Enorm slecht internet van UPC: what to do?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Enorm slecht internet van UPC: what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 23:36

Ten eerste; geen idee of dit hier goed staat :o

Ten tweede; hi, ik ben een erg geirriteerd iemand door het ontzettend langzame internet van UPC.
Al een aardige tijd geleden kregen wij thuis internet van UPC, en in het begin totaal geen problemen mee gehad. Tot - ik denk - een maand of twee terug dat het internet soms opeens erg langzaam was. Even naar beneden lopen om de stekker van de router er in en er uit te halen, even 5 minuutjes wachten en het probleem was weer opgelost. De laatste tijd gebeurt dit helaas veel vaker, en vandaag heb ik zelfs de gehele avond (9 tot 11.30, en dan maar hopen dat 'ie het ook nog blijft doen voor langer dan 5min) en een deel van de middag zonder internet gezeten. Mijn wifi geeft aan dat ik gewoon goed internet & signaal hier van heb, maar na 10 minuten het laden van een pagina krijg ik niks meer dan een foutmelding. Mijn telefoon kan nogeneens verbinding maken met het internet. Dit was zo beneden - dichtbij de router, en boven op mijn kamer, wat ook niet gek ver weg van de router is.
Ik erger me hier onderhand de pest aan, want door een klein internet abbonement op m'n telefoon zet ik altijd het liefst m'n 3G uit, en ben ik nu dus eigenlijk de hele avond onbereikbaar geweest, en stel dat ik nog (school)werk had moeten doen vandaag was ik dus mooi screwed geweest, aangezien alle schooldocumenten die ik nodig zou kunnen hebben op het internet staan. (Het gezeur van 'had je het maar op moeten slaan' heb ik nu niks aan en hoef ik ook niet te horen)
Ik heb meerdere keren aan m'n vader gevraagd of hij er wat aan kan doen of er misschien uberhaupt moeite voor wil doen om er na te kijken, maar hij zegt dat dit toch geen nut heeft en dat als er gemaild wordt naar UPC ze het toch niet lezen.

Het lijkt me haast onmogelijk dat heel Nederland hier met dit probleem zit, aangezien onze gehele buurt aan de wifi-namen aan UPC zit, maar heeft iemand anders dit probleem ook, of misschien een oplossing hiervoor?

Gr, Aniek

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:43

Om te beginnen zou ik toch even contact opnemen met UPC, geef ze een kans om dit op te lossen, als niemand er wat van zegt weten ze niet dat er een probleem is? En niet per mail, maar bellen!

Ik zit zelf bijna 20 jaar bij UPC en ik moest ze onlangs hebben. Was zeer verrast over de servicegerichtheid van de medewerker. Zelfs aan de terugbelafspraak heeft hij zich gehouden. Is in het verleden weleens anders geweest.

Veulen84

Re: Enorm slecht internet van UPC: what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:51

Zelfde probleem hier ook. Upc heeft hier nog geen oplossing gevonden. Zelfs niet na maanden van bellen, mailen en meerdere monteurs. Maar ik volg even om te kijken of er hier nog iemand is met ene goed idee.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:04

Ik zit bij een andere provider maar had hetzelde probleem. Ik neem aan dat je de thuis draadloos internet? Bij mij was het zo dat er meerdere mensen hetzelfde systeem gebruiken en dat overlapt elkaar waardoor je verbinding langzamer wordt. De tijden die je aangeeft zijn ook de tijden dat de meeste mensen op internet zitten. Nadat ik contact had opgenomen met de klantenservice hebben ze iets veranderd in de instelling van de router op afstand en toe was het prima :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:21

Begin met even kijken wat je binnenhaalt via http://www.speedtest.net. Bekijk dit zowel bedraad als onbedraad. Hoe snel zou het moeten zijn? Dat kun je nakijken bij je abonnement. Als je een 50mb pakket hebt betekent dat dus dat je bedraad ook ongeveer wel die 50mb moet gaan halen. Haal je bedraad stukken minder kun je UPC gaan bellen. Of je spreekt webcare even aan via twitter of FB. Haal je bedraad wél 50mbps, maar via wifi stukken minder, dan ligt het probleem in je wifi. Zou je kunnen proberen om je kanaal even te wijzigen, want waarschijnlijk zit dan de halve wereld op dezelfde frequentie :P

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:34

Wij hebben hier niets anders dan gedonder met upc!!!
Al vanaf dag 1.
Deze week al 2 monteurs hier gehad en nu komt er een aannemer.

