webcam bekijken via mobiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

webcam bekijken via mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 09:54

We hebben een pup welke heel vocaal aangelegd is en aangezien ik nu langzaam de bench training wil gaan opbouwen zou ik hem graag met de webcam in de gaten willen houden. In de nacht gaat het goed maar dan is hij eerst nog even aan het spelen in de bench met veel geluid. We hebben een babyfoon waarmee we kunnen luisteren maar het zou prettig zijn als ik via mijn telefoon via de webcam kan kijken of het speelgeluid is of janken omdat hij het niet wil.

Ik heb zelf een samsung sIII mini, windows 8 en eventueel de mogelijkheid tot een camera maginon van de aldi.

Ik ben echt niet goed in zulke dingen dus wie heeft een makkelijke tip voor me?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:27

Citaat:
Camera ophangen, of simpeler/goedkoper: zet skype op je computer en telefoon. Stel skype op de pc zo in dat hij automatisch opneemt als je belt (even nieuw account aanmaken en dus niemand anders accepteren als vriend daar) en zet de computer/webcam zo voor het raam dat je de tuin goed ziet. Zorgen dat 'ie niet op slaapstand gaat uiteraard, en je kan elk moment bellen om de hond in de gaten te houden. Zo doen wij dat ook.

Even van een andere topic gejat..

Misschien is dit een optie?

joyce83

Re: webcam bekijken via mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 14:07

Kan het in elk geval proberen, dank je wel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:32

Toen mijn hond voor het eerst bij ons thuis was (oudere hond), vond ik het spannend om haar alleen te laten beneden. Ik wist niet wat ze zou doen.
Toen heb ik mijn laptop zo neergezet dat ik een mooi overzicht had over de kamer en skype aangezet.
Zelf ben ik weg gegaan en kon op mijn telefoon bekijken wat er precies gebeurde in mijn huis.
Werkte prima!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:47

Je kan ook gewoon een (oude) smartphone gebruiken en daar een applicatie voor sleep talk te installeren. Die neemt dus alleen op als er een geluid is, dan kan je daarna dus nagaan of hij geblaft heeft en hoe erg het was etc.

Het fijne is dat je niet veel hoeft in te stellen. Je download een van de beschikbare apps daarvoor, zet hem aan, legt hem op de tafel oid thuis en gaat weg. Bij thuiskomst even controleren en de app uitzetten ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:45

Hoe kan ik skype instellen dat hij automatisch opneemt?