Wie kan mijn vragen beantwoorden betreft een tablet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Wie kan mijn vragen beantwoorden betreft een tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:23

Hallo,

Al enige tijd zit ik er aan te denken om een tablet aan te schaffen, soms denk ik wat heb ik er ook aan.. Ik heb mijn telefoon en laptop.
Maar sinds een korte periode heb ik een nieuwe baan als mail operator, via telefoon werkt het absoluut niet fijn toevallig paar weken geleden dat mijn laptop er mee uit schee, en ik een dag via de telefoon moest werken ik heb toen de helft maar kunnen doen tegen over wat ik op mijn laptop zou kunnen doen.
Uiteraard is dat dan niet gunstig voor mijn verdiensten.

Graag mag ik tijdens mijn werk uurtjes gewoon lekker op de bank liggen of zelfs op mijn bed, en dan word een laptop op den duur toch wel zwaar + heet nu zit ik er dus aan te denken om een tablet aan te schaffen, maar dan moet dat ding natuurlijk wel optimaal gebruikt gaan worden.

Nu vroeg ik mij dus af, of het te doen is om daar snel mailtjes op te kunnen beantwoorden en dan zo'n 3 uur achter elkaar.
Ik zie ook dat er toetsenborden bij verkrijgbaar zijn, dit lijkt mij dan wel handig maar is het dan ook nog praktisch wanneer jij lekker op bed of de bank zou liggen?
Verder moet ik met regelmaat dingen snel kunnen kopiëren en plakken, dit komt bijna in alle mailtjes voor wanneer dat niet vlot zou kunnen verlopen gaan de mailtjes natuurlijk ook langzamer.

Ik zou hem dus vooral voor mijn werk willen gaan gebruiken, dus nu ben ik wel benieuwd wat de kenners mij aan raden toch bij de laptop blijven of zou ik veel plezier gaan beleven aan een tablet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:26

Als je dat wilt doen, inderdaad absoluut een los toetsenbord erbij aanschaffen, anders werkt het bijna net zo lastig als op je telefoon :P
Als je er een uur of 3 achter wilt 'werken', denk ik dat je toch snel terug gaat vallen op je laptop....
Kopieeren en plakken weet ik nog steeds niet hoe dat werkt op de tablet, maar dat kan ook aan mijn handigheid liggen :+ (nu kun je er natuurlijk nog weer los een muis inpluggen, maar of je dat wilt?!)
Als je het aan mij vraagt, zou ik het bij de laptop houden en als je er toch een kleiner iets bij wilt, zo'n mini laptop!

_Floortje

Re: Wie kan mijn vragen beantwoorden betreft een tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:31

Ik ben helemaal gek op mijn ipad, en kan er supersnel op typen. Ik heb ook zo'n toetsenbord en dat is ideaal, kan op 2 meter afstand van elkaar (ipad en toetsenbord). Verder is kopieëren en plakken heel makkelijk, vinger op het onderwerp houden en het word geselecteerd en je ziet de optie's; kopieer, knip, plak en nog een paar.
Ik heb het dan wel over de iPad.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:36

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:37

Bedankt voor jullie reactie.

Dubbele mening dus, haha lastig.
Ik zelf zit dan wel te denken aan samsung, ben zelf niet zo'n apple fan.
Een mini laptop zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, mijn werk kan in ieder geval niet snel genoeg hoe meer ik kan verwerken hoe meer ik natuurlijk verdien. Erg belangrijk. *D

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:37

Ja ik ben ook helemaal gek van mijn Ipad. Ik werk op mijn werk voornamelijk met windows. Maar ik doe alle rapportages en presentaties op en via mijn Ipad. Ik kan ook probleemloos mijn email ontvangen op mijn Ipad. Ik vind hem niet duur als ik naar andere tablets kijk. En ik heb ook geen problemen om dingen van windows te openen en bij te werken.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:39

Ghostattack schreef:
Misschien kun je kijken naar een Microsoft Surface? Dat zijn tablets, maar eigenlijk ook laptops. Schijnen heel fijn te zijn :j Wel aardig aan de prijs, maar dat zijn iPads ook volgens mij.

Edit: Zoiets bijvoorbeeld: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/MI ... langId=-11

Dat lijkt mij alleen wel een model wat je alleen aan tafel kan gebruiken? Ik weet dat je bij normale tablets van die hoesjes hebt, die lijken mij sowieso fijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:41

Ik heb de Samsung. Heb zo'n mini laptop uitgeprobeerd (uiteraard nadat we de tablet hadden :+ ) en vond die veel fijner om op te werken (dingen bekijken gaat prima op de tablet)
Misschien dat je bij bijvoorbeeld een mediamarkt eens beiden uit kunt proberen?! Of is er niet iemand in jouw omgeving die een tablet heeft zodat je hem eerst eens kunt proberen!?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:42

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:43

Rudina schreef:
Dat lijkt mij alleen wel een model wat je alleen aan tafel kan gebruiken? Ik weet dat je bij normale tablets van die hoesjes hebt, die lijken mij sowieso fijn.

Die steun die eraan zit is inderdaad voor op tafel, maar je kan hem ook gewoon inklappen en op schoot nemen. Er zijn ook van die hoesjes met toetsenbord enz. Bij de media markt hebben ze hem gewoon staan om uit te proberen :j Mijn moeder gaat er ook 1 halen voor haar werk

Rudina

Re: Wie kan mijn vragen beantwoorden betreft een tablet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:47

Ooit heb ik wel eens een mini laptop gehad, zelf vond ik deze niet zo fijn denk dat het ook vooral te maken had met de vreemde besturingssysteem wat er op zat. Maar wellicht met windows zou het mij wel prettig lijken.

Tablets lijken mij vooral handzaam, maar het moet gewoon goed te doen zijn.
Liefst zou ik net zo snel willen kunnen werken als op de laptop en het is vooral dat ik bij het plakken/kopiëren en snelheid van typen mijn twijfels heb.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:49

Rudina schreef:
Bedankt voor jullie reactie.

Dubbele mening dus, haha lastig.
Ik zelf zit dan wel te denken aan samsung, ben zelf niet zo'n apple fan.
Een mini laptop zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, mijn werk kan in ieder geval niet snel genoeg hoe meer ik kan verwerken hoe meer ik natuurlijk verdien. Erg belangrijk. *D

Ik ben ook geen apple fan, is me te duur en nouja.. heb gewoon iets tegen die hype, maar dan zou ik niet voor samsung gaan maar voor Asus.

Zelf heb ik een Asus tablet, na ook lang twijfelen 'heb toch telefoon, heb toch laptop' maar ben er toch erg blij mee. En idd knippen plakken is vrij simpel.

Ik heb wel de 7 inch versie, de 10 inch versie móet je een toetsenbord bij omdat dit qua vingerreikwijdte te groot is om op de telefoonmanier te typen. Om lang vast te houden vind ik 10 inch ook te zwaar.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:55

Dat is goed om te horen, ik zal van de week dan toch eens naar de winkel.
Kan helaas niet bij vrienden oid testen, zitten net zo als mij nog ouderwets aan de laptop. :=

Ik weet ook niet wat het bij mij en apple is, vind vooral de besturing niet fijn.
Tijdens mijn opleiding ging foto bewerking ook altijd op een apple en kon er maar niet aan wennen. Tevens is veel van mijn apparatuur van samsung.