Apple mail instellen, haalt alle oude mailtjes op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

Apple mail instellen, haalt alle oude mailtjes op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 16:03

Wie o wie kan mij via deze weg helpen?

Dit is mijn probleem:
Ik heb sinds kort een MacBook Pro. Nu wil ik hier natuurlijk ook mijn mail op instellen. Gelukkig ben ik een beetje handig dus met de site van Ziggo was dit in no-time gebeurd. Alleen nu zit ik met het probleem dat hij al mijn oude mailtjes ophaalt. Dus we hadden mijn oom al even gevraagd en die zei dat ik iets moest afvinken omdat hij alle mailtjes van de server haalt, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten afvinken, want ik ben nergens een vakje tegen gekomen die ik niet kende (dus ik zag dat alles wat aan moest was aan en alles wat uit moest was uit) Ik zou niet weten hoe ik dit probleem moet googlen dus vandaar een topic. Hopelijk kan iemand mij helpen...

Ja ik heb al geprobeerd om alles te verwijderen dan gewoon af te wachten tot dat ik alles een keer verwijderd heb, maar het blijft maar terug komen, ook dezelfde mailtjes die ik dus al verwijderd heb.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd zodat jullie mij kunnen helpen.

Edit: Ik krijg ook een fout melding als ik de mail helemaal afsluit (dus via 'Stop Mail') dat er een fout is opgetreden met het verplaatsen naar de prullenmand was het volgens mij.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Apple mail instellen, haalt alle oude mailtjes op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:37

Uhm ik weet het niet. Het nummer van mijn broer heb je die kan je altijd bellen :o

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:40

Ik heb nog nooit de mail app gebruikt voor mijn macbook, maar je moet de functie aanzetten dat hij de mails op de server verwijderd nadat ze opgehaald zijn. Zal even kijken of ik het kan vinden (:

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:43

Ik heb het gevonden:

In de balk bovenaan klik je op Mail ---> Voorkeuren ---> Accounts ---> Postbusinstellingen

Bewaar verwijderde berichten op server.

Daar moet je het vinkje weghalen.

Daar onder moet je 'Bij stoppen mail' gebruiken.

Dan alles verwijderen en opnieuw opstarten (:

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 20:14

Cyella schreef:
Ik heb het gevonden:

In de balk bovenaan klik je op Mail ---> Voorkeuren ---> Accounts ---> Postbusinstellingen

Bewaar verwijderde berichten op server.

Daar moet je het vinkje weghalen.

Daar onder moet je 'Bij stoppen mail' gebruiken.

Dan alles verwijderen en opnieuw opstarten (:

Okee dat laatste zal ik eens proberen, dat eerste van dat vakje heb ik al afgevinkt
Bedankt voor je reactie :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:16

Laat maar weten of het gewerkt heeft ^^

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 20:54

Ik kon geen 'Bij stoppen mail' vinden.. Dit was mijn beeld:
Afbeelding
Of ik snap je niet :P

Ik kreeg maar 2 nieuwe berichten binnen dus ik heb nog een keer alles proberen te verwijderen en toen mail stoppen gedaan en toen kreeg ik dus deze melding:
Afbeelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:59

Je hebt toch onderaan staan: Na één dag?

Als je daar op klikt heb je meer keuzes ;)

Je kan daar selecteren: Na sluiten mail.

Misschien dat de melding dan ook weg is.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 21:16

Oh op die manier, ik ga het even proberen :)
Edit: Nee dan krijg ik nog steeds die melding :(
Edit2: Ik moet trouwens ook steeds forceer stop doen bij de mail omdat hij niks meer doet als ik mail stoppen heb gedaan. Als je snapt wat ik bedoel :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:21

_xDyan schreef:
Oh op die manier, ik ga het even proberen :)
Edit: Nee dan krijg ik nog steeds die melding :(
Edit2: Ik moet trouwens ook steeds forceer stop doen bij de mail omdat hij niks meer doet als ik mail stoppen heb gedaan. Als je snapt wat ik bedoel :+

Maar zijn de berichten dan wel verwijderd?

Kijk eens op Google of andere mensen die melding krijgen? Is een beetje raar dat hij telkens vast loopt, vooral omdat het een standaard programma betreft. Heb dit wel vaker gehad, dat een programma niet wilde sluiten en ik dan nog forceer stop moest doen. Maar dat was niet elke keer, en dat waren externe programma's.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 21:26

Nee als ik hem open zijn ze allemaal weer terug :(
En ik moet alleen forceer stop als ik heb geprobeerd te verwijderen, als ik mail open en dan mail stop doe, is er niks aan de hand.
Maar ik ga even googlen op de foutmelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:27

Met deze instellingen zou het toch echt moeten werken! Zou inderdaad even verder googlen :(

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 21:31

Maar ik kan niks vinden op Google, het gaat alleen over dat als je wil afsluiten mail open blijft staan... Ik googlede dit: 'Foutmelding afsluiten mail Apple' maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet googlen...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:33

