Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:28

Wie leeft ook in de chaos van net een eigen huis?

klussen, werkstress, de onmogelijke taak de boel schoon te houden, mannen die maar door blijven gaan, paarden die net niet doen wat de bedoeling is, kastjes verkeerde kleur, net die verfpot laten vallen :+

Zeg mij dat ik niet de enige ben :')

Intussen begint het wel aardig op 'ons' huis te lijken, eindelijk

Daihyo

Re: Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:31

Gelukkig niet meer :D

Ik heb mijn huis in september gekocht, 2 oktober de sleutel gekregen en 26 oktober was de verhuisdatum. Het betreft een oud dijkhuis. Gelukkig goed verbouwd in de basis, wat minder in de afwerking om over de kleurkeuze nog maar niet te spreken :=
Tussendoor werkte ik nog fulltime en wilde ik ook af en toe nog paardrijden. Dat viel niet mee.

Op 26 oktober heb ik mezelf voorgenomen de komende 10 jaar niet meer te verhuizen :+
Het resultaat mag er zijn, maar verder... Pffffff.
Sterkte :=

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:33

Ben er sinds 2 maanden vanaf, maar pfoe die periode was wel stressen.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:33

Jaaaa, ik meld mij! Huis gekocht, in 1 maand casco geslagen, paar kamers enigszins gebouwd en we wonen in een bouwput. De sleutel kregen we eind april, 1 juni waren we over :') de muren zijn kaal gips en we hebben nog lang niet voor alle kamers deuren. Daarnaast werk ik meer dan 40 uur per week en probeer ik ook mijn paard haar aandacht te geven en een sociaal leven te onderhouden. Conclusie: onmogelijk -O- Paard heeft dus nu een lange zomervakantie en ondertussen werken we ons een slag in de rondte. Badkamer is bijna klaar dus douchen bij vrienden en familie en bijna verleden tijd. Dan de keuken nog, kunnen we 'straks' ook weer koken.

Het is verbazingwekkend om te zien hoever je eigenlijk 'back to basic' kan als het moet :)

De planning is dat het huis rond december ongeveer in zijn geheel bewoonbaar is. Nu wonen we op ongeveer 50 m2. de andere 150 moet zich de aankomende maanden nog tot min of meer bewoonbaar gaan omtoveren 8)7

Maar: leuk is het wel!
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 02-07-14 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:34

Hier is het ook net allemaal achter de rug!
Nieuwbouwhuis gekocht vorig jaar, en rustig aan beginnen te klussen.

Het is nu af en we wonen er nu een aantal weken. Ben echt zo blij dat alles af is!
Op een gegeven moment ben je er ook echt wel klaar mee met al die rommel en drukte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:34

Net 3,5 maand verbouwd dus hou maar op :') de tuin is net gedaan en alleen nog buitenom moet alles in de verf.
Onze hele uitbouw is er oa afgegaan en vernieuwd dus in hartje winter hadden wij letterlijk open huis :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-07-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:35

Wij hebben 12 jaar geleden een huis gekocht samen met schoonouders. Eerst 5 jaar zo gewoond toen de kant van de schoonouders verbouwd. Zouden toen eigenlijk mee verhuizen naar die kant maar wilden we niet ivm dat het niet meer zo lekker liep. :o Toen begonnen met verbouwen terwijl we er woonden. Met twee honden en 2 paarden en 2 pony's. En ja ken dat gevoel :') Alles loopt tegen. Hier moest werkelijk alles van fundering, vloer tot aanbouw, nieuw dak en alles kwam op een andere plek. Op een gegeven moment hadden we gewoon een vloer van zand. Honden vonden het prachtig *\o/* ik niet -O- haha
Nu is bijna alles klaar. De slaapkamer moet nog en de gang bij de WC/Douche waardoor we nog geen deuren daar hebben. De rest is klaar maar hebben gewoon geen zin meer :o

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:40

Ik wist dat ik niet de enige was

Wij zijn vanaf 1 december al bezig, ALLES moest nieuw (oud huis)
Badkamer en keuken zijn gelukkig klaar, voorheen idd douchen bij mijn ouders :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:41

O wacht tussendoor is ons riool ook stukgegaan en liep alles in de kruipruimte. Ik kon wel janken als ik er niet te moe voor was :')
De kosten vielen mij het meest tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:45

Bij ons ging het wel snel. We hebben we nog steeds wat dingen die afgerond moeten worden, kozijnen die in de grondverf staan etc :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:50

Hier ook echt alles eruit: zelf riool aangelegd, water, afvoer, alle stroom moet omgelegd worden net als de CV. Soms heb ik even een gevoel dat het niet opschiet. Dan bekijk ik de foto's die we gaandeweg gemaakt hebben van april tot nu en dan kan ik niet anders dan concluderen dat we ons binnenstebuiten hebben gewerkt en dat we echt de goede kant op gaan. Die gedachte is alleen weer vrij snel naar de achtergrond gedrongen als je 's ochtends in je kamerjas door een voorkamer moet lopen op je blote voeten, uitkijkend dat je niet in spijkers, splinters en metalstud profielen gaat staan :')

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:52

Ja hier, 6 juni de sleutel gekregen en inmiddels de sloopfase gehad. Hele huis eigenlijk weer casco gemaakt. Nu druk met opbouwen.

