Laptopkeuze

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 10:05

Ik zie door de bomen het bos niet meer :+
Er zijn zo veel laptops te koop! Maar ik moet toch eens een nieuwe laptop, want m'n PC is zo goed als overleden.

Ik ben op zoek naar:
- Gemiddeld/lichte laptop, maar geen ultrabook
- Gemiddeld formaat, ongeveer 15 inch
- Geschikt voor gebruik van programma's als Photoshop
- Geen Acer of packard bell (slechte ervaringen mee)
- Ik hoef geen touchscreen
- Budget rond 500/600, tot max 700/800

Ik heb zelf nu deze op het oog: http://www.bol.com/nl/p/asus-r453la-wx0 ... 024777661/ (14 inch)
of deze: http://www.bcc.nl/computer/laptop/lapto ... x076(77139)
(15.6 inch)

Heeft iemand nog andere/betere suggesties?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:11

Sja, voor mijn zou het een makkelijke keuze zijn; ik zou absoluut gaan voor een tweedehands Macbook Pro of Macbook Air. Ik heb slechte ervaringen met zo'n beetje alle windows spul := Mijn moeder heeft een windows laptop, mijn tante had er een, schoonmoeder.. en stuk voor stuk last van softwareproblemen, vastlopen, virussen, en uiteindelijk ook hardwareproblemen. Bij mijn moeder heb ik er na een aantal keer resetten uiteindelijk Linux op gezet, en mijn tante heeft hem na een aantal keer resetten omgeruild voor een Macbook Pro, en al jaren geen problemen meer mee terwijl ik destijds elke maand wel een keer langs kon komen :=
Of even doorsparen voor een nieuwe, daar ga je zeker geen spijt van krijgen :)

Gwen09

Re: Laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:12

Precies wat 8nnemiek zegt: zeker als je met Photoshop e.d. wilt gaan werken: ga voor een MacBook Pro. Of spaar even door of kijk voor een tweedehands exemplaar op marktplaats.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:14

Neem contact op met Quad @bokt. Hij heeft mij enorm geholpen de keuze van een laptop en ben er nog steeds ontzettend blij mee

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 11:05

Ik heb zelf juist prima ervaringen met een windows PC en vind het bizar om 500 euro meer te betalen voor alleen het apple merkje (Zou voor een 15 inch Apple zelf al minimaal 2000 euro betalen). En een MacBook Air lijkt me niet handig, omdat ik hem thuis ook zal gebruiken als vervanging voor m'n kapotte PC.

Thanks Douraque, ik ga Quad eens een PB sturen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:03

Heb je al een laptop gekocht? Anders heb ik nog advies. Heb er net een gekocht

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:44

Ik zou voor deze Acer V5 gaan, http://www.redcoon.nl/B550835-Acer-Aspi ... ii_Laptops

Beschikt over een goed FullHD paneel, prima hardware en heerlijk licht met maar 2KG. Bij eventueel onderhoud is de hele bottom cover te openen en zijn alle onderdelen goed bereikbaar.

De accuduur is met 5/6 uur zeer goed te noemen, is dus het scherm de beste in deze prijsklasse en is deze redelijk stevig en voelt premium aan. Bovendien voorzien van dubbele koeling dus oververhitting is verleden tijd. :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:47

Ik heb een macbook pro met retina scherm voor mijn opleiding, deze was 1300 euro. Maar ik moet wel zeggen dat ik apple beter vind dan windows. Ik heb nu Adobe Cloud erop staan ( nog geen flauw idee hoe het werkt krijg ik allemaal op me opleiding)

Je kan prima een tweedehands kopen, en anders moet je 4 jaar wachten dan mag je de mijne :D nee grapje haha

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:48

macbookk air, ik heb de 13inch en ben er heel blij mee

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:51

Ik heb namelijk een Dell, moet thuis kijken welk type. Deze was 530 euro. Geschikt voor photoshop, lightroom etc. 15 inch. Mijn vriend heeft er verstand van en heeft me geholpen met mijn zoektocht.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:54

De HP pavilion, de witte versie.
Weet zo gauw het type nummer niet, maar is beter en zelfs goedkoper dan de HP pavilion die je in de winkels ziet staan!
Ik wilde er ook een voor Photoshop e.d. en was er rond de 530 voor kwijt.
15 inch, quad-core, goede videokaart...
Ik ga nog sparen voor een SSD om die in te bouwen.

De pavilion die ik heb stond alleen op de site beschikbaar, maar na wat bellen met winkels bleek dat ze hem niet in de winkel hadden maar wel op voorraad. De prijs was zowat het zelfde als alle pavilions in de winkel zelf, maar intern is die van mij een stukje beter :j

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:29

Jolandaa_ schreef:
Ik heb namelijk een Dell, moet thuis kijken welk type. Deze was 530 euro. Geschikt voor photoshop, lightroom etc. 15 inch. Mijn vriend heeft er verstand van en heeft me geholpen met mijn zoektocht.

Voor €530 zit er vermoedelijk geen zeer goed scherm in. :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:25

Quad schreef:
Jolandaa_ schreef:

Voor €530 zit er vermoedelijk geen zeer goed scherm in. :Y)

http://m.dell.com/mt/www.dell.com/nl/p/ ... oc=cn54703

Scherm is voor mij super

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:32

Geen FullHD, en ook komt het niet qua kleurbereik in de buurt van de Acer V5. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:41

Dell staat nu niet echt bekend als een goed merk. Ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt dan de meeste mensen die ik ken met een Dell.

Veel mensen denken dat je wel goed zit als de hardware op papier snel en uitgebreid is, maar met hardware van slechte kwaliteit, of hardware die niet goed samenwerkt, of slechte software kun je nog zo'n snelle computer hebben op papier maar heb je kans dat ie in de praktijk vreselijk slecht presteert.
Bij een Mac wéét je dat je goed zit omdat ze maar een soort hardware gebruiken en hun software op die hardware afstellen en daardoor draait het allemaal veel soepeler en sneller.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:39

Dat is dan net wat je ervaring is. Hier allen maar slechte ervaringen over Acer. Dell nog nooit geen problemen gehad. Mijn vorige Dell is helaas na 5 jaar overleden, onze thuis pc is een Dell van 8 jaar oud 2 Acer laptops gehad die binnen 2 jaar kapot waren..

Mac book vind ik persoonlijk nogal suus, buiten het feit dat ik niets met Apple te maken wil hebben zou ik hem niet aanschaffen.