Dell of Asus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Dell of Asus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:02

Hallo,
Zijn er hier mensen met verstand van Laptops? ;)
Ik ben momenteel aan het twjfelen of ik de Dell M3800 of de de Dell XPS 15 zou kopen, of ik nog even zou wachten op de Asus nx500...
Iemand die toevallig wat voor/ nadelen weet van Dell of Asus laptops over het algemeen?

Quad

Re: Dell of Asus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:32

Wat wil je precies gaan doen met deze systemen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:34

Ik heb een Dell en ik zweer erbij. Mijn vorige Dell heb ik 7 jaar gebruikt en deze doet het ook al weer 4 jaar fantastisch. Mocht deze ooit stuk gaan komt er sowieso weer een Dell. Fijne laptop in gebruik en ze gaan dus niet snel stuk.
Geen idee wat voor prestaties je verwacht van een laptop etc. Maar in t algemeen dus een fijne laptop!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:37

Dell heb ik hele slechte ervaringen mee. Vind ze totaal niet stevig en degelijk. Ik heb nu een Toshiba. Zeker vergeleken met m'n Toshiba is mijn Dell echt een prul ding geweest. Al vrij snel ging mijn accu en moederbord kapot, waardoor hij niet meer aan ging zonder stroom en uitviel zodra de stroom eruit ging. Paar maanden later was van de ene op de andere dag heel t moederbord van Dell kapot. Ik heb mijn Dell 2 jaar gehad.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:44

Ik heb nog een Dell liggen die inmiddels dik 10 jaar oud is en nog altijd goed werkt. Hij wordt vrijwel nooit meer gebruikt maar het is wel één van de beste laptops geweest die ik ooit gehad heb.
Toshiba heb ik gehad maar dat was een dramatisch ding. Ik heb nu een HP, wel een vrij zware, maar die doet het ook erg goed. Het grootste nadeel van dat ding is het glimmende scherm, dat heb ik opgelost door er een folie overheen te plakken.
Asus is ook prima.

Ik zou gewoon kijken naar wat je nodig hebt en welke daar het beste bij past.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:05

Apple ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:10

Ik heb een Asus K53T, viert bijna zijn drie-jarige jubileum bij mij.
Afgelopen april helaas gecrasht. Maar nieuwe schijf er in en hij draait weer als een zonnetje.

Stukken beter dan de Acer die ik hiervoor had... :') Die was na anderhalf jaar al kapot, en na tweeënhalf jaar ging het scherm kapot. Werd traag etc. etc.

Ik zou voor Acer of Toshiba gaan :) Oh en er is nog zo'n goed merk... Sony Vaio laptops moeten ook super goed zijn, ik weet niet of die nog gemaakt worden.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 14:33

Apple gaat niet, het is via mijn papa zijn werk en het besturingssysteem is daar Windows, een Apple mag dus niet gekocht worden.
Sony Vaio had ik. Maar die is nu dus echt aan vervanging toe ;) ik was aan het twijfelen tussen deze omdat ze een 4k scherm hebben, wat goed uitkomt bij mijn fotografie. Ik zal eens kijken naar een Toshiba of HP :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:36

Ik heb op mijn werk een HP, die nog geen jaar oud is. Al twee keer is gecrasht! En mijn collega's hebben onlangs ook allebei een nieuwe HP gekregen die beide constant kuren vertonen.
Die laptops kosten rond de 1000 euro per stuk.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:56

Ik heb nu ruim een jaar een Dell XPS (een laptop die je door het scherm te kantelen kan ombouwen tot tablet, met touchscreen dus). Ben er enorm te vrede over! Na ruim een jaar werkt ie nog perfect, ziet er als nieuw uit, accu gaat nog steeds ruim 10 uur (bij continue gebruik in college's, trein, etc.) mee!
En ding gaat dagelijks mee op de fiets, trein, bus, lopen en wordt van hot naar her gesleept tijdens colleges en practica. Ook geregeld (voor practica) dat ie omgebouwd wordt tot tablet en ook daar nog geen enkel probleem mee ondervonden.

Echt een aanrader!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:17

Ik vond in het verleden de Dells altijd slecht. Snel kapot gaan, slechte batterij enz.
Asus had een veel betere kwaliteit.

Nu heb ik een Dell van het werk, en die lijkt toch redelijk degelijk te zijn.
Van Asus is de helpdesk enorm prut. Kapotte laptop 3x opsturen. 3 maanden zonder laptop zitten en elke keer niet gerepareerd terugsturen. Alleen als je heel boos gaat bellen wordt er wat gedaan. Ik weet dus niet of ik nog een keer voor Asus zou kiezen vanwege dat.