wat niet zo ver is kun je best betaalbaar vrije sector huren. Daar zijn overigens de koophuizen ook goed betaalbaar dus daar zou je ook nog keuze hebben. Althans ik denk dat beide een optie zijn als je aangeeft te veel te verdienen voor huursubsidie.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 20:04

Antikraak is helaas geen optie daar mag je geen huisdieren meenemen. Almere is juist mijn back up daar woont mijn nieuwe vriend. Maar we zijn nog niet zo heel lang samen en om dan meteen samen te gaan wonen vind ik zelf niet echt ideaal. Maar het blijft een het reserve plan als ik niets vind. Ben al aan het kijken voor een recreatiewoning. Ik heb mezelf tot eind september geven om zelf een woning te vinden anders vertrek ik naar Almere. Na eind september zijn mijn ouders weer terug van de camping en dan wordt de situatie er niet beter op.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:10

hmm lastig. en half bij ne ouders en half bij je. ieuwe vriend?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:14

Heb je geen recht op urgentie? Hier is het zo dat als je aantoonbaar minimaal twee jaar bij elkaar hebt gewoond en de relatie is over, je kans hebt op een urgentie.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 20:15

Dat doe ik nu al deels, maar hij werkt in ploegendienst. Gelukkig geen nacht meer. Ben daar al best veel. Dag dienst maakt gelukkig qua opstaan niet uit. Ik moet om 7 uur de deur uit voor mijn werk en hij uiterlijk kwart over 6. De regering heeft gewoon belachelijke eisen gesteld. En ik val in de categorie die tussen wal en schip valt. Maar heb mijn lesje wel geleerd dankzij mijn ex. Alles wat waarde heeft zet ik zwart op wit hoe dat geregeld wordt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:55

moonsparkle schreef:
In almere wat niet zo ver is kun je best betaalbaar vrije sector huren. Daar zijn overigens de koophuizen ook goed betaalbaar dus daar zou je ook nog keuze hebben. Althans ik denk dat beide een optie zijn als je aangeeft te veel te verdienen voor huursubsidie.

Daar verkijk je je op. Vanaf ongeveer 21000 bruto per jaar krijg je geen huursubsidie meer. Met een jaarsalaris van 21000 euro kun je een hypotheek krijgen van 65000 euro. Succes met kopen in de randstad :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:45

Maar als je fulltime werkt en je verdiend aardig dan kun je toch gemakkelijk een particuliere woning vinden? Ik werk ook fulltime met een aardig salaris en ik heb een eigen woning met tuin in Amsterdam Westerpark. ook particulier.

Op Facebook heb je een aantal besloten groepen in deze regio waar je naar huizen kunt kijken, verder heb ik ook wel eens via marktplaats een pareltje gevonden ruim binnen mijn budget.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:48

Urgentie aanvragen. Verder sites afspeuren van makelaars en woningverkoopsites.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:29

Nou, ik kan je garanderen dat je hier (helaas) geen urgentie voor krijgt...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:44

x_spekkie_x schreef:
moonsparkle schreef:

Daar verkijk je je op. Vanaf ongeveer 21000 bruto per jaar krijg je geen huursubsidie meer. Met een jaarsalaris van 21000 euro kun je een hypotheek krijgen van 65000 euro. Succes met kopen in de randstad :)

Aja wij wonen samen, maar mn vriend studeerd nog. Door deze situatie krijgen wij Tot 28000 huursubsidie.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:52

Je krijgt hier inderdaad geen urgentie voor. Kijk eens op Marktplaats en dan voornamelijk bij huizen direct van de eigenaar (kun je aanklikken links als je de huizen voor je hebt). Tevens jezelf inschrijven bij particuliere wooncorporaties. Particulier is hier omgeving Rotterdam gemakkelijk te vinden. Vaak 1 maand borg betalen plus de huur en dan kun je erin.

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:01

Ik heb drie jaar geleden in hetzelfde schuitje gezeten.

Ik heb toen op basis van het zelf niet kunnen blijven wonen in het koophuis, ivm te laag inkomen, urgentie gekregen.
Wellicht is dat te proberen? Vraag het eens na of er bij jouw gemeente zo'n regeling voor urgentie is.

Succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:08

Je kan ook altijd bij makelaars informeren of zij nog eigenaren van te koop staande woningen weten die wel zouden willen verhuren.

Er staan toch zat huizen leeg waarvan de eigenaar al verhuist is naar zijn nieuwe huis.

Voor jou een oplossing, en voor de eigenaar fijn dat zijn huis bewoond wordt (als je er netjes mee omgaat ;) ) en dat jouw bijdrage een deel van zijn dubbele hypotheek betaalt :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:20

Of je gaat voor het kleine appartement. Is misschien een beetje behelpen voor je katten maar die vinden hun weg wel. Van uit die positie kun je kijken naar wat anders. Eventueel woningruil. Om nu voor een keer in de drie weken een groter huis te zoeken omdat je oppast voor een ander zou ik nu even niet doen. Daar is misschien ook wel een andere oplossing voor. En anders is het gewoon even niet zo ruim. Jammer dan voor iedereen die er moeite mee heeft maar geen grotere woning in de aanbieding.
Een kleine woning is snel ingericht, snel schoongemaakt en vaak betaalbaar.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:49

Weet natuurlijk je budget niet. Is Purmerend geen optie voor je? Heb even snel gekeken maar er staat best wat te huur.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:52

Paola33 schreef:
Dat doe ik nu al deels, maar hij werkt in ploegendienst. Gelukkig geen nacht meer. Ben daar al best veel. Dag dienst maakt gelukkig qua opstaan niet uit. Ik moet om 7 uur de deur uit voor mijn werk en hij uiterlijk kwart over 6. De regering heeft gewoon belachelijke eisen gesteld. En ik val in de categorie die tussen wal en schip valt. Maar heb mijn lesje wel geleerd dankzij mijn ex. Alles wat waarde heeft zet ik zwart op wit hoe dat geregeld wordt.

Je bent niet de enigste die tussen wal en schip valt, ik vind het ook een belachelijke regel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:58

Amsterdam-Oost, beetje afhankelijk van waar in A'dam Oost kun je ook nog kijken in Almere, Aalsmeer en een stuk zuidelijker. Provincie Utrecht, provincie Zuid-Holland.

Wellicht kun je tijdelijk op een recreatiepark een woning vinden. Dat geeft je in elk geval al weer wat meer speelruimte.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:00

De woningbouw heeft regelmatig woningen die tijdelijk verhuurd worden. Hier kun je relatief goedkoop wonen en heb je wat ruimte om verder te kijken. Ik zou echt contact met ze zoeken! Ik moest ook mijn woning uit en had ook nog te kort met mijn vriend om samen te gaan wonen. Dit was de perfecte tussenoplossing! Succes!