Trackpad macbook kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Trackpad macbook kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 20:50

Ik zit met een heel irritant probleem.
Mijn macbook heeft altijd goed gewerkt, werd wel snel heet, maar dat was geen probleem. Ik heb hem van mijn broer overgenomen en hij is nu zo'n drie, vier jaar oud.
Nu pakte ik mijn laptop erbij, en merkte ik dat de trackpad niet meer goed werkte. Als ik klik, heb je de 'klik' niet meer, het voelt bijna alsof je op een oppervlak klikt wat niet mee beweegt. Daarnaast selecteert hij alles als ik mijn muis beweeg, wat ik alleen door echt te klikken kan stoppen (gaat dus niet).

Na twee/drie weken niet gebruiken (was op vakantie gegaan) deed hij het opeens weer goed. Maar het mocht niet baten, het probleem kwam weer terug.
Het rare is ook dat als ik mijn muis aansluit, dat hij alleen de rechtermuisknop pakt, terwijl die op een andere laptop gewoon goed werkt, en ook een andere muis doet dat zo.

Tis een heel lastig probleem, want ik ben nogal gehecht aan mijn laptop en gebruik hem gewoon iedere dag, nu zit ik dus in een soort rehab. :(

Choiix

Re: Trackpad macbook kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:00

Wat voor MacBook is het? (Appeltje, Over deze Mac)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:38

Zit er misschien iets van vuil onder? Iets over laten vallen qua water oid? Misschien zit 'ie wel vast in de ''klik''stand, als het voelt alsof het niet meebeweegt..? Dan zou het idd ook alles selecteren!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:54

Ik heb dit ook wel eens gehad, bij mij is het vanzelf over gegaan. Ik heb toen echter onderzoek gedaan, en het schijnt aan je batterij te kunnen liggen, dat die opzwelt en dan tegen de achterkant van je touch pad aankomt.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 12:12

Dominique: Dat dacht ik eerst ook, maar het is overgegaan na drie weken niet te gebruiken en begon weer opnieuw na even te gebruiken...

Aleeneh: Heb ik ook gelezen, kan dat ene verklaring zijn dat ie terug normaal wordt na een tijdje niet te gebruiken? De batterij?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:21

Ik weet niet waarom hij beter is geworden, ik had eigenlijk verwacht een nieuwe batterij nodig te hebben :+

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:28

Mijn vriend heeft dit ook gehad, zijn batterij van zn macbook was kapot en werd helemaal bol waardoor ie tegen de onderkant van de trackpad aanzat en daardoor kon ie ook niet meer klikken zegmaar. Dus denk dat het aan je batterij ligt!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:29

Het kunnen allerlei dingen zijn, de hitte ( die draadjes en ondelen doet uitzetten) , versleten geraken van het trackpad knop en ook zeker de al een paar keer genoemde 'swollen battery' . Doet ie het wel goed als je hem aansluit op het netwerk en de battery verwijdert?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:37

Hoe bedoel je? Battery eruit en gewoon aan de lader? Ik wist niet dat dat werkte. Ik moet sowieso eerst een juiste schroevendraaier vinden, want ik heb al het hele huis afgezocht.

Pff, ik word er een beetje geïrriteerd van onderhand. Ik ben nogal gehecht aan die MacBook, het is zo'n fijn ding, en nu opeens dit...

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 23:20

Ja batterij eruit, dan zakt je trackpad ook weer zegmaar. En ja als je m dan aan de lader legt doet ie t volgensmij ook, weet ik niet zeker want wij hebben er gelijk een andere batterij van een kapotte macbook (waterschade) ingedaan.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 08:23

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 13:22

Even dit topic weer naar boven halen hoor.
De Macbook heeft een keer drie weken niks gedaan na de problemen en toen weer opgestart. Toen deed ie het even goed, maar daarna weer problemen dat ie alles selecteert. Nu heb ik weer een maandje niks ermee gedaan en zijn we naar een servicepoint gegaan.
Daar zeiden ze ons dat we er best nog 600 euro voor zouden krijgen, en het mss slim was om hem dan in te ruilen voor een Macbook Air.
Maar in de winkel deed ie het wel gewoon goed. Nou, ik dacht dat het hetzelfde geval was als voorheen 'even goed doen en dan weer kapot'. aMaar nu zit ik al een uurtje op de laptop en hij doet het gewoon goed.

Nu weten we niet precies wat te doen.
och inruilen en geld bijleggen voor een Air, of deze laptop houden, met het risico dat ie het toch nog slecht gaat doen en we er dan misschien minder voor krijgen. Wat denken jullie dat wijsheid is?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:04

Hallo Natsuki

Er is inderdaad kans dat ie weer een keer kuren krijgt, in ieder geval is het repareren van eender welke laptop buiten de garantie duur.

Ik zie nergens welke Macbook of Macbok Pro je hebt. Je kan eens nagaan wat de tweedehandswaarde is op http://www.giga.de/macnews/gebrauchtpreise
( die dateren al van eind 2013 , dus ze zijn nu lager geworden en zowiezo zijn die prijzen die op die site aan gegeven worden iewat 'optimistisch' )

Ook kan je eens kijken waar het model wat jij hebt opbrengt op http://www.tweedehandsmac.nl
(ook daar wilen mensen vaak nogal veel vangen)

Het model wat je hebt vind je linksboven onder het appeltje 'About this Mac' oid

Is een Air graag wat je wil en is ie nieuw of tweedehands ?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 16:07

We hebben de macbook pro met de intel core i5 processor en 8 GB aan ram geheugen dat staat erop. Nu is hij wel al iets van vier/vijf jaar oud. Maar de medewerkers bij apple zeiden dat hij in het slechtste geval 400 euro waard was en in het beste geval 600 euro.
Nu wordt het de laptop van mijn ouders, en die moeten er echt weinig mee.
Dus een opkoper zou hem dus kopen en met dat bedrag gingen we een nieuwe Air kopen.
Mijn ouders voelen er veel voor, maar nu de laptop opeens weer helemaal goed is begon ik het een beetje zonde te vinden.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:43

Is er dan gevonden wat er mee was en is de laptop dan gerepareerd omdat je zegt dat ie helemaal goed is?
Sorry dat is me niet helemaal duidelijk. Of hebben ze je niet verteld wat het zou kosten om te kijken wat er mis is etc? Dat probleem is niet zomaar vanzelf weg vrees ik en zal wel weer opduiken.

Die huidige machine klinkt trouwens prima, 8GB ram daar is niks mis mee.
Als je ouders er niet zoveel mee doen heeft een Air misschien niet zo veel voordeel;
die Air superlicht, maar als je die niet vaak meeneemt valt dat voordeel eigenlijk weg.
Een nieuwe Air of Pro heeft flash opslag, dat is sneller dan de harde schijf die er nu inzit.
Het levert snelheidswinst op (maar is dat nodig?) maar je hebt dan ook weer minder opslag ruimte.

Wat wel een enorm voordeel is van een nieuwe Macbook Pro is dat die een een retina display heeft,
dat is echt een feest voor je ogen maar de Air heeft dat op dit moment nog niet.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:48

Je zei dat je weleens een andere muis erop aangesloten had, heb je toen het trackpad uitgeschakeld?