Zoals zoveel Nederlanders fiets ik al mijn hele leven, maar nu ik iets bijzonders zoek voel ik me toch zo'n leek...
Ik heb altijd voornamelijk hybride's gereden. Mijn vorige fiets (een paar weken geleden gestolen..) was een Gazelle Medeo Lite. Prima fiets, maar nu zoek ik net iets meer. Iets meer van wat? Ja, van alles, eigenlijk. Iets lichter, iets sneller, maar tegelijkertijd viel mijn Medeo met boodschappen regelmatig om. Had met een dubbele standaard wellicht voorkomen kunnen worden.
Kortgezegd, ik zoek een damesfiets:
- Waar ik comfortabel 1 tot 1,5 uur per dag mee kan fietsen (dijk, polder, heuvels, tegenwind...)
- Waar ik comfortabel boodschappen mee kan doen
- Die niet gelijk uit elkaar valt als ik er naar kijk (degelijk, onderhoudsarm - ik ben niet zo handig) ivm intensief gebruik
- Die net dat stukje extra heeft. Aan uitstraling, aan, ja, wat? Ik heb bewust geen auto en mijn fiets is mijn trots.
De combinatie "stabiliteit voor zware boodschappen" en "snelheid op lange afstanden" lijkt een hele lastige te zijn. Ik ben op zoek in de hybride-trekking hoek, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Budget is ca 1000 euro. Tweedehands kan ook. (Nu zal ik hem wel verzekeren...) Voor de ideale fiets kan ik het budget misschien ietsje opschroeven.
Wie heeft de ultieme tip voor mijn nieuwe vriendje? Het stomme is dat ik niet echt weet wat ik miste in de Medeo. Maar hij voelde niet speciaal. En nu wil ik een speciale, een magische waar ik als vanzelf mee vooruit ga... Of zou ik dan toch aan elektrisch moeten denken? (Die dan weer zwaarder en lomper zijn, zeker voor mijn budget..) Argh!

Ik zoek ook helemaal niet per se een elektrische, daarom. Ik ben 26 en gezond, ik kan best trappen, maar gezien dat ik een fiets nogal intensief gebruik wil ik wel dat dat zo fijn mogelijk is. Sta er ook niet afwijzend tegenover maar ik denk dat ik liever een goede "gewone" fiets heb dan een matige elektrische.
Een hybride Batavus Galibier
Veel succes met de zoektocht, ik ben inderdaad ook eerst meerdere fietsendealers afgeweest (sommige wisten niet eens wat Hybride was
) en heb online research gedaan.