Een vliegengordijn, werkt dat nou echt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een vliegengordijn, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:59

Buitenaf wonen, met paarden, koeien en nog heel veel andere dieren om je heen is leuk. Maar helaas krijg je er soms ook dieren bij waar je niet op zit te wachten. In mijn geval: vliegen. Als ik de deur even open laat staan, heb ik er zo 10 in huis.

Nu overweeg ik een vliegengordijn aan te schaffen. Ik las ergens dat een goed vliegengordijn de vliegen buiten de deur houdt. Dus niet zo'n vrolijk, hip ding van de Xenos, maar zo'n duur exemplaar van Torresol of Sun Arts.
Maar is dat ook echt zo? En werkt het ook voldoende in een omgeving waar veel vliegen zitten?

Of toch maar gaan voor een hordeur? Want dat staat me tegen, omdat je er steeds aan moet denken om hem dicht te doen.

bikkellove

Re: Een vliegengordijn, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:03

Ik woon ook buitenaf, dus ook veel vliegen. Ik heb zo'n vliegengordijn die met van die magneetjes dichtvalt echt ideaal !! je hoeft hem niet open en dicht te doen, hond loopt er gewoon doorheen en ze zijn maar iets van 10 Euro bij de Blokker.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:09

Die hebben wij ook, hangt nu voor het derde jaar en nog geen sprake van slijt of kapotgaan, terwijl er dagelijks een horde kinderen en sinds kort een Spek Russell doorheen gaat. Die had dat binnen 2 dagen door, poes die we een tijdje opgevangen had ook binnen een paar uur. Het houdt echt de vliegen buiten.
Neem wel een goede kwaliteit, we hebben er ook een die goedkoop was en die magneetjes zijn niet sterk genoeg en waait met een beetje wind al vanzelf open.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:14

Hier ook een magneet gordijn _/-\o_ ideaal die dingen!
Ik heb er een bij de voordeur en een bij de achterdeur, en die staan nog net niet dag en nacht open, maar geen vlieg te bekennen binnen :) en de hond loopt er inderdaad constant doorheen, allemaal geen probleem.
Ik heb ze van ebay, voor zo'n 5 euro per stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:51

Hmmmm, dat magneetgordijn klinkt als iets wat ik wil hebben! Dan maar eens op zoek naar een degelijk exemplaar.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:58

Die van Bruynzeel magneet horgordijn zijn de beste en gaan hier al voor het 2 jaar mee en nog absoluut niks van slijtage te zien terwijl die goedkope met een maand kapot was.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:51

bikkellove schreef:
Ik woon ook buitenaf, dus ook veel vliegen. Ik heb zo'n vliegengordijn die met van die magneetjes dichtvalt echt ideaal !! je hoeft hem niet open en dicht te doen, hond loopt er gewoon doorheen en ze zijn maar iets van 10 Euro bij de Blokker.

Hier ook zo'n magneten gordijn, al jaren. De katten krijgen hem ook open en dicht als ze door het kattenluik gaan als de deur dicht is. Wij zijn er blij mee. een echte aanrader

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:57

Krabben katten die niet stuk? Ik lees ook even mee, wij hebben een hordeur(met plexiglas aan de onderkant), maar de hond duwt hem zelf open (en hij gaat niet vanzelf weer dicht) en mijn man laat de hordeur ook nogal eens open staan dus ik heb hem eigenlijk meer voor de sier.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:59

Een hordeur werkt het allerbeste, maar inderdaad 'lastig' met steeds open en dicht doen en als er huisdieren door moeten.
Magneet gordijn is in mijn ogen de op 1 na beste oplossing, alleen inderdaad dan wel een goede, want die goedkope dingen willen nog wel eens los laten (klitteband/magneet) :P
Daarna (die hebben wij nu) vind ik zo'n kattenstaart ook een fijne oplossing, alleen met veel wind wil die nog wel eens iets open waaien.

