Help?! Welke 7 persoons auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Help?! Welke 7 persoons auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 13:30

Hallo,

wij zijn op zoek naar een andere auto, nou wou ik deze keer gewoon graag een ruime auto met voldoende zitplaatsen.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer :Y)

Welke auto/merk/type is een echte aanrader?

Hij moet : Een aanhanger kunnen trekken, niet te duur in de wegenbelasting zijn, op benzine rijden.
Ook wil ik graag eventueel wel kofferbak ruimte behouden of creëren door stoelen in te klappen/weg te halen.

Ons budget is niet heel groot(2000euro), omdat dit onze 2de auto, mijn werk en boodschappen auto is.
Graag ook een auto die minimaal 1 op 10 loopt, zoveel loopt mijn auto nu ook.

Wat is nou een echte aanrader? Ik zag de chrysler voyager maar die is gigantisch duur in de wegenbelasting. En aangezien ik rond de 10-12000 km per jaar rijd vind ik dat wel erg zonde want dan kan ik beter een diesel station kopen.

Wat zijn de do's en dont's met zo'n auto?
Alvast bedankt!

Sylkai

Re: Help?! Welke 7 persoons auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:35

Wij hebben laatst een opel zafira gekocht van 99, goedgekeurd en al voor 1700 eur met 180.000 km op de teller. Rijd ongeveer 1 op 14. De achterstoelen kun je inklappen en heb je veel ruimte.

Wij hadden hiervoor een chevrolet transporter maar die dronk mij iets te veel...was van pomp naar pomp.

Wegenbelasting kan ik niet over mee praten, ben van België dat is hier anders.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:39

Wij zijn nu ook bezig met een zafira

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 13:40

Ja een zafira had ik ook al naar zitten kijken maar ben geen fan van Opel.
Die vallen qua kosten dan nog wel mee, een voyager kwam op bijna 300euro per kwartaal.
Dat word mij iets te gek haha.

Kwam ook uit bij een Kia Carens en een Kia Joice. Maar geen idee of dat wat is, heb zelf alleen nissan, peugeot en renault gehad.

Al moet ik mijn eigen auto nu weg doen en dat gaat mij wel aan mijn hart.
Maar ik kom geen parkeergarage in en kan niet eens normaal een drempel nemen.
En met een kleine is het toch makkelijker als je gewoon een 5 deurs hebt ben ik achter haha.

Ik ben sowieso fan van sport auto's dus dit is echt een hele stap nu.
We hebben al een VW Transporter maar die willen we nu dus helemaal zakelijk gaan gebruiken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:40

Onze auto is 2ehands duurder maar heeft ook een jongere bouwjaar, misschien is een oudere bouwjaar een optie voor je.
We hebben een Peugeot 307 SW waar je 7 persoons van kan maken. De achterste stoelen kun je eruit laten waardoor je een gewone kofferbak hebt.
Mag 1200 kg trekken en kan op gas rijden, wat wij doen.
Rijdt met benzine 1 op 12 ongeveer. Wegenbelasting weet ik niet uit mijn hoofd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:45

Ik heb een maand of drie geleden een Kia Joice gekocht, echt de meest lelijke auto die je kunt vinden, hoogbejaard model en geen geur of smaak aan maar.........het is een auto, hij is goed onderhouden en hij voldoet aan wat ik zocht! Niet al teveel geld én mogen trekken. Deze is 13, heeft 135 gelopen en is altijd dealeronderhouden. Mijn vader schat in dat ik er zomaar nog een paar jaar mee kan rijden en dat voor € 760,--. Ik moest er alleen wel voor naar de andere kant van NL rijden maar goed, ik heb m dan ook bij de KIA dealer gekocht waar ie altijd in onderhoud is geweest. Voor hun een totaal oninteressante auto, voor mij een wereldkoop!

Trekken doet ie met gemak en die zeven personen ook, acht ook hahaha maar het was wat krap! Daarnaast heeft ie airco, zit er cruisecontrol ingebouwd en kunnen de stoelen plat, schuin en in elke stand die je maar wil. Ook met gemak een bed van te maken, mocht je gaan kamperen :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 13:47

C_arola schreef:
Onze auto is 2ehands duurder maar heeft ook een jongere bouwjaar, misschien is een oudere bouwjaar een optie voor je.
We hebben een Peugeot 307 SW waar je 7 persoons van kan maken. De achterste stoelen kun je eruit laten waardoor je een gewone kofferbak hebt.
Mag 1200 kg trekken en kan op gas rijden, wat wij doen.
Rijdt met benzine 1 op 12 ongeveer. Wegenbelasting weet ik niet uit mijn hoofd.

