'Probleem' witbalans (?) Nikon Coolpix P510

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xknurrie

'Probleem' witbalans (?) Nikon Coolpix P510

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 10:03

Hallo allemaal,

Gister ging ik naar Stichting De Paardenkamp in Soest om eens wat paarden te fotograveren. Ik heb hele leuke foto's gemaakt, maar er zitten ook foto's tussen die niet mooi zijn. Dat komt door de zon die op het gras schijnt, daardoor slaat het gras heel fel en lelijk uit op mijn camera. Weet iemand waaraan dit ligt en hoe ik dit weg kan krijgen?

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze fotocamera trouwens, Nikon Coolpix P510. Dus, iemand die me kan helpen hoe ik dit weg kan halen de volgende keer?
Afbeelding

Doeidoei :evaw: :evaw:

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:13

Kijk eens in:
[FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Dit is lastig, omdat je met grote contrasten werkt. Probeer de volgende keer eens in de schaduw te fotograferen. Bonte paarden zijn daarom ook vaak lastig. Probeer bijvoorbeeld donker paard met donkere achtergrond te fotograferen en licht paard met lichtere achtergrond te fotograferen om te voorkomen dat het contrast tussen licht en donker te groot is.

Dit ligt dus niet aan je witbalans, dat is wat anders.

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:03

Bagheera_206 schreef:
Kijk eens in:
[FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Dit is lastig, omdat je met grote contrasten werkt. Probeer de volgende keer eens in de schaduw te fotograferen. Bonte paarden zijn daarom ook vaak lastig. Probeer bijvoorbeeld donker paard met donkere achtergrond te fotograferen en licht paard met lichtere achtergrond te fotograferen om te voorkomen dat het contrast tussen licht en donker te groot is.

Dit ligt dus niet aan je witbalans, dat is wat anders.

Dank je wel!!!

Anoniem

Re: 'Probleem' witbalans (?) Nikon Coolpix P510

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:13