Android loopt vast door soort screensaver..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Android loopt vast door soort screensaver..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 09:00

Hi all,

Ik heb een oude Samsung S3, die telefoon (zowel de hardware als software) bezorgen mij al 2 jaar zware irritaties.
De behuizing is in no time beschadigd, toestel laad vaker niet op dan wel in sommige weken en dat android is zo onstabiel dat het steeds de verbinding met mn provider verbrak; einde verbinding en dus telefoongesprek. Ik had toen ook een soort screensaver die er constant voor zorgde dat de telefoon helemaal flipte en je er werkelijk niets mee kon.

Half jaar geleden heeft een collega van mij hierom een ander besturingsysteem opgezet, CyanogenMod
Afbeelding
Sindsdien werkt het toestel 10x beter. Hij is sneller, verbreekt niet meer de verbinding en loopt niet meer vast. Alleen nu is op een of andere duisteren wijze die rare screensaver weer terug -O- resultaat: telefoon flipt en is onbruikbaar. Het typische is dat hij gelijk ook niet meer wilt opladen (misschien toch softwaretechnisch ipv hardware?)

Die screensaver is een soort klok die dan door het beeld schuift. Hij doet dit alleen ook wanneer ik een bericht typ of iets aan het doen ben op mn telefoon.
Ik heb hem al een keertje opnieuw opgestart, gekeken voor updates en virussen, keertje helemaal leeg laten lopen en een week uitgehad, accu er een paar dagen uitgehad (auto reset) maar hij blijft terug komen. Ik heb geen idee welke widgets het is die dit veroorzaakt, wel wel dat het een onderdeel van android is.......

HELP! Weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:54

CyanogenMod is ook gewoon android hoor, maar dan zonder de samsungschil ;) Dus wrsch is de samsungschil instabiel, maar dat doet eigenlijk niet ter zake :P

even zoeken op het internet levert het volgende op: Settings -> CyanogenMod settings -> Tweaks (oid?) -> disable lockscreen aanvinken. Geen idee of het werkt want ik ben niet bekend met zowel de screensaver als met CyanogenMod maar het is het proberen waard toch?