Heb jij geen problemen met tanken dan in het buitenland? Want je schijnt niet overal gas te kunnen tanken?

We hebben er wel naar zitten kijken, vallen idd iets boven budget maar opzich maakt dat ook niet zo heel veel uit. Ik vind het ontzettend lastig.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:52

Ik heb een Ford Galaxy gehad, heerlijke auto.
7 zitter. Alle achterstoelen konden eruit en trekt met gemak een trailer.

(de VW Sharan en Seat Alhambra zijn feitelijk exact dezelfde auto)

Weegt alleen wel ruim 1800 kilo en kwam qua wegenbelasting (benzine) op ongeveer 250 euro per kwartaal.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:55

Mbt gas tanken heb je speciale doppen die je erop moet draaien.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:58

waar ik aan moet denken is de VW Sharan, renault trafic passager en de mercedes classe V ( de vito met passagiers?? )

Verder heb ik met grotere auto's geen ervaring :S

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:58

opel zafira hebben mijn ouders gehad fijne auto 7 zitter ( tenminste die mijn ouders hadden daar zaten van die uitneembare extra stoelen bij ) geen idee wat de kosten verder zijn van die auto. Ik woon in Duitsland en heb daarom ook een auto op duits kenteken ;)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:00

Jammer haha, ik ben juist een opel fan :D !!
Friesroosje, dat was al een oudje dan? Die van ons schuig je te stoelen onder de vloer ;)
Maar

Je hebt verder nog de ford galaxy, leuk maar groot en lomp.... ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:05

Vrienden van ons zijn met zijn 7-en en zij hadden eerst een Seat alambra en nu een volkswagen Touran of zoiets, beide erg ruim en sterke auto's.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:07

Een voyager is wel lastig qua onderdelen, mijn zus heeft er een paar gehad. Prima auto voor zoveel mensen en hij trok met een verhuizing regelmatig met gemak een flinke kar maar als er wat stuk ging kostte het klauwen met geld. Speciale dealer want niet iedereen kon ermee omgaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:12

Onderdelen zijn van een Opel juist weer heel makkelijk aan te komen en de iets oudere modellen voor een prikkie.
Ik heb opel gereden jaren lang en als ik wat kapot heb ging ik naar de sloop in de buurt en kocht bijv. mijn compleet aan gort gereden spiegel voor 15 euro en een nieuw knipperlicht voor 5 euro.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:18

Hier ook een Opel zafiera uit 2003, OPC uitvoering. Super fijne auto, maar een Max. Trekgewicht van 1650.

Helaas niet het vermogen een volle ( lees: 2 paarden) 2 paard trailer te trekken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:22

Sunrise19 schreef:
Heb jij geen problemen met tanken dan in het buitenland? Want je schijnt niet overal gas te kunnen tanken?

We hebben er wel naar zitten kijken, vallen idd iets boven budget maar opzich maakt dat ook niet zo heel veel uit. Ik vind het ontzettend lastig.

Wij zoeken van te voren uit waar je kan tanken en zorgen ervoor dat de benzine tank ook vol zit voor het geval we ergens zijn waar geen gas getankt kan worden.
Gas is voor ons vele malen voordeliger omdat de wegenbelasting opweegt tegen de km's die we maken voor het werk verkeer alleen al. Door veel op gas te rijden, heb ik de mogelijkheid om in onze oude 5 deurs auto te kunnen blijven rijden zonder afschrijving. We zijn met deze 2 auto's per maand net zoveel kwijt aan benzine/gas, verzekeringen en wegenbelasting als toen mijn vriend in de oude auto van mij naar zijn werk reed puur omdat hij nu op gas rijdt.

jesito schreef:
Vrienden van ons zijn met zijn 7-en en zij hadden eerst een Seat alambra en nu een volkswagen Touran of zoiets, beide erg ruim en sterke auto's.

