Pech met huizen kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melisding

Pech met huizen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:43

Ik maak niet zo snel een topic aan om mijn hart te luchten of te zeuren, maar dit keer moet het er toch even uit.

Sinds begin dit jaar zijn mijn vriend en ik op zoek naar een koophuis. Genoeg te koop, maar wij willen wel in een specifieke regio blijven. Helaas staan hier al niet veel huizen te koop.
Na al vele huizen gezien te hebben waren we eindelijk beiden van 1 huis helemaal weg. 1 dag later nadat wij zelf de beslissing hadden genomen, belden we de makelaar om een bod uit te brengen. Wat denk je... Huis is zojuist verkocht.
Gelukkig zijn we beide vrij nuchter en dachten we 'dit huis was blijkbaar niet voor ons bestemd.'
Maandje later vonden we weer een huis waar we weg van waren. Weer in gesprek met de makelaar en toen bleek dat de eigenaar niet wilde zakken in prijs en ook dit moesten we dus laten gaan.

Afgelopen vrijdag kwam er een nieuw huis online. Gelijk gebeld voor een bezichtig op donderdag.
En ja hoor worden we net gebeld dat het huis zojuist verkocht is. Je broek zakt daar toch spontaan van af?

Het punt is dus, dat ik nu echt even een dipje heb. Na al dit vraag ik me of ik überhaupt wel een huis mag kopen :+

Nu ben ik ook wel erg benieuwd of mensen iets soortgelijks ook hebben meegemaakt. En hoe hebben jullie je daar doorheen gesleept?

Nayomie

Re: Pech met huizen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:46

Wat een pech zeg :oo Je zou bijna zeggen, koop een doos :Y)

Even ontopic :') Het zit je dus niet echt mee. Wat is de rede dat je in de omgeving wilt blijven wonen?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:47

Probeer huis hummer 2 na verloop van tijd weer een keertje. Je hebt dan namelijk best kans dat de verkoper wel wil zakken met zijn prijs. Enne; soms maak ik wel eens wat mee met makelaars :)
Probeer er dus wel zeker van te zijn dat die makelaar daadwerkelijk overleg heeft gehad met de verkoper en dus niet zomaar wat zegt.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 15:48

Haha dan weet ik wel zeker dat ik er een kan vinden ;)
De reden is dat ik in de omgeving alles heb en mijn vriend ook.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:53

Ja herkenbaar. Bij mij ging het precies zo. 1e huis viel af omdat er nog teveel aan moest gebeuren, dus dat was eigen keus. 2e huis was verkocht voor de bezichtiging, 3e huis was verkocht na de bezichtiging, 4e huis wilde ze zakken naar mijn prijs en toen toch weer niet.
Bij het 5e huis ging ik kijken en toen nam de makelaar mij niet serieus. Daar heb ik zelf doorheen geprikt en ben een 2e keer gaan kijken. Het huis zag er niet uit, maar dat was uiterlijk. Bouwtechnisch zat het namelijk prima in elkaar. Daar doorheen geprikt, laag bod gedaan, geaccepteerd, 3 weken als een gek geklust en nu is het mijn thuis :+:
En veel leuker dan alle huizen die ik heb gezien of wilde gaan zien. Het moest zo zijn denk ik dan maar.

Blijkbaar is hét huis voor jullie er nog niet geweest. Heb geduld, blijf rondkijken, het is er echt :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:21

Ooh ik ken het ook. Ik was helemaal verliefd op een appartementje, ik zag het he-le-maal zitten, was ik eindelijk zo ver dat ik een bod kon doen, was het verkocht :( . Ik heb zo ontzettend staan balen.

En nu, een paar maanden later heb ik een super huisje gevonden, wat betreft locatie helemaal perfect en veel groter en beter. Je vind je plekje wel, als het zo moet zijn, dan is het zo! Even volhouden!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:30

Heel erg herkenbaar en ging ook zoals jij ongeveer beschreef.
Steeds een beetje huizen bekijken, elke keer een huis wat, wat grond had voor een mooie prijs wat nog wel verbouwd moest worden was binnen no time weg. Dan belden we en dan was het al verkocht over waren we de zoveelste bezichtiging en kwamen we er niet meer tussen.

Maar uiteindelijk kwam mijn vriend een huis tegen en zei is wat is de prijs daarvan. Ik zeg nou ja krijg alle nieuwe meldingen binnen, maar kan kijken. Was net het huis gewijzigd van ipv 4 hectare grond, 8000m2 erbij waardoor hij niet als nieuwe melding binnen kwam. Zo waren wij eens de eerste die kwamen bezichtigen en de voet tussen de deur hadden, want daarna wilden veel meer komen. We hebben het gekocht en inmiddels zijn we al 2 jaar aan het klussen en wonen we er nog niet, maar het wordt wel ons droomhuis en het was wel het allerbeste plekje en huis van alle huizen die we voorbij hebben zien komen. Dus nee, jullie zijn jullie perfecte plekje gewoon nog niet tegen gekomen denk ik :D

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:39

Rumpleteaser schreef:
Probeer huis hummer 2 na verloop van tijd weer een keertje. Je hebt dan namelijk best kans dat de verkoper wel wil zakken met zijn prijs. Enne; soms maak ik wel eens wat mee met makelaars :)
Probeer er dus wel zeker van te zijn dat die makelaar daadwerkelijk overleg heeft gehad met de verkoper en dus niet zomaar wat zegt.

