Choiix schreef:"Het is nl en voor de Nederlandse kant niet interessant"
En erachter stond en van de Duitse kant ook niet
Ik verwacht van het mobiele netwerk vanuit NL meer dan van de DE kant. Die doen hier echt niks.
Ik weet het dat 4G en LTE hier veel ingezet wordt, alleen net op dit stuk dus niet. Ik zit echt maar net over de grens bij Sellingen (Groningen). Sellingen zelf is al een zwart gat kwa verbinding vanwege de bossen daar. en aan deze kant van de grens is het net zo erg.
De funkversorgung van T-mobile werkt ook hier niet. Ik heb zowel een NL als DE mobieltje. NL is Vodafone, die trekt de G3 hier niet (ook niet van vrienden die hier dan op bezoek zijn) en de DE mobiel is T-mobile, en ook die non G3. G4 kan ik alleen maar van dromen. het is zelfs zo erg dat je achter het huis het NL netwerk hebt en voor het huis het DE netwerk. In het huis is er helemaal geen verbinding mogelijk. Daar storen de muren van het huis teveel, zijn te dik (wilde een draadloos camerasysteem in de stal, om merries die op het punt van bevallen stonden in de gaten te kunnen houden. Niet mogelijk. Ook dat is allemaal met kabel geworden). Het is dus echt op de grens van de netwerken, en te instabiel voor een internetverbinding.
Die Fallback heeft een Duitse forumgebruiker al eens voor me bekeken. Langs de A31 staan nl wel masten, maar vanwege de bomen hier was ook dat geen optie. Dan moest er zon hoge mast komen dat dat voor een test gewoon te duur werd. Mede vanwege bliksemafleiders ed. De afstand daarheen was nl ook al kritisch.
Dit is gewoon een gedeelte van DE, waar en geen grote bedrijven zitten, en waar het voor welke vorm van snel internet gewoon niet interessant is om uit te bouwen. Geloof me ik heb echt alle opties al bekeken, uitgezocht enz enz. Dr is gewoon niks hier. Ik check regelmatig de site van de EWE alle uitbouw die ze doen of gaan doen. En dan zie je dus dat dorpen die al hebben, meer krijgen, sneller krijgen. En dit stukje wordt gewoon vergeten. Frustie ja, maar daarom heb ik het ook opgegeven en hebben we een satelietschotel gekocht. Ook daarop kan je tegenwoordig een flatrate krijgen, en deze is met 49 euro niks duurder dan een DSL verbinding hier. Ja hij is een tikkie langzamer, maar beter dan niks.