Wij hebben die dure 'plastic' slierten en 'wokkels' gehad, maar wat een ramp!! Die blijven aan elkaar 'plakken' of willen niet recht naar beneden hangen waardoor er dus alsnog van alles naar binnen komt -O- Ruim 100,00, maar ábsoluut niet naar tevredenheid (en we hebben ze 2x om mogen ruilen, dus het was niet net dat ene exemplaar :P )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:24

Mijn magneetgordijn van 5 euro werkt prima hoor :) hoeft niet perse duur te zijn. Prima kwaliteit, de magneten zijn sterk genoeg, waait niet open en ziet er netjes afgewerkt uit :)

Edit, de link:
http://www.ebay.com/itm/Mesh-Insect-Fly ... 5af3e2efae
Ik heb em nu een jaar ongeveer, en werkt nog perfect ondanks dat de hond er elke keer met een rotvaart doorheen springt :))
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-07-14 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:25

Mijn katten krabben hem niet stuk. Ze duwen zo door het kattenluik de hor open en de magneten wijken. Ze doen het allebei heel handig. Wel zo fijn, want ze lopen tientallen keren per dag door het luik naar buiten en binnen en anders moet ik steeds de hor opruimen.
Voor ons een top oplossing.

De lammetjes vonden het in het begin eng hahaha, maar toen ze zagen dat de honden zo het huis binnen renden, hadden ze het snel door.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:30

Hier een Torressol gordijn. Werkt perfect de honden en katten lopen er makkelijk doorheen. Sluit mooi af en ziet er mooi uit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:36

Ik had bij mijn vorige huis ook het magneetgordijn van bruynzeel, ontzettend fijn ding en hele mooie zware kwaliteit. De katten liepen er gewoon doorheen en zaten er niet aan met de nagels.

Nu verhuisd en mag ik een oplossing verzinnen voor een hor bij de schuifpui....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:42

Armitage schreef:
Hier een Torressol gordijn. Werkt perfect de honden en katten lopen er makkelijk doorheen. Sluit mooi af en ziet er mooi uit.

Hier ook al jaren een gordijn van Torresol.
Werkt perfect met honden, katten en kinderen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:45

Als het wat harder waait, blijft deze dan nog een beetje gesloten??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:50

Ja hoor, ze zijn ook niet zo licht als die standaard kralengordijnen die je ziet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:12

Werkt de Torressol ook als kinderen er met spullen en in vol vaart doorheen rennen.Dat kan je 10 keer zeggen dat het niet mag maar ja.Hordeur ook gehad alleen hingen de katten boven in de hor naar binnen te kijken waar het lekkers bleef.En kinderen laten de hor 9 van 10 keer openstaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:14

Ow daar was ik snel klaar mee; degene die em kapot maakt mag van zijn eigen zakgeld een nieuwe kopen :Y)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:17

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:18

Ik heb heel veel vliegengordijnen geprobeerd,nix waard.Nu heb ik ook zo'n magneten gordijn,perfect!
Ik kocht hem bij de Plus voor 10,-.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:21

Ik denk dat ze dan 3 jaar moeten afbetalen.Leren ze wel mee natuurlijk.Maar nu hebben we even niets.En moeten de kids door een andere deur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:29

kiki1976 schreef:
Ja hoor, ze zijn ook niet zo licht als die standaard kralengordijnen die je ziet.

Dank je!

(geldt dit dan alleen voor de torresol gordijnen, of ook de andere met pijpjes?? Had op deze site erg leuke gezien :)
http://www.decocreations.nl/p/vliegengordijnen-112653

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:49

Britta31 schreef:
Ik denk dat ze dan 3 jaar moeten afbetalen.Leren ze wel mee natuurlijk.Maar nu hebben we even niets.En moeten de kids door een andere deur.

Die torresol magneetgordijnen kosten ook maar 17,95 zie ik, dus dat valt reuze mee :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:14

Bij mij geen kralen gordijnen meer, een paar jaar terug zat mijn hond er helemaal in verstrikt, toen hij naar binnen rende. Hij stikte bijna. Ik kon het hel gordijn kapot knippen voor ik hem los kreeg

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:27

Ik heb ook lang een hordeur gehad in mijn vorige appartement. Mijn pa heeft daar een (slappe) veer aan gemaakt, dus die viel telkens vanzelf weer dicht. Ideaal was dat.