Helaas ging huis nummer 2 het echt niet meer worden qua prijs. Uit betrouwbare bronnen had ik al gehoord dat die eigenaar heel veel boden al had afgeslagen.

Ik ben blij om te horen dat er meer mensen met een soortgelijk verhaal zijn en dat jullie uiteindelijk ook echt een droomhuis hebben kunnen vinden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:45

Kun je niet even bij ons huis kijken. Is wel niet in je regio maar dan wordt dat misschien ook wel heel snel verkocht *D hahaha. Heel frustrerend inderdaad. Wij zijn ook aan het rond kijken naar wat anders en waren ook helemaal verliefd geworden op een huis. Kort daarna was het verkcht terwijl het al bijna twee jaar te koop stond. Nu kopen wij toch niets voordat ons eigen huis verkocht is maar balen is het wel. Er komt vast gauw iets leuks op jullie pad.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:49

Ik had mijn droomhuisje op het oog, midden in de stad, werd gerenoveerd, was al op de bouwplaats wezen kijken en in gedachten helemaal ingericht. Afspraak maken via makelaar lukte maar niet, telkens 'wordt terug gebeld' en uiteindelijk 'het is al verkocht'. Ow wat was ik pissig!
Vervolgens kwam mijn huidige huis op Funda, meteen gereageerd, oliebol, zelfde makelaar en gebeld "ja je wordt terug gebeld" en toen even heel rustig uitgelegd dat ik dat kende en dat ik niet weer pech wilde hebben. De vrouw vond het heel vervelend voor mij, ging wat regelen. Kon een afspraak maken, een week later, voor de zekerheid zei ze: "ik zet erbij dat jij een optie hebt, dan kan je dit niet nog een keer overkomen". Makelaar was heel verbaast bij de afspraak: jij kan geen optie hebben, je hebt het nog niet gezien! Maar die optie heeft mij wel gered, hoorde ik achteraf :D
En dit huis is echt mijn plek en 2 x zoveel oppervlakte dan de eerste keus, eigen parkeerplek en grotere tuin..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:02

Tip: Als er een huisje online komt dat jullie echt bevalt, heel snel bellen en ook heel snel gaan kijken :) Ik ga liefst de dag zelf nog gaan kijken, dan kan je al snel rekenen en een nieuwe bezichtiging plannen want het kan heel snel gaan, zoals je zelf al ondervonden hebt... ;) (bij ons hebben de huizen telkens 1 week te koop gestaan, van het verschijnen op funda tot het tekenen van de compromis ;) ) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:03

Hoever uit Vianen vandaan willen jullie? Is Houten nog een optie? In Houten staat best veel en leuks te koop :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:07

LZP -> HTT

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:09

Bedankt voor de tip Djeenie. Lijkt nu inderdaad het beste om te doen.

Jans de afstand van Houten tot Vianen zou prima te doen zijn, heb helaas niet zo veel met de plaats zelf toch bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:45

Haha geen probleem!

Ben zelf van Vianen naar Houten gegaan en vind zelf Houten echt veel fijner! Maar kan niet voor iedereen zo zijn natuurlijk :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 11:34

Even een update:

We zouden dinsdag naar een huis gaan kijken waarbij we allebei zoiets hadden van als het mooi is dan gelijk bieden. We zouden dan ook de eerste kijkers zijn.

Werden we vandaag gebeld dat het huis verkocht is aan mensen die geen bezichtiging wilden en gelijk de vraagprijs boden...

Het gaat dus weer lekker zo haha

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:39

Jeetje zeg... met de huidige huizenmarkt zou je dit toch echt niet verwachten.
Hopelijk slaag je binnenkort... succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:50

Toch een kwestie van geduld hebben, je vindt vanzelf wel een huis.

Ook hier wel rare dingen meegemaakt tot aan een te koop staand huis waarvan de eigenaresse geen bezichtigingen toestond. :') en ook een huis aankoop keuring gedaan zelfs al bijna alles was al rond vliegt de vraagprijs opeens omhoog ver boven budget. -O- tweede huis in dezelfde straat bezichtiging stond gepland worden we de dag ervoor gebeld dat die geschrapt werd omdat er een bod was gedaan. De dag later weer teruggebeld dat die mensen zich hadden teruggetrokken maar toen hoefde het niet meer voor ons.

