Aansluiting ext. harde schijf: verdwenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aansluiting ext. harde schijf: verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:00

Oh my Lord... heb ik weer... :')

Ik wil net mijn externe harde schijf aansluiten op mijn laptop om foto's vanaf te halen voor in mijn scriptie. Zie ik dat de USB aansluiting gewoon helemaal verdwenen is in dat apparaat! Als ik ermee schud, hoor ik wel iets rammelen, dus hij zit gewoon in dat apparaat. Nu kan ik dus geen verbinding meer maken... Al mijn foto's kwijt??? Please zeg me dat dat geen waar is...

Is hier een technicus die mij kan vertellen of dit valt te repareren? Met de harde schijf zelf is natuurlijk niks mis, de inhoud zal er nog gewoon op staan. Ik zelf kan er alleen niet meer bij! AAAAH!

Het is zo'n aansluiting:

Ingang in externe harde schijf (die nu dus ín het apparaat verdwenen is): Afbeelding

De kabel die de externe harde schijf met laptop moet verbinden, waar niks mis mee is:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-14 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Re: Aansluiting ext. harde schijf: verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:00

Gewoon open maken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:01

Een harde schijf is heel.makkelijk over te zetten in een nieuwe behuizing. Dan ben je niks kwijt en kan je hem gewoon weer gebruiken, mocht hij.niet te repareren zijn.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:02

In bijna alle gevallen betekent dit dat je gewoon de behuizing kan vervangen. Ga er even mee naar een computerwinkel, daar helpen ze je zo verder :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:28

Choiix schreef:
In bijna alle gevallen betekent dit dat je gewoon de behuizing kan vervangen. Ga er even mee naar een computerwinkel, daar helpen ze je zo verder :)

Meestal wel, ware het niet dat sommige bedrijven zoals Seagate en Western Digital de connector op het printplaatje van sommige HDD's gesoldeerd hebben.

Anoniem

Re: Aansluiting ext. harde schijf: verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:05

Schijf is gelukkig gered! Nieuwe behuizing en hij doet het weer :D Gelukkig!