Beste Bokkers, Na een paar dagen wikken en wegen heb ik besloten om een voedselblog te beginnen. Omdat ik dit gewoon als extra'tje wil doen, ben ik er het liefst geen geld aan kwijt. Nu zijn er tal van gratis blogsites, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu een goede, gratis blogsite met de mogelijkheid om zelf de lay-out aan te passen? Alvast bedankt voor de reacties.
Ik werk zelf met blogspot en vind dit heel fijn. Je kunt verschillende template instellen en eventueel andere downloaden, dus de ontwerpen zijn eindeloos. Kijk voor een voorbeeld maar in mijn onderschrift
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 14:04
En via welke site ben je die blog begonnen? Als ik namelijk op blogspot google dan kom ik alleen andermans blogs tegen.
Ik ben even voor je aan het zoeken (heb het zelf ook overwogen, dus was wel even interessant). Maar volgens mij is blogspot van google, dus dan zou het via google moeten gaan. Via www.blogger.nl dan ongeveer (of via je eigen google account).
loveslimpie
Geplaatst: 05-06-14 14:08
volgensmij is blogspot van google dacht ik...
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 14:08
Ohja, die kwam ik net ook al tegen en ik vroeg me al af of dat wat was. Kun je op die site trouwens ook je eigen lay out maken zonder dat het wat kost?
Douce
Geplaatst: 05-06-14 14:09
Dat weet ik helaas niet, zie wel vooraf aangegeven templates maar 'durf' niet verder te klikken omdat ik dan gelijk publiceer onder mijn voor + achternaam.
Maar als ik kijk bij wordpress en dat tabelletje met de voor- en nadelen van de gewone en geavanceerde versie(s) dan staat er bij gratis dat het niet mogelijk is om je eigen lay-out te kiezen.
Er zijn heel veel gratis wordpress templates te vinden! Als je gewoon bij themes gaat zien, en je klikt op add new, krijg je er een stuk of 1000!
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 17:21
Omdat ik al een beetje een idee in mijn hoofd had, wilde ik toch het liefst gewoon lekker zelf aan het knutselen gaan. En dat heb ik gedaan! Na een paar uur knippen en plakken is dit het voorlopige resultaat. Vanavond of morgen zal ik mijn eerste bericht schrijven. Eerst even genieten van het totaalplaatje. Bedankt voor de reacties. Mochten jullie overigens nog tips of andere feedback hebben, please let me know. Mijn eigen twijfelpuntje: Misschien dat ik een punt achter de titel 'Vitalientje' wat mooier vind staan. Daarnaast vind ik de naam zelf nog wat kaal dus ik denk eraan om de titeltekst dik gedrukt te maken. Alleen dan ben ik weer bang dat het te lomp wordt. Ik vind het fijne aan het lettertype juist wel mooi. Overigens zullen de blogteksten in een meer standaard lettertype worden weergegeven. Alleen de vaste tekst, dus wat er nu eigenlijk al staat en de blogtitels zijn in het huidige lettertype. Deze font heet trouwens Schoolbell.
Wat een leuke stijl! Kijk eens op dafont.com, daar kun je verschillende lettertypes vinden en je kunt een text intypen, waardoor je een preview krijgt.
Dankjewel. Ik ken die site inderdaad. Helaas kun je op blogspot alleen uit voorgeselecteerde fonts kiezen en niet eentje vanaf je eigen pc selecteren. Nu is er een breed scala aan fonts om uit te kiezen hoor, dus voor ieder wat wils.
Maar op blogspot kun je ook de headertekst uitzetten en een plaatje als header uploaden, waar je zelf tekst op het gezet, wat dus ook in een ander lettertype kan.
Ik ben zelf fan van wordpress. Het is sowieso gratis, alleen bij de .org versie heb je een eigen ftpruimte nodig. Dan kun je echt alles zelf aanpassen en dat kun je zo duur maken als je zelf wil. Bij de andere versie werk je op de ruimte van wordpress zelf en dan zijn de mogelijkheden wel beperkter, al kun je wel uit verschillende thema's kiezen.
Oeff ik ging je eerste blog bericht bekijken via m'n telefoon.. Maar wordt vrijwel direct gek van de achtergrond daar! Weet niet hoe het op de computer eruit ziet, maar op mijn telefoon is de achtergrond afleidend druk! Jammer want vind het onderwerp van je blog erg interessant!
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-14 23:53
Hm ik zie dat de mobiele versie inderdaad te wensen over laat. De desktopversie heeft een ondoorzichtige, witte achtergrond vóór de polka dots. Ik zal morgen even kijken hoe ik dat kan aanpassen. Dankjewel!
Edit: als je naar onderen scrolt kun je de internetversie selecteren. Dan zie je de oorspronkelijke lay-out.