Creatief doen, maar heeft iemand een mooie oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Legoblokje

Creatief doen, maar heeft iemand een mooie oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 20:27

Moi bokkers,

Ik ben vanmiddag wezen shoppen bij Action. Allemaal leuk en aardig en heb daar een witte canvas weggehaald. Mijn bedoeling was om het volgende mee te maken:
Afbeelding
Mijn mooie idee was om de zinnen uit te printen, dubbel zeg maar, en dan op canvas leggen en er over heen verven.
Maar, nu moet ik die letters uit papier krijgen en ik kan nu niet het materiaal vinden wat ik wil hebben. Iets scherps zodat ik het er uit kan snijden.
Een stanley mes heb ik al geprobeerd, maar die van ons is niet meer goed..
Ik doe het nu met een schilmesje, maar ook dat werkt niet helemaal super en maakt het papier stuk.

Heeft iemand misschien dé tip, zodat ik wat sneller klaar ben met het uitsnijden van de letters?

hannah41

Re: Creatief doen, maar heeft iemand een mooie oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:30

Misschien begrijp ik het niet helemaal hoor, maar waarom knip je ze niet gewoon? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:32

Kun je niet beter wat carbonpapier halen, de letters overtrekken en dan de tekst schilderen?
Schilderen over uitgesneden letters geeft altijd een lelijk resultaat, de verf kruipt namelijk onder het papier in.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 20:33

Daar is mijn schaar te groot voor |o

8nnemiek,
hmm.. daar heb je wel een punt..
Ik zat zelf ook over overtrekken na te denken, weet alleen niet hoe ik dat nu zal gaan doen..

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:36

Persoonlijk zou ik de letters uitknippen met een nagelschaartje (als je gewone te groot is) of een scherp mes en dat op karton plakken en nog eens uitknippen. Dan kun je voorzichtig om trekken op je canvas. Kost wel wat meer tijd, maar het resultaat is wel veel mooier dan. Of je gebruikt inderdaad carbon papier, dat kan natuurlijk ook. Je kunt carbonpapier ook gebruiken om het op karton te krijgen, ook een optie! :D

Maar je kunt de letter ook gewoon zelf op het papier schetsen, nog makkelijker.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:29

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:34

Heb je een zacht potlood? 3B of lager? Of houtskool. Dan moet je dat over de achterkant van t papier krassen, goed dik. Dan leg je je papier op t doek en trek je de letters gewoon over. Werkt hetzelfde als carbonpapier :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:00

JCDJK schreef:
Daar is mijn schaar te groot voor |o

In het schap met crea bea en knutseldingen hebben ze ook kleine schaartjes liggen. Ideaal voor knip prutswerk.

Letizia schreef:
Je kan ook de tekst op het doek transporteren, moet je wel je tekst in spiegelbeeld uitprinten:
http://plazilla.com/page/4295004547/fot ... -zelf-doen

Daarvoor heb je gel medium nodig. Ook te koop bij de Action, in hetzelfde schap. In een doosje van Van Bleiswijk – Acrylmediums. Zit ook een tube gel medium bij in. Techniek is nog niet zo simpel als men je op al die sites wil doen geloven :n .

Warboel schreef:
Heb je een zacht potlood? 3B of lager? Of houtskool. Dan moet je dat over de achterkant van t papier krassen, goed dik. Dan leg je je papier op t doek en trek je de letters gewoon over. Werkt hetzelfde als carbonpapier :)

Dat lijkt met nog de beste tip. En dan de tekst overschilderen met (zwarte) verf. Ik las eens ergens voor het maken van geverfde tekst: verf verdunnen en schrijven met een kroontjespen. Acrylverf: ook bij de Action te koop.

En hop, 3x een prima excuus om weer naar de Action te gaan {:} .

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 20:27

Dank jullie wel voor jullie adviezen. Helaas heb ik nog niet verder kunnen gaan door privé omstandigheden maar ik zal de tips over gel even goed doornemen, kijken of ik daar mee over weg kan!