Kan je niet de letterlijke tekst kopieren? Van de foutmelding.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 21:39

Nee dan krijg ik allemaal andere dingen over bestanden niet kunnen opslaan en pagina's in een html code fso, onleesbaar dus.
Pff ik ben sowieso geen fan van Apple, behalve de MacBooks dan omdat ik die straks ook nodig heb... maar dit is dus een reden dat ik geen Apple fan ben... heel erg frustrerend dit XD
En bedankt dat je wil helpen :) Als we er niet uitkomen laat ik mijn oom er nog even naar kijken en anders maar naar een winkel waar ze er nog meer verstand van hebben maar die zitten niet in de buurt, dus hopen dat het snel ik opgelost ..

Edit: wat is dat SSL nou eigenlijk precies? Moet ik dat niet afvinken? Dat stond automatisch aangevinkt maar ik dacht dat dat een beveiliging was dus 'durfde' hem ook niet af te vinken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:44

Waarom heb je een macbook nodig? Mag via pb hoor.

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat het probleem kan zijn. Heb zelf ook een MacbookPro. Eventueel kan ik voor je rondneuzen in mijn mail? (gmail, welke heb jij? of heb ik eroverheen gelezen?)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 21:48

Nee heb je niet overheen gelezen; ik heb @home.nl; nu onderdeel van Ziggo...

Ik heb een MacBook Pro nodig voor mijn opleiding Mediavormgeving. Ik wil dan graag de Grafische kant op en heb gehoord dat mensen die een windows laptop hadden aangeschaft binnen een jaar een nieuwe konden kopen en die met Apple hadden nog geen problemen. En ik ben er wel heel blij hoor, het is verder wel gewoon een fijne laptop maar Apple is vaak anders dan anders en ingewikkeld en dat vind ik gwn stom :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:57

Naaahhh, Apple is juist helemaal niet ingewikkeld. Het is juist ontworpen dat je zo natuurlijk mogelijk kan omgaan met de software. In tegenstelling tot Windows natuurlijk, waar met weer zoiets was van: klik maar op start en de rest moet je zelf maar uitvogelen :+

In tegenstelling tot Windows kan je je PC ook niet kapot maken als leek door bestanden te verwijderen waar je laptop op draait _o-

Windows is echter zo ingeburgerd dat dat de standaard is, tjsa, dan is het even wennen ja! :j
Maar iedere Apple gebruiker is door dit stadium heen gegaan, en allemaal hebben ze het overleefd!

Ik gebruik de mail app zelf niet. Klinkt misschien stom, maar de simpelste oplossing is om een andere app te downloaden. Zoals Mozilla Thunderbird. Dan weet je zeker dat het werkt en hoef je niet meer te klungelen, je hebt wel betere dingen te doen. Zeker moet het werken, maar of het de moeite waard is om het allemaal uit te zoeken is een tweede :P

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 06:58

Ik zou gewoon eerst alle mail laten ophalen. De Apple Mail app is over het algemeen echt rocksolid (behalve nu in OS X 10.10 Yosemite, daar is het een drama maar dat weet je als je een product gebruikt wat nog niet af is ;) ). Met een potente internetverbinding zal hij snel genoeg die 3200 mails binnen trekken. Hierna doe je gewoon Cmd+A en doe je rechtermuisklik en dan Markeren als gelezen. Eventueel kan je ze dan gelijk uit je inbox verwijderen, wat je zelf wil :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:52

Zoals ik het begreep was het probleem juist dat die mails na het verwijderen de volgende keer gewoon vrolijk weer werden opgehaald. Dat was juist het probleem, niet het verwijderen zelf.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:14

Dat snap ik, daarom zeg ik eerst alle mail laten ophalen. Hij verwijdert pas nadat het ophalen klaar is, dus je moet wel zorgen dat hij helemaal klaar is (wacht gewoon 5 minuten nadat de voortgangsbalk weg is linksonderin) :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 12:34

Maar hij heeft nu alles opgehaald en als ik dan cmd+a en verwijderen doe, dan lijkt het alsof hij alles verwijderd heeft maar als je naar een andere map gaat en dan weer terug, is alles er weer en als je dan wil afsluiten krijg ik de foutmelding en loopt het programma vast en moet ik forceer stop doen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:08

Moet je niet ook de prullenbak legen? Probeer dat eens voordat je het programma sluit.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:34

Hoe haal je je mail op? POP of IMAP?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 17:34

Cyella schreef:
Moet je niet ook de prullenbak legen? Probeer dat eens voordat je het programma sluit.

Er staat niks in de prullenbak als ik het verwijderd heb, nog zo iets raars... zowel in de prullenbak van het mailprogramma als de prullenbak van de computer zelf.

Choiix schreef:
Hoe haal je je mail op? POP of IMAP?

IMAP geloof ik
Edit: Ja IMAP