Want we waren die avond ervoor gebeld door de makelaar van een huis waar we bijna een half jaar ervoor waren wezen kijken maar waarvan de prijs veel te hoog was voor ons. Die makelaar belde ons s avonds vrij laat op dat de verkopers het aan ons wilde verkopen voor 30000 euro minder :oo als we het nog wilden hebben. En daar wonen we nu al ruim 8 jaar in.

We hebben voor dit huis bijna een jaar gezocht, ons eerste huisje zijn we ook zoiets aan het zoeken geweest en heel wat huizen gezien.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:56

De huizenmarkt is slecht, dit is dus heel bijzonder! :')
En frustrerend! Inderdaad geduld hebben en uiteindelijk heb je een fantastisch huis!

Ze zeggen dat de huizenmarkt weer aantrekt, maar dat is een vertekend beeld. Dit komt doordat ouders nu een ton vrij mogen schenken, daardoor lijkt het zo. De regel loopt jan. 2015 volgens mij weer af en dan zakt de markt weer in elkaar :j
Dus nog even geduld en ja dat is heel moeilijk! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:03

Ja wij! En dat was dan ook de ultieme pech helaas :\

We waren op zoek naar een huis en liepen tegen ons droomhuisje aan <3 Droomlocatie, vrijstaand, in goede staat en voor een redelijk goede prijs. Tijdens de eerste bezichtiging voelde het echt als ons huisje, dus nogmaals een tweede keer wezen kijken, en daarna nog een derde keer. Ja hoor, nog steeds in love :)
Dan een bouwtechnische keuring laten doen. Daar kwam het huis goed doorheen. Er kwamen geen onoverkomelijke dingen uit.
Dus ja, dan ga je nadenken en toch het biedingsproces in. Wekenlang hebben we lopen nagelbijten, maar uiteindelijk kwamen we eruit! *\o/* En ook nog eens onder de NHG! Ons droomhuis voor een droombedrag!
De vlag ging uit! Voorlopig koopcontract getekend! *\o/*

De hypotheek rondkrijgen was gelukkig niet heel lastig. Het duurde wel wat lang, maar geen problemen verder!
Tot we één dag voor het tekenen van het uiteindelijke contract een telefoontje kregen. Het bedrijf waar mijn vriend werkte is failliet. Mijn vriend stond per direct op straat. Weg baan, weg zekerheid en weg droomhuis ;( ;(

Nog een geluk bij een ongeluk dat het gebeurde voor we de hypotheek hadden ondertekend, anders hadden we eraan vast gezeten en enorme schulden moeten maken. Maar wat ben ik hier ziek van geweest, en nog steeds wel een beetje. Maar we moeten verder. Ook voor de verkopers was het heel zuur. Het huis staat nog steeds te koop op Funda.. Ik wil er niet meer naar kijken, want dat doet gewoon zeer. De aankomende jaren wil ik dit proces ook niet nog een keer aangaan. Heb mijn buik er vol van.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:31

De huizenmarkt loopt helemaal niet meer zo slecht hoor. Sinds maart-april ongeveer trekt het flink aan. Dat begon in de goedkoopste secties, maar krijg nu ook echt de indruk dat het ook naar het gemiddelde/duurdere sigment doorslaat.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:35

Ook ik ben op zoek naar een huis in een bepaalde regio.
Helaas is het of te duur of goedkoop genoeg, maar dan moet er super veel aangebeuren.
Of het ziet er leuk uit en is betaalbaar, maar in een snert buurt...
Ook al bij een x aantal huizen wezen kijken.
Laatste huis was echt super! Maar helaas, we konden het niet eens worden over de prijs. Dus we zoeken weer verder.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:49

Dit soort dingen hebben de meeste mensen die een huis willen kopen.
Wij zijn 1.5 jaar bezig geweest om het huis te kunnen kopen wat wij nu hebben gekocht.
En ja geld konden we gewoon krijgen.
Maar dan heb je de gemeente nog hè.
Die alles tegen werk.
Want er zat geen woon bestemming op.
Terwijl dit huis al zekers rond 1970 al bewoond is.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:51

Jeetje Cayenne wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent geweest.

TS rustig blijven zoeken hoor :) Jullie droomhuisje komt gewoon nog.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:54

wij zitten in hetzelfde schuitje.

ook een huis net voor onze neus verkocht en een huis wat helemaal naar osn zin was met een eigenaar die niet wilde zakken. Dat is het probleem van deze tijd. Veel huizen staan onder water waardoor de eigenaar niet kan zakken omdat ze dan in de schulden terecht komen.

Het is verdomd frustrerend! In je hoofd ongeveer al en huis ingericht hebben (ja ik weet dat ik dat niet moet doen maar het gaat vanzelf) en dan word het toch niks.