Heb ik ook naar gekeken maar deze auto is zwaarder en daardoor duurder in wegenbelasting en de aanschafbedrag ligt hoger wat voor ons ook meetelde. Daarnaast wilden we perse een gasauto ivm de kosten en dat ligt bij de Touran moeilijk zo niet onmogelijk als ik het goed heb onthouden.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:09

Zelf altijd Renaults gehad van huis uit (nu BMW) maar ook veel met Zafira's etc gereden. De Zafira-A zal in jouw budget passen. Ik zou geen 2.2 liter nemen (want onzuinig en je kan in het buitenland geen 95E10 brandstof tanken). De Zafira heeft als groot voordeel dat je er alles zelf aan kan doen. Het werkplaatshandboek van alle Opels uit die tijd is online te vinden en qua diagnose apparatuur heb je voor 17 euro al een Op-Com waarmee je alles kan wat de dealer ook kan.

De Trafic Passenger is ook prima maar vind ik ondergemotoriseerd, zeker de pré 2005 modellen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:15

Mijn ouders hebben een VW Sharan, 2x een renault espace en nu hun 2e Seat Alhambra.
Ik vond de VW Sharan fantastisch rijden. Ook de Alhambra die ze nu hebben rijdt heerlijk. Maar ik denk dat het wel vrij zware auto's zijn en dat je een hoop kwijt bent aan wegenbelasting helaas.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:14

Hyundai Trajet!
Wij hebben deze auto 3x nieuw gehad. Maar helaas wordt het model sinds 3 jaar niet meer gemaakt. Mag 1800 kilo trekken, luxe van binnen (leren kleding is normaal). Veeeeeel plaats, heel efficient ingedeeld.

Voor mij echt een geweldige auto. Ik stond bijna te janken toen de laatste met 3 jaar oud weg moest (lease auto). Omdat ze niet meer gemaakt worden moesten we op een ander merk overstappen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:21

Wij hebben een Renault Grand Espace gehad ( gezin met 6 personen).
Ideale auto voor een groot gezin,fijne kofferbak ruimte, alle stoelen zijn er met een klik in of uit te halen.
De auto koste ons in de wegenbelasting 260 euro per kwartaal.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:23

Wij hebben een Dacia logan
Weegt 1200 kg en betalen 52 euro wegenbelasting per maand
Mag 1300 kg trekken
Loopt ong. 1:12/13

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:28

Hier ook een Renault Grand Espace voor twee mensen en 6 honden. De trailer kan erachter. Ideaal onze vorige was op gas en benzine. Deze alleen op benzine. Super fijne auto hoor.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:32

daffodil schreef:
Ik heb een maand of drie geleden een Kia Joice gekocht, echt de meest lelijke auto die je kunt vinden, hoogbejaard model en geen geur of smaak aan maar.........het is een auto, hij is goed onderhouden en hij voldoet aan wat ik zocht! Niet al teveel geld én mogen trekken. Deze is 13, heeft 135 gelopen en is altijd dealeronderhouden. Mijn vader schat in dat ik er zomaar nog een paar jaar mee kan rijden en dat voor € 760,--. Ik moest er alleen wel voor naar de andere kant van NL rijden maar goed, ik heb m dan ook bij de KIA dealer gekocht waar ie altijd in onderhoud is geweest. Voor hun een totaal oninteressante auto, voor mij een wereldkoop!

Trekken doet ie met gemak en die zeven personen ook, acht ook hahaha maar het was wat krap! Daarnaast heeft ie airco, zit er cruisecontrol ingebouwd en kunnen de stoelen plat, schuin en in elke stand die je maar wil. Ook met gemak een bed van te maken, mocht je gaan kamperen :+

Met die 8 personen zou ik wel uitkijken. Hiervoor moet je papieren hebben. Verzekering zou moeilijk kunnen gaan doen bij een aanrijding.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:42

Wij hebben 16 jaar een sharan gehad en dat was echt een goude wagen! We zijn zonder aanhang al met 6 thuis dus we hadden de stoelen echt nodig. Met vakanties draaide we de stoelen in de middelste rij altijd om waardoor je dus ook tegenover elkaar kon zitten achterin. Moesten we iets groots vervoeren dan gingen gewoon de stoelen er allemaal uit en dan had je een zee aan ruimte. Maar ook als we met 7 op vakantie gingen kon alles mee! Echt een top wagen. En onverwoestbaar!