Polyester beschilderbaar maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Polyester beschilderbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 13:32

Oke ik ben een beetje blond. Omdat ik veel spandoeken maak voor het voetbal had ik bij de ultrashop 100 meter stof gekocht ervan uitgaand dat je op iedere stof kunt verven. Nu was ik net bezig en het droogt echt heel raar op dus ik ging googlen en je raadt het al, 100% polyester is niet geschikt om te verven.

Bestaat er iets om het mee te behandelen zodat het wel beschilderbaar wordt? En wat zou er gebeuren als ik wel gewoon ga schilderen? Zou het er dan afvallen oid? Hopelijk weet er iemand raad, anders zit ik met nog 94 meter stof waar ik niets mee kan :+

Roodvos

Re: Polyester beschilderbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:05

Dan moet je er eerst een primer opzetten. Wordt met 94 mtr stof wel een beetje dure hobby vrees ik.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 14:11

Weet je zo ook wat voor een primer? En ik ga niet meteen een doek maken van 100 meter, ik kan er hier 10 van maken wanneer ik zin heb. Dus ik kan de kosten ook spreiden gelukkig. Het moet namelijk ook nog geimpregneerd worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 20:28

Net was het droog en heb ik er een tweede laag opgezet. Dat ziet er prima uit. Alleen is het doek 1,5 bij minimaal 7 meter dus om dat nu 2x te gaan doen is ook weer zoiets :') Dus als er een filler of primer bestaat om de gaatjes dicht te krijgen dan ben ik denk ik klaar.