Nu heb ik wel het een en ander geleerd van mijn brekebeentje, maar dan houdt het ook op. Nu is het trouwe beestje 2 weken terug over verhit geraakt. De eerste keer zag ik het lampje, direct langs de weg gezet, en was de koelvloeistof nog niet gaan overlopen. De wegenwacht is erbij geweest, heeft ons naar een veilige plek begeleid, heeft de auto lang stationair laten draaien, maar alles leek te werken. Hij kon niet erachter komen dat er wat mis was. Ventilator deed het gewoon etc. Anyway, na lange tijd dus voor niets daar bij hem te zijn gestaan weer de snelweg op gedraaid, nog niet eens de 100 aangetikt of een paar minuten later stonden we weer met een lampje op tilt en helaas deze keer ook wat koelvloeistof eruit (niet alles, maar een beetje) omdat ik gelijk maar door ging naar de benzine pomp die in zicht kwam. Daar lange tijd weer op de hulp gewacht, en deze meneer bekeek de auto niet alleen stationair maar ging ook even gassen, en kon mij vertellen dat de waterpomp niet meer zijn werk deed. Jammer maar helaas, bergingsbedrijf heeft hem weer naar de garage thuis gesleept.
Daar mijn verhaal gedaan - dat hij alleen met rijden boven een bepaalde snelheid dus oververhit ging doen en dus NIET stationair in een file - en deze hebben de waterpomp en de distributie vervangen. Tjingtjing, maar he, hij deed het weer. Toch? Mijn pa is hem gaan halen, maar voor hij thuis was was het alweer raak. Dit gaat dan over een ritje van 5 km waar je niet harder dan 80 rijdt - voornamelijk 50 in de bebouwde kom. De volgende dag heel voorzichtig de auto naar de garage gereden (dat trok hij net) en zij gingen hem weer bekijken. Echter kunnen ze nu dus niets vinden wat scheelt. Het probleem moet groter zijn, dieper in de motor? Meer beschadiging dan gedacht? Meer werk (motor uit elkaar) en dus aanzienlijke kosten die de auto niet meer waard is....
En dan? Ik heb een beetje de *piep* erin dat ze hem dus niet hebben kunnen maken. Met het verhaal dat wij deden had hij kunnen zine - bij het controleren na de vernieuwingen - met GAS erbij - dat de auto dat gewoon niet trok. Als dat over dat mini-ritje al duidelijk was, had de garage dat ook moeten zien. Ik ga er vanuit dat ze hem enkel weer stationair hebben gecontroleerd. Anyway, dat is een beetje bijzaak. Maar het zit mij toch niet echt lekker. Maar ik heb echt GEEN verstand van het hele auto wereldje. Ik heb geen handige familie leden in de auto's. Wat moet ik nu? Second opinion? Immers had die eerste wegenwacht persoon ook niet door dat het om de waterpomp ging omdat hij enkel staionair bekeek. De tweede nam gelijk het gas erbij en zag direct wat er scheelde... Misschien dat het ook zo werkt bij garages? Maar goed, nu al 300 euro kwijt en nog geen auto die het doet.....
En als wij hem opgeven, wat ga ik met die auto doen? Er zit een vrij nieuwe accu in, verschillende onderdelen zijn vervangen afgelopen winter omdat hij niet meer wilde starten als het nat was, die zijn gloednieuw (weet ff de naam niet meer, maar er kwamen vonken uit en dat is vervangen
), en nu een nieuwe waterpomp en distributie. Lijkt mij dat die dingen nog wel wat waard zijn? Naar een sloop brengen levert niets op heb ik begrepen, achterlaten bij de garage ook niet echt, en verkopen kan natuurlijk niet..... Wat doe je met zo'n auto??? Wie heeft er tips?

*