S3 Mini wil niet meer opladen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

S3 Mini wil niet meer opladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 12:17

Hallo,

Ik heb een vraagje. Al een tijdje wil mijn S3 Mini slecht opladen, de hele nacht aan de stroom, maar niet opgeladen.
Ik weet zeker dat het niet aan de opladers of batterij ligt, want als je de oplader in een bepaalde houding zet, dan wil het wel. Ik kan de telefoon dus niet neer leggen, maar er moet een druk op de oplader zijn wil ik de telefoon opladen. Ik vind dit zéér vervelend.

Zijn hier ook oplossingen voor of moet ik een nieuwe telefoon kopen?

Groetjes!

Franciee

Re: S3 Mini wil niet meer opladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:18

Misschien zit er iets in het oplader-gat. Ik zou zeggen even schoonmaken met bijv. een wattenstaafje of anders even blazen.. Misschien dat het helpt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:20

Dit had ik ook met mijn advance.. Je hoeft geen nieuwe telefoon te kopen, maar een nieuwe lader.
Tenminste, toen was bij mij het probleem opgelost ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:21

dan ligt t wel aan je oplader/oplader snoer...mogelijk door veel buigen van t snoer versleten,zou toch een andere oplader proberen een originele van samsung

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:22

Dit heb ik dus ook met mijn s 3 het "dingetje" waar je je oplader in je telefoon steekt ik kapot bij mij dus maakt daar door niet goed genoeg contact met de lader om op te laden, bij mij werkt het om dat te laten vervangen

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:29

Iemand dan misschien ook bekend met mijn probleem?
Mijn S3 mini loopt als zand door je vingers zo snel leeg. Ik kan gerust de batterij 3x per dag (1x 's nachts) opladen. Eerder speelde ik wel veel een spelletje, maar dat doe ik nu ook niet meer. Maar ook als ik even op de facebook app zit of internet raakt ie zo binnen 10 minuten 20-30% van de batterij kwijt... Mijn zus heeft overigens hetzelfde probleem. Als ik hem dan oplaadt, is hij ook veel sneller dan normaal vol. Toen ik hem net had (augustus vorig jaar), deed ie veel langer over opladen, en nu kan ie al binnen een half uur weer vol zijn?!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:31

Hier hetzelfde probleem als Isjtar, opeens snel leeg!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:33

@isjtar heb je hem de hele nacht aan de lader ?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:34

Dat probleem had ik ook Isjtar, echt heel vervelend! Ik heb nu een nieuwe batterij, gaat weer bijna twee volle dagen mee! :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:37

@Mioux: Ja! In het begin deed ik dit al en leek dit nooit een probleem te zijn. Nu heb ik hier de afgelopen dagen wel ook op gelet, maar weet niet of het dan nog zin heeft. Maar tegenwoordig zeggen ze toch dat dit geen verschil zou moeten geven met die nieuwe batterijen?
Hmm, dan toch maar kijken naar een nieuwe batterij vrees ik. Misschien kan ik de diepvries truc nog proberen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:38

@isjtar dan is dat je probleem, laad je hem uren op ook al is hij opgeladen kan je batterij opzwellen. Klinkt raar en is vaak minimaal maar vaak een groot probleem en als dat al gebeurd is dan heeft t weinig zin er nu nog op te letten. Dan zal je inderdaad een nieuwe batterij moeten aanschaffen...daarom laad ik hem op voor ik naar bed ga (s4) en de nacht houd ik hem eraf

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:40

Ik had het zelfde met de s3 mini, oplader deed het niet meer.. Dus andere oplader genomen uit huis en toen deed hij het weer prima :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:41

Ja klinkt ook eigenlijk wel logisch, helaas! Dan maar een nieuwe batterij bestellen! Bedankt!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:46

@TS, klinkt alsof je oplaad connector verrot is, je zou kunnen proberen of je de garantie erop aan kan spreken.

@Isjtar, niet zo netjes om het topic al binnen 15 minuten te kapen, erg onbeleefd.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:48

Ken het probleem! Laad nu mijn telefoon (Samsung Note 2) op met mijn Blackberry oplader en hij laad gewoon weer op :)
Heb jij toevallig geen 'oude' oplader liggen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:48

mbt het snelle leeglopen: Check je accu eens. Mijn s3 mini accu stond helemaal bol.. Had zichzelf opgeblazen en dan loopt hij ook snel leeg. Nieuwe accu erin en hij gaat weer als vanouds mee :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:51

@winded :D Dat zei ik inderdaad aha

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:53

Ik heb ook de S3 gehad met beide problemen hierboven. Voor Ts is het een nieuwe lader kopen en voor degene waarvan de batterij snel leeg loopt even een losse nieuwe accu dan is je probleem opgelost. Kost geloof ik 15/20 euro een nieuwe accu

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:04

bliver schreef:
Ik heb ook de S3 gehad met beide problemen hierboven. Voor Ts is het een nieuwe lader kopen en voor degene waarvan de batterij snel leeg loopt even een losse nieuwe accu dan is je probleem opgelost. Kost geloof ik 15/20 euro een nieuwe accu

Voor de TS is het geen nieuwe lader want ze heeft met meerdere laders hetzelfde probleem. Goed, heeft ze misschien niet in de OP gezet maar wel in een PB naar mij toe.

Oplossing is om de oplaadconnector te vervangen, de kosten die ik zo zie zijn rond de €50,- - €70,-.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:10

Quad schreef:
bliver schreef:

Voor de TS is het geen nieuwe lader want ze heeft met meerdere laders hetzelfde probleem. Goed, heeft ze misschien niet in de OP gezet maar wel in een PB naar mij toe.

Oplossing is om de oplaadconnector te vervangen, de kosten die ik zo zie zijn rond de €50,- - €70,-.

in dat geval indd een nieuwe connector

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 22:59

Bedankt allemaal voor het delen van tips evaring. Wij hebben thuis een stuk of 10 van die originele Samsung opladers,maar bij alle 10 hetzelfde probleem. Ik denk ook dat de connector aan het eind van zijn Latijn is.

Hoeveel kost het om een connector te laten vervangen?
Mijn witte S3 Mini is op de hoekjes zwart van de beschadiging,dus als ze die zien zal de garantie wel niet meer gelden.

Edit: Interpunctie fout weggehaald.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:02

_O- Ik lees de titel en denk "Joh, die til je toch zo de trailer in!" Maar 't gaat om een telefoon aan de oplader!
Heb je een ander kabeltje dat je bijvoorbeeld aan de pc kan leggen? Aan de pc laden ze ook op. Sterkte!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 00:55

Ayla_4Ever schreef:
Bedankt allemaal voor het delen van tips evaring. Wij hebben thuis een stuk of 10 van die originele Samsung opladers,maar bij alle 10 hetzelfde probleem. Ik denk ook dat de connector aan het eind van zijn Latijn is.

Hoeveel kost het om een connector te laten vervangen?
Mijn witte S3 Mini is op de hoekjes zwart van de beschadiging,dus als ze die zien zal de garantie wel niet meer gelden.

Edit: Interpunctie fout weggehaald.

Zou niet mogen zijn dat het voor garantie niet meer geldt. Je kan altijd contact zoeken via de Samsung Chat, als je telefoon jonger is dan 24 maanden. Voor contact: http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html

Probeer het, wie weet wordt het kosteloos onder garantie verholpen.