zelf maken gastenboek bruiloft tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

zelf maken gastenboek bruiloft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 16:46

Volgende week vrijdag is het zover, dan gaan we trouwen. Nu ben ik met de puntjes op de "i" bezig en bedacht me dat we nog geen gastenboek hebben. Dat is natuurlijk wel leuk en dus heb ik vanmorgen een gewone simpele zwarte multomap gehaald waar het in moet gaan komen. Ik las op internet allemaal leuke ideeën, maar ik ben zelf niet zo creatief helaas en het meeste vind ik nogal veel poespas. We trouwen klein en het feest is bij ons thuis, dus geen superdeluxe receptie, maar gewoon gemoedelijk. Er komen een man of 40.

Misschien zijn hier mensen die iets leuks weten, wat niet te moeilijk te maken is? Het lijkt me sowieso al leuk om een paar wegwerpcamera's te kopen en die verspreid op de tafels neer te leggen zodat mensen zelf ook foto's kunnen maken. Die kunnen we er dan later aan toevoegen.

secricible

Re: zelf maken gastenboek bruiloft tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:48

Wij hebben van iedereen bij de ingang een foto laten maken, iedereen op 1 pagina een tekstje laten zetten en dan de foto's er later bijplakken.

Eerlijkheid getuigt wel te zeggen dat we twee jaar later nog steeds niet hebben ingeplakt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 17:20

Ik las ook iets over vragen die je aan je gasten kunt stellen, een soort kort interviewtje zeg maar. Maar wat voor vragen stel je dan?

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:23

Ik heb wel eens een pot met allemaal puzzelstukjes gezien, daar hadden de gasten iets liefs opgeschreven en in de pot gedaan. Staat nu decoratie. Maar dat is denk ik niet wat je bedoeld haha.

Anders gewoon blaadjes in de map en iedereen iets laten schrijven!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:26

Vrienden van ons hadden een zeeeer origineel idee! Een nieuwe deur gekocht, die neergezet en iedereen er iets leuks op laten schrijven. Dit is nu hun wc deur! :D :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:48

Met een Polaroid camera van elke gast een foto maken en die erin plakken? Kan iedereen er wat bijschrijven :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:50

fotolijst en dan op het passepartout iedereen zijn wens laten schrijven, dan later een foto van jullie er in.

Dan kan hij zo aan de muur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:51

Ik heb laatst foto's gemaakt voor mijn achternicht, die zou ze in het boek plakken naast de verhaaltjes van mensen die gekomen waren.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:53

Wij hebben een grote lijst gekocht bij de ikea en een 100tal houten plate hartjes gemaakt waar mensen hun naam op konden schrijven en vervolgens in de lijst mochten doen.

In het midden van de lijst zaten 3 grote harten. Naam van mijn man , mijn naam en onze trouwdatum. :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:55

Murosch schreef:
Ik las ook iets over vragen die je aan je gasten kunt stellen, een soort kort interviewtje zeg maar. Maar wat voor vragen stel je dan?

Wie ben je?
Waar ken je ons van?
Wat is je leukste herinnering aan ons?
Levensmotto:

Verder zou ik zelf niet kiezen voor een multi map maar gewoon een mooi foto album met vaste bladen erin. Deze kun je misschien zelf later inderdaad wat opvrolijken met foto's/stickers.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:56

DatBenIkNou schreef:
Vrienden van ons hadden een zeeeer origineel idee! Een nieuwe deur gekocht, die neergezet en iedereen er iets leuks op laten schrijven. Dit is nu hun wc deur! :D :D

dat vind ik nu echt leuk :j :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:56

owens-mama schreef:
fotolijst en dan op het passepartout iedereen zijn wens laten schrijven, dan later een foto van jullie er in.

Dan kan hij zo aan de muur

Dit hebben wij ook gedaan :)

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:58

Een spiegel laten beschrijven met een watervaste stift (verschillende kleuren). Iedereen schrijft er een kleine gelukswens op en later hang je die spiegel in de wc bijvoorbeeld.

Of je haalt bij de Action een canvas (schilderijdoek), een inktkussen (verschillende kleuren of zo'n combi stempelkussen) en fijnschrijvers. Dan kunnen mensen van hun vingerafdruk poppetjes, beestjes, figuurtjes maken. Armpjes, beentjes, oogjes erbij tekenen en iets leuks erbij schrijven.
Voorbeeldje hiervan staat op http://www.welke.nl
Ik vond het er grappig toen ik het zag.

Edit
Als je op welke.nl zoekt op gastenboek, dan kom je nog meer leuke voorbeelden tegen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:01

Koop een canvas bij de Action, teken daar met zwarte, dunne stift een aantal poppetjes op: precies het aantal gasten op dat komt. Dus mannetje-vrouw bij elkaar voor stellen, en eventueel kinderen of 'losse' personen. Probeer ook bij veel poppetjes een spreekballonetje te tekenen.

Zet/leg deze neer op de bruiloft met een pot viltstiften. Iedereen kan dan zichzelf inkleuren naar aanleiding van hun kleding die dag en daarbij een tekst in het spreekballonnetje zetten.

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:05

Mijn man (timmerman) had een mooie plaat die ik zwart heb geverfd met krijtrots verf. In het midden had ik onze logo van de t rouwkaart nagetekend met witte en paarse speciale verfstoffen te koop bij hobby winkel , en daar heeft iedereen iets opgeschreven .
Super mooi en hangt als eyecatcher in de hal boven. Krijg er veel complimenten over :)