Online fotoalbum maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Online fotoalbum maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:41

Ik had al even gezocht maar kon niet echt een recent topic vinden dus vandaar mijn vraag maar even hier :)

Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie in Normandie en ik wilde dit jaar toch maar eens overstappen op een digitaal album ipv alles met de hand moeten inplakken zoals ik de laatste jaren altijd nog gedaan heb. De afgelopen 2 jaar heb ik wel voor mijn ouders al via Albelli albums gemaakt van hun cruises, maar voor mezelf bleef het er telkens maar bij haha.

Nu heb ik even zitten googlen op foto album testen etc, maar de uitslagen zijn nogal wisselend. Bij consumentenbond komt bv kruidvat heel hoog uit de test, terwijl via een andere test fotofabriek weer als beste uit de test komt. Er zijn inmiddels zoveel sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie :')

Welke sites raden jullie aan en waarom? Ik wil best wat meer betalen als de kwaliteit daardoor ook echt goed is :j Albelli maakt mooie albums, zoals ik ze dus heb gezien de afgelopen 2 jaar, maar ik vraag me dus af of er nog betere zijn dan die. Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Online fotoalbum maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:41

Albelli vind ik hele mooie fotoalbums maken!
Daarnaast vind ik hema een lekker makkelijke manier van fotoboekjes maken. Al zijn de mogelijkheden wat minder dan bij albelli.

Kruidvat heb ik nog nooit iets van gezien :) Dus daar kan ik niet over oordelen..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 23:28

Ik heb nu een pocket album bij albelli laten maken en ik vond m wat tegen vallen. Korrelige foto's terwijl ik grote bestanden heb ingestuurd. Misschien komt t omdat t album klein is (10×13) maar dan nog.

Ga t grote album maar es proberen via fotofabriek denk Ik :j

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:32

via hema heb ik ook hele mooie albums voorbij zien komen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 23:32

Hmmm toch ook ma even bij Hema kijken dan

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:35

Ik heb over Albelli meer berichten gehoord die minder leuk waren hoor.

Iemand die een foto op canvas wilde voor Vaderdag kreeg die pas een week na Vaderdag binnen.
Bellen met de klantenservice pakte ook erg onbevredigend uit helaas.
Klant kon mooi wachten.....dag verassing :evaw: -O-

Mijn man heeft voor mij een album bij het kruitvat laten maken.
Die was netjes op tijd binnen en de foto`s staan er net zo netjes op. :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:40

Wij maken hem elk jaar bij de Hema. Is ook een erg gemakkelijk programma om mee te werken :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:41

Ik heb goede ervaringen met pixum. Meerdere mooie albums gemaakt via hun :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 07:37

Quartel, das balen dan zeg -O-

Kruidvat las ik dan qua service en levertijd wel weer mindere verhalen over.

Ga ik vandaag na mn werk maar es even kijken naar Hema en Pixum en wat hun mogelijkheden zijn qua album invulling. Albelli heeft wel een fijn programma om mee te werken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:26

Ik heb me hier ook aardig in verdiept en de afgelopen paar jaren met meerdere leveranciers gewerkt.
De vraag is: wat wil je precies?
Wat moet de afmeting zijn. Want niet elke aanbieder heeft elk formaat.
Hoeveel bladzijdes moeten er in 1 album passen? Zo had ik van mijn Alaska vakantie 4000 foto's. Die hoef ik natuurlijk niet allemaal in een album, het wordt een selectie. Maar als je bijna 4 weken weg bent geweest dan prop je dat niet in bijvoorbeeld 50 blaadjes (=100 blz). Bij de Nederlandse aanbieders kon ik geen albums vinden waar echt veel bladzijdes in konden.
Moet het per se foto papier zijn? Want dan vallen er weer heel veel af.
Heb je wensen voor een bepaalde levertijd?
Wat moet de papierkwaliteit zijn?
Wil je geen foto op de kaft? Of maar 1, of wil je gewoon een collage op de kaft kunnen maken? Bij sommige aanbieders is dit gewoon niet mogelijk of je moet opeens 10 Euro bijbetalen als je dit wilt.
Moet de kaft gewatteerd zijn?
Hoe duurzaam moet de binding zijn?
Ben je handig met software? Wil je veel zelf kunnen bepalen of heb je liever hulp van het programma?
En hoe gaat de aanbieder om met klachten of problemen als die er mochten zijn?

Allemaal dingen die je moet laten meewegen, en ik kom deze antwoorden nog niet in jouw openingspost tegen :)

Ik heb nu dus diverse albums gemaakt. En op de laatste paar jaren blijf ik steeds bij Fotobuch.de:
Goed bindwerk.
Veel mogelijkheden voor de kaft, zonder bij te hoeven betalen
Snelle levertijd
Zeer uitgebreide software
Gebruikersgemak van de software
Tot 250 blz in 1 album mogelijk
Veel soorten formaten
Goede kwaliteit van het papier en ook scherpe foto's

Wil je gewoon een albumpje van een familiefeest, of een korte vakantie, dan komen er ook weer veel Nederlandse aanbieders in aanmerking. Albelli heeft dan best een goede papierkwaliteit en ook de optie om een dikker album plat open te kunnen leggen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 08:41

Het gaat om een week Normandië voor mezelf en 2 weken cruise voor mn ouders. Zij hebben altijd enorm veel foto's terwijl ons album met 300 foto's al heel uitgebreid is.

Qua formaat toch wel a4 of vierkant :j ik vind foto papier over t algemeen mooier maar het hoeft niet super glimmend te zijn ofzo. Keus in boekwerk etc vind ik wel prettig :j

en fotobuch verstuurd dus ook naar NL :) ga ik daar ook maar es kijken want dat klinkt ook wel erg goed!

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:43

Mijn zus doet het altijd via Albelli, heel handig en daar komt dan een echt mooi resultaat uit!

Als die van jouw niet goed was gelukt, is er vast en zeker iets fout gegaan, want bij ons zijn ze altijd prachtig!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:07

Als je A4 doet zou je 4 foto's op een pagina kwijt kunnen. Sommige foto's zijn zo mooi dat je ze groot op 1 pagina wilt. Zo kun je alvast een beetje uitrekenen hoeveel bladzijden je nodig gaat hebben.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:15

Ja dat heb ik afgelopen jaren ook al met de albums van mn ouders gedaan :j