Ik verzorg ze nog zo goed, maar ze staan vrees ik gewoon te lang in de zon...
Wie weet welke Hortensia er beter tegen de zon kan? Het liefst wit, eventueel paars...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Delphi schreef:Heb je deze hortensia's dit voorjaar geplant? Hier zijn alle witte hortensia's die ik dit jaar heb geplant ook bruin. Maar er staan ook andere witte om heen die er voor het 2e, 4e jaar of nog langer staan en die zijn wel gewoon mooi wit.
Ik zou ze er niet uittrekken, maar volgend jaar gewoon kijken hoe het dan gaat. Maar mijn ervaring is wel dat wit gevoeliger is.
Verder heb ik een stuk of 15 annabelle's, die doen het erg goed al heb je met dit regenachtig weer wel dat de bloembollen te zwaar worden en ze helemaal gaan hangen. Dan vind ik het grote nadeel van die annabelle's.
Witte pluimhortensia's doen het hier ook goed, dat zijn mooie kegelvorm. En het allermooiste en beste doen het hier de gewone blauwe hortensia's. Die bloeien hier diepblauw en dieppaars, maar ik denk dat dat hier aan de (zuur) grond ligt.
Yris schreef:Delphi schreef:Heb je deze hortensia's dit voorjaar geplant? Hier zijn alle witte hortensia's die ik dit jaar heb geplant ook bruin. Maar er staan ook andere witte om heen die er voor het 2e, 4e jaar of nog langer staan en die zijn wel gewoon mooi wit.
Ik zou ze er niet uittrekken, maar volgend jaar gewoon kijken hoe het dan gaat. Maar mijn ervaring is wel dat wit gevoeliger is.
Verder heb ik een stuk of 15 annabelle's, die doen het erg goed al heb je met dit regenachtig weer wel dat de bloembollen te zwaar worden en ze helemaal gaan hangen. Dan vind ik het grote nadeel van die annabelle's.
Witte pluimhortensia's doen het hier ook goed, dat zijn mooie kegelvorm. En het allermooiste en beste doen het hier de gewone blauwe hortensia's. Die bloeien hier diepblauw en dieppaars, maar ik denk dat dat hier aan de (zuur) grond ligt.
Ik heb ze vorig najaar geplant. Je denkt dat als ze ouder worden ze meer kunnen hebben? Ze staan in de voortuin en het is ECHT GEEN POREM momenteel haha! De Annabel word me weer wat te hoog, net als de pluim hortensia. Ik wil wel echt een ronde struik houden.
zal ik er eens foto's van maken!