Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ClaudiaHS schreef:Hmm ik heb ooit eens een website gemaakt met frontpage.
Maar volgens mij is dit al een behoorlijk verouderd programma en heb geen idee of het nog bestaat.
Zodra je de html bestanden naar je website hebt gekopieerd, kan je er meestal al direct bij komen als je je website adres + de gewenste pagina intikt. Dus stel, je hebt een 'contact info' pagina gemaakt. Als bestand, heet deze: contactinfo.html. Als je die geupload hebt, dan kan je dus in je browser het volgende intikken: http://www.jouwwebsite.com/contactinfo.html. Als het goed is kom je dan direct op die pagina.kimmm94 schreef:ClaudiaHS schreef:Hmm ik heb ooit eens een website gemaakt met frontpage.
Maar volgens mij is dit al een behoorlijk verouderd programma en heb geen idee of het nog bestaat.
Ik ga er even naar kijken! Het makkelijkst is denk ik een WYSIWYG (What You See Is What You Get) programma zodat er weinig geprogrammeerd hoeft te worden (ik heb wel informatica gehad maar dat ik al wat weg gezakt)
Cyella schreef:Ik had je berichtje gekregen maar nog geen tijd gehad om te antwoorden, sorry daarvoor! Was een midweekje weg en had weinig tijd om te reageren (:
Een WYSIWYG is niet mogelijk. Dit omdat er vaak meerdere manieren zijn om iets te bereiken en omdat er vaak namen verbonden zijn aan elementen. Het is te veel voor een programma om zoiets te doen. Wat je wel kan doen is Dreamweaver of Coda(Afhankelijk van je besturingssysteem en voorkeur) gebruiken. Hier heb je een 'preview' modus als je alle bestanden op je computer hebt of als je via FTP bent verbonden.
Website's zal je altijd zelf moeten programmeren in HTML, maar je hebt het grootste deel al. Dus in feite is het alleen de tekst en plaatjes aanpassen. Weghalen wat je wilt (:
Op internet staat heel veel over HTML codes, daar kan je misschien alles iets ophalen. HTML is niet moeilijk, veel codes zijn dan ook vrij logisch. Zeker nu je het niet meer zelf hoeft te schrijven, maar alleen moet herkennen. Gewoon altijd een back-up hebben, dan kan je gewoon aanpassen wat je wilt

Ess_Ramona schreef:Ik heb een HTML/CSS boek voor je? Als je wilt.
Dat boek legt alle basis uit, en hij is ook op MP en bol.com te vinden denk ik.
Bij one.com kan je hem dan uploaden en echt online zetten.
Maar je kan ook kiezen voor wordpress.