Mijn ouders hebben er een van 1jr oud. Op een volle accu konden ze 80km rijden. Maar, na 1jr is de accu zo slecht gewordendat ze alleen nog korte stukken aandurven. De accu meter geeft niet goed aan hoe vol/leeg hij is en dan sta je ineens stil terwijl hij nog vol zou moeten zijn. Nu is 30km zo'n beetje de max wat ze er op 1 accu mee durven te rijden.
Rij eigenschap, rijdt lekker soepel. Trekt snel op. Zet alleen niet je knipperlicht aan want dan klink je als een vrachtwagen die achteruit rijdt. Mensen horen je niet aankomen waardoor ze schrikken als je toetert als je erlangs wil.
Beter voor het milieu? Nee dat geloof ik niet. De meeste stroom wordt nog gewonnen uit vervuilende energie bronnen, om maar niet te spreken over de vervuiling van de accu als deze op is.
Goedkoper? Uiteindelijk ook niet denk ik. Ze hebben bijna dezelfde 'kwaaltjes' als een gewone scooter zoals kleine dingetjes die weleens kapot gaan door gebruik. De accu's gaan relatief kort mee en zijn een grote kostenpost.
Rij comfort ligt geheel aan het soort scooter dat je neemt. Mijn ouders hebben zo'n brede retro. Rete zwaar, moeilijk van de standaard te krijgen en op een smal fietspad kan je niemand inhalen.
Al met al... zou ik gewoon een benzine scooter nemen. Nooit zorgen maken of je wel ergens kan tanken bij langere afstanden, mensen horen je en je klinkt niet als een vrachtwagen