Daarbij werk ik ook 40 uur heb ik een paard die op een half uur met de auto staat, uiteraard loopt er ook nog een hele lieve labrador rond die graag aandacht wil en hebben wij ook nog vrienden. Maar ik moet zeggen dat ondanks de drukte ik het toch wel erg leuk vind, al kan ik niet wachten tot ons huisje af is. Maar meer omdat ik zo nieuwsgierig ben hoe het zal worden. Gelukkig leven we er nog niet, dat komt over een week of 6..

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:53

M_i_R, zo herkenbaar :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:54

Het enigste dat helpt is denken dat er morgen weer een dag is. Wij hebben heel lang geleden een oude boerderij gekocht en verbouwd. Met toen nog twee kleine kinderen, een derde in de maak, fulltime werk van man waarbij hij ook nog regelmatig weken in het buitenland zat, honden,, katten en natuurlijk een aanzienlijk aantal paarden. Ik heb mezelf maar voorgehouden dat het ooit af zou zijn en dat hielp. Maar je krijgt er ook wel veel voor terug en overdoen, nooit weer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:57

Herken het helemaal, maak je een planning en die wordt met het grootste gemak weer omver gehaald omdat iets even een paar weken later wordt geleverd of omdat iemand even geen zin heeft om iets te doen......

vuurneon

De komende 10 jaar ga ik ook niet meer verhuizen, ben er klaar mee :')

WiskyBokjes

Pf lotgenoten :')

Mijn vriend heeft 7 november de sleutel gekregen van zijn eerste koophuis. Sindsdien zijn wij ook al aan het verbouwen!
We hebben een muur er uit gesloopt zodat we een open keuken krijgen, de houten vloer hebben we er uit gehaald en hebben we weer opgebouwd met vloerverwarming. We hebben een schouw weggehaald, elektriciteit volledig op nieuw aangelegd, nieuwe riolering gelegd. Boven gaan we de badkamer verplaatsen met bad en douche en verder zijn we bezig met een wc te maken boven. Sinds maandag is de stukadoor begonnen dus het begint ergens op te lijken. :):)

Alleen jammer genoeg moet ik ongeveer 100 keer de zelfde ruimte opruimen.. Word er bijna geïrriteerd van..

Mijn vriend doet eigenlijk alles zelf (behalve stukadoor en vloer leggen) in de avonduren. Hij werkt 40 uur per week en ik ga ook gewoon naar school. Het begint ons nu wel echt op te breken dus wij hopen er 1 augustus in te zitten!
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 02-07-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Owww, overdoen is iets wat zelfs bij mij alweer op de planning staat. Ik vind het super leuk om te doen en bovendien een erg leuke afwisseling naast mijn baan waarbij ik de hele dag alleen maar aan het denken ben ik niets met mijn handen doe. Inmiddels wel een beetje klaar met de badkamer, maar goed dan hadden we van te voren maar moeten bedenken dat een grote badkamer ook veel tegelwerk met zich mee zou brengen :+

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:39

LZP -> HTT

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:47

Nou inmiddels is het bij mij wel een LevenZonderPaarden geworden hoor :') gelukkig een vriendin die goed op mijn paardje past maar het is echt gedaald naar een treurig niveau...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:50

Ik heb in de tijd ook weinig naar het paard om kunnen kijken, want wij werkten ook gewoon beide := snel voeren en door naar de bouwmarkt! Het werk vond ik gewoon ontspanning; gewoon naar de wc kunnen, niet -4 in de woonkamer, niet overal de troep :o

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:05

Heel herkenbaar allemaal! Alles moet ook nieuw, momenteel zijn we op de benedenverdieping bezig met de elektriciteit. Het uitslijpen voor de inbouwdoosjes is zo'n vies werk, alles ligt onder een heel dikke laag stof.

Had gehoopt om boven te kunnen slapen, maar ik ben toch maar even terug bij mijn ouders ingetrokken.

Ook het sanitair is behelpen, er is een toilet maar douchen moet ook bij de ouders thuis.

Toch leuk hé alles zelf willen doen, gaat al je vrije tijd daar naartoe en duurt het nog eens veel langer dan als je het laat doen *\o/* Maar ja, je moet er iets voor over hebben :p

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:06

GeekGirl, heel herkenbaar. := Wij hopen ook dat het mooi wordt, dan is het tenminste nog ergens goed voor geweest. :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:57

Dat komt wel goed WhiskyBokjes, het einde begint in zicht te komen :j

Ik begrijp dat het na zo'n tijd begint door te wegen, maar over een maandje zou het moeten af zijn en dan kunnen jullie lekker genieten van jullie eigen werk. En geef toe, zelf doen is een stuk lastiger maar het geeft je toch nog zo veel voldoening achteraf ;)

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:22

Ook ik meld me.

Dik halfjaar geleden oude boerderij gekocht. 10 jaren plan ;-). Wonen nu op 20 % van het hele huis, de rest is project. Paarden aan huis, alles functioneert maar chaos... En zand overal zand.
Maar klaag niet.
Best druk zo naast 2 fulltime banen, een eigen bedrijf en een groot dierengezin :o .

Verbouwing gaat iets langzamer dan in het begin en vind daarnaast ook nog tijd inmiddels om de paarden weer te trainen en starten. En vooral ook genieten van ons stukje frankrijk in nl.

Hier de link naar mijn topic waar ik nodig maar weer eens een update moet plaatsen :) http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1770379&&hilit=Droom+waarmaken