Tijdens mijn vakantie in Australie heb ik super mooie foto's geschoten met mijn camera. De meeste foto's van de kaart heb ik dezelfde dag nog overgezet op mijn iPad maar tijdens een zeilreis naar de Whitsundays ben ik hier niet aan toegekomen. Tijdens deze reis ontzettend mooie foto's gemaakt van de eilanden en zeeschildpadden. De andere mensen uit mijn tourgroep waren zo onder de indruk dat ze om mijn mini SD kaart vroegen om de foto's over te zetten. Geen probleem want dat ging eerder ook goed.
Nu raden jullie het al.. Na een mislukte overzetting naar een Samsungtelefoon geeft de kaart de gehele tijd aan dat het kaartje beschadigd is en dat deze geformatteerd moet worden. Hierbij zullen dan alle bestanden verwijderd worden.
Ik ben al drie dagen opzoek naar een oplossing want ik wil de kaart niet formatteren voordat ik de foto's van de kaart heb gehaald. Ik kom allerlei gratis downloadprogramma's tegen maar als puntje bij paaltje komt moet er een bedrag van 80 dollar betaald worden.
Ga even langs een fotozaak, die hebben mij ook een keer met iets vergelijkbaars geholpen. Moet je wel een zaak hebben met fotografen die ook echt verstand hebben van hun spul en niet wat random verkopers.
Net bij een foto speciaal zaak mijn SD kaart opgehaald.. ze kunnen er niks mee helaas. Terwijl ik mijn thuis programma's wel previews te voorschijn kon halen. Flink balen dus..