Internetbankieren ABN Amro -> Maandag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Internetbankieren ABN Amro -> Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:03

Hallo allemaal,

Even een stomme vraag... Ik verwacht vandaag geld van iemand op mijn rekening het is nu na 14:00 en ik heb nog steeds niks ontvangen weet iemand van jullie wanneer ze dit overmaken?

Groetjes,

Michelle

har166

Re: Internetbankieren ABN Amro -> Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:05

Kan laat zijn, ik heb ook weleens dat de huurtoeslag pas aan het einde van de middag komt. Wanneer hebben ze het overgemaakt?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:07

har166 schreef:
Kan laat zijn, ik heb ook weleens dat de huurtoeslag pas aan het einde van de middag komt. Wanneer hebben ze het overgemaakt?

Vrijdag of Zaterdag dat weet ik niet precies, maar die mw gaf zelf aan dat het vandaag op mijn rekening zou staan

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:10

heeft ze iban nr gebruikt?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:10

Wanneer is het overgemaakt en vanaf welke bank? Rekeningnummer zeker goed en volledige IBAN?

ABN naar ABN staat er meestal vrijwel meteen op. Rabo houd het vaak wat langer vast, zeker als het in het weekend overgemaakt is kan het wat langer duren. Bij hun is zaterdag overgemaakt, direct afgeschreven, maar maandagavond pas op de ABN rekening..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:13

jorretje schreef:
Wanneer is het overgemaakt en vanaf welke bank? Rekeningnummer zeker goed en volledige IBAN?

ABN naar ABN staat er meestal vrijwel meteen op. Rabo houd het vaak wat langer vast, zeker als het in het weekend overgemaakt is kan het wat langer duren. Bij hun is zaterdag overgemaakt, direct afgeschreven, maar maandagavond pas op de ABN rekening..

Ik heb haar mijn goede rekeningnummer gegeven en dan word die automatisch omgezet naar IBAN, ik ga haar nog eens mailen en hopen dat het in goede orde nog gaat aankomen...

Bedankt allemaal :)

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:14

Herkenbaar. Ik merk (heb een webwinkel) dat ik op maandag op diverse momenten geld krijg bijgeschreven. Na 9.00, na 13.00 en soms ook laat in de middag. Zou in deze tijden van algehele automatisering toch in het weekend gewoon hetzelfde moeten lopen als door de week. Maar ja, even een dag of twee het geld vasthouden levert banken geld op.

Er zijn overigens nog mensen die het op de ouderwetse manier doen. Dus check even of het via internet is gedaan.

Tip: altijd eerst wachten op je geld, voordat je iets verstuurt. Er blijven helaas onbetrouwbare mensen misbruik maken en gewoon zeggen dat ze het hebben overgemaakt en de bank de schuld geven.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:16

Ik verstuur het inderdaad ook niet voordat ik het geld op mijn rekening heb :)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:17

Het hangt van de boekingsrondes van de bank af..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:19

vanaf 1 augustus ben je verplicht het hele iban nummer op te geven.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:21

Bij mij is er zaterdagochtend via abn geld naar mijn rekening overgemaakt, ik heb zelf rabo. Het stond er vanmorgen op.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:24

Banken vullen sinds vrijdag niet meer zelf het nummer aan, dus je moet echt je IBAn-nummer geven.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:25

Ik voer nooit het hele IBAN nummer in, mijn bank zet dit automatisch om in IBAN ;) (Heb zaterdag nog geld overgemaakt en toen deed die dit nog ;) )