probleem:
Kast kapot.....nog een keer kast kapot....aansluiting vernieuwd......bedrading vernieuwd......weer kast kapot.....en nu komen ze dan de buiten leidingen vernieuwen.
Inmiddels 3 kasten verder, 1 nieuwe afstandsbediening, nieuwe bedradingen en aansluitingen zijn we er nog niet uit en is de bedrading buiten aan de beurt.
Voor iedere dag dat je storing hebt krijg je een euro terug (ik word rijk *\o/* )
Even bellen met de klantenservice en daar je verhaal doen.
Dan krijg je een monteur in huis die de boel even nakijkt (gratis)

succes daar.....het is gewoon erg frustrerend als dingen niet gaan zoals je wilt -O-

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:15

Ik heb op dit moment een download speed van 25 mb/s, en hij doet 't nu gewoon goed. Geen idee hoe snel ons internet zou moeten zijn tbh :))
Ik zal later vandaag contact met ze opnemen, en eens kijken wat hun er van zeggen. Het verhaal van neej klinkt me wel heel technisch. :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:17

Is dat over de Wi-Fi of bedraad? Even bellen kan sowieso nooit kwaad, succes :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:20

Wij hebben ook al maanden problemen met internet van UPC :( Internet met de kabel doet het prima, maar wifi valt dagelijks uit, soms uren lang valt ie met de minuut uit.
UPC heeft ons tot nu toe weinig geholpen en probeerde alleen maar nieuwe abbo's aan te smeren ipv naar onze huidige te kijken.

Ik wens je ook succes :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:23

chocobroodje schreef:
Ik zit bij een andere provider maar had hetzelde probleem. Ik neem aan dat je de thuis draadloos internet? Bij mij was het zo dat er meerdere mensen hetzelfde systeem gebruiken en dat overlapt elkaar waardoor je verbinding langzamer wordt. De tijden die je aangeeft zijn ook de tijden dat de meeste mensen op internet zitten. Nadat ik contact had opgenomen met de klantenservice hebben ze iets veranderd in de instelling van de router op afstand en toe was het prima :j

Waarschijnlijk hebben ze bij jou het kanaal veranderd, dat kan idd wel eens helpen. Er zitten altijd veel mensen op een standaard kanaal en dat kan vertragen.

Maar dat veranderen kan iemand zelf ook doen. Even op googlen hoe dat moet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:24

Rietjee11 schreef:
Wij hebben ook al maanden problemen met internet van UPC :( Internet met de kabel doet het prima, maar wifi valt dagelijks uit, soms uren lang valt ie met de minuut uit.
UPC heeft ons tot nu toe weinig geholpen en probeerde alleen maar nieuwe abbo's aan te smeren ipv naar onze huidige te kijken.

Ik wens je ook succes :')

Misschien moet je een beetje brutaler zijn aan de telefoon.
Als je eenmaal zegt "hier betaal ik niet voor" dan komen ze wel in actie hoor.

Maandag word hier de buiten kabel vernieuwd :D

Je kan ook altijd even online kijken of er storingen bekend zijn, dan is het zinloos om te gaan bellen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:25

Neej schreef:
Is dat over de Wi-Fi of bedraad? Even bellen kan sowieso nooit kwaad, succes :)

Via de wifi

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:28

Ik zou even kijken of dat gratis WIFI signaal aan staat in jullie UPC box.
Sinds een tijdje kun je als UPC klant op straat gebruik maken van een extra wifi signaal van andere UPC klanten. Dit werd automatisch ingeschakeld het moment dat dit ingevoerd werd.

Wij hadden hetzelfde probleem als jullie, en bij ons is het verholpen vanaf het moment dat we dit signaal uitgeschakeld hebben :)

Telefonisch een klacht neer leggen is zowiezo niet dom, ze strooien bij UPC altijd met korting :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:35

Internet snelheden via wifi kunnen zoveel invloed hebben in het huis, dat is in feite altijd onbetrouwbaar als meting. Wat je eigenlijk moet doen is wanneer je problemen ervaart dan een speedtest uitvoeren met een laptop en netwerkkabel van 1 meter en deze aan de modem hangen. Haal je dan wel de juiste snelheid dan bevindt je probleem zich intern in huis.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:55

Daarom garanderen internetproviders ook nooit wifi :) Da's zo verschrikkelijk onstabiel.. Tenzij dat je modem echt stuk is natuurlijk, maar mijn ervaring is dat ze niet graag een nieuw modem uitgeven :P

Wij hebben overigens ook echt enorme problemen met UPC momenteel, maar dat ligt aan het signaal.. Het modem knalt er elke keer uit en tv heeft moeilijk beeld, al 3 keer een monteur gehad maar helpt niks.. Vanmorgen is er een dude geweest die ook buiten in het kastje geprutst enzo, heeft het signaal wat sterker gezet, ben benieuwd of het werkt!