Wat vond jij belangrijk bij de aanschaf van een tablet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Wat vond jij belangrijk bij de aanschaf van een tablet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:57

Ik ben aan het kijken voor een tablet, maar echt geen verstand van die dingen.

Kleur van dat ding maakt mij niet uit en verder moet die niet al te groot zijn..

Wie heeft nog handige tips voor de aanschaf van een tablet.

Ik zoek er een in de prijsklasse van 200 a 250 euro.

Quad

Re: Wat vond jij belangrijk bij de aanschaf van een tablet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:29

Wat zijn je eigen in het gebruik van een tablet? Wil je Windows (RT), Android of een iPad (IOS).

Verstandig om daar eerst in te lezen en je keuze maken, anders heeft het vrij weinig zin. ;)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:31

Ik heb een iPad mini, niet de allernieuwste maar die daarvoor. Kostte 250 euro en ik ben er echt mee getrouwd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:36

amandananana schreef:
Ik heb een iPad mini, niet de allernieuwste maar die daarvoor. Kostte 250 euro en ik ben er echt mee getrouwd.

En wij mochten niet eens op het feestje komen -O- ?

Ik zou als ik jou was even een eisen lijstje maken, en dan kijken welke daar het beste uit komt.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:38

Ik heb de iPad air gekocht, na het even gebruiken van een iPad mini, ik heb voor de grotere en duurdere gekozen omdat ik er met een toetsenbord, werken voor school op kon maken :) ik zou hem echt niet kunnen missen, maar zorg wel voor genoeg gb :)

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:38

De kleine versie van de Samsung tablet! Mn vader had een ipad en mn moeder een Samsung dus toen mn vriend er 1 ging kopen kon hij mooi vergelijken. De Samsung heeft een Veel mooier scherm, veel scherper en betere kleuren en als je er evt bestanden op wilt zetten of af wilt halen is de Samsung makkelijker. (Mijn ervaring)

De kleine versie is eigenlijk precies zoals de normale maar dan wat compacter qua formaat.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:42

Ess_Ramona schreef:
amandananana schreef:

En wij mochten niet eens op het feestje komen -O- ?

Ik zou als ik jou was even een eisen lijstje maken, en dan kijken welke daar het beste uit komt.

Nee sorry was een geheime bruiloft :o

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 16:52

Ik wil er niet heel veel bijzonders mee doen. Filmpje kijken beetje internetten enz. Via mij telefoons ben ik android gewend. Voor thuis gebruik.

Zit ook wel te denken aan ipad mini , maar is dat wel handig als je mobiel via android werkt.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 16:55

jesuisRooos schreef:
De kleine versie van de Samsung tablet! Mn vader had een ipad en mn moeder een Samsung dus toen mn vriend er 1 ging kopen kon hij mooi vergelijken. De Samsung heeft een Veel mooier scherm, veel scherper en betere kleuren en als je er evt bestanden op wilt zetten of af wilt halen is de Samsung makkelijker. (Mijn ervaring)

De kleine versie is eigenlijk precies zoals de normale maar dan wat compacter qua formaat.

Hoe heet die samsung? zie er zoveel van staan op internet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:57

Ik vind het gebruiksgemak het allerbelangrijkste.

Samsung Galaxy tab voor Android en de Ipad vind ik het fijnste.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:58

Een Nexus 7 2013 niet wat voor je? Door het niet toevoegen van een extra skin van Samsung of Asus enorm snel, en lekker draagbaar. Die kan prima in mijn binnenzak van mijn jas gestopt worden bijvoorbeeld. ;)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 17:38

Wat bedoel je met extra skin?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:46

Het uiterlijk van Samsung en Asus software, Nexus toestellen hebben de standaard zoals Google het bedoelt heeft. Is lekker licht en heel snel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:57

Ik heb Samsung Tab 3 8,0 inch nu een paar weken, en hij bevalt me goed. Mooi beeld, snel en aardige batterijduur.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:04

Ik heb de archos titanium 97 HD, niet echt aan te raden. Ik hem sinds vorig jaar november. Nu al 3 nieuwe gehad, schermproblemen en een barsten. Samsung, apple en sony hebben fijnere tablets.

Belangrijk vind ik de schermresolutie, android versie(als je android neemt), camera en goede reviews.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:13

furious schreef:
jesuisRooos schreef:

Hoe heet die samsung? zie er zoveel van staan op internet.

De Samsung Galaxy 3 8.0 zoals een paar reacties hierboven ook genoemd. Mn schoonzus heeft de 7.0 en die is ook erg fijn!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:17

Ikzelf heb een ipad air en wat een ding zeg, ideaal. Helemaal top
Heerlijk ding, erg licht, makkelijk in gebruik, snel etc.

Als je liever op android draait zou ik voor een samsung gaan, zijn ook goed tabs :j
Denk ook dat die meer in jouw budget komen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:37

Ik ben dol op mijn Ipad Mini! Heel fijn ding. Makkelijk mee te nemen en heel fijn in het gebruik.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:22

Ik heb een iPad, want die kreeg ik. :')
Als ik hem zelf had moeten betalen was ik wel voor een Galaxy of een Nexus gegaan, vanwege het openere systeem, de universele lader en omdat mijn telefoon ook een Galaxy is.
Ik heb thuis niets anders van Apple, maar ik ben niet ontevreden over de iPad. Hij is gebruiksvriendelijk (in tegenstelling tot de iPhone) en de batterij gaat lang mee. :)
De geluidskwaliteit is trouwens ook echt heel goed, hij kan flink hard en het geluid is goed helder. Gezien hij vooral gebruikt wordt als wekker, radio (SkyRadio app, yay!) en om Youtube mee te kijken is dat wel fijn. :D