Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met een Iphone die vast zit in koptelefoon modus. Van de een op andere dag gebruikt mijn Iphone de earspeaker niet meer omdat hij denkt dat hij in koptelefoonmodus zit. Met de jack zelf is niks mis, uitgeblazen met lucht. Daarna heb ik een koptelefoon zo'n 20 keer in en uit gestoken: bleef in koptelefoon modus. Daarna getest of de Iphone het überhaupt wel herkend: muziek aan met koptelefoon in: koptelefoon uitgestoken en de muziek stopte. De telefoon herkende dus dat er geen koptelefoon in zat. Daarna op play gedrukt: geen geluid. Dit herken je trouwens, als je volume omhoog of omlaag doet staat er normaal luidspreker boven, bij mij staat er koptelefoon. Nu zou dat an sich niet erg zijn, maar als ik met iemand bel hoor ik dus niks, dan moet ik de luidspreker gebruiken.. En helaas kan iedereen dan het gesprek volgen! Ook toetsenbord klikjes en ontgrendel geluiden doen het niet.
Nieuwe ipsw op mijn gsm gezet (clean install), hetzelfde probleem. Dus tools besteld om hem open te maken. Gisteren deed het geluid het spontaan weer, maar nu werkt het weer niet. Het is dus duidelijk een losse connectie ergens, dus er moet waarschijnlijk een module vervangen worden. Nu kan het aan drie dingen liggen: de dock(oplader), de earphone module of de earspeaker. Hopelijk komen de tools vandaag en dan kan ik eens stap voor stap gaan kijken wat precies het probleem is. Ik heb echter nog nooit echt aan mijn gsm geschroefd(wel aan mijn macbook), dus ik zou graag ervaringen horen van mensen die iets soortgelijks hebben gehad.
Ik zal als ik jou was niet zelf aan je iphone gaan schroeven. Er zijn servicecenters van Apple misschien kun je daar langs met je iphone. De kunnen misschien kijken wat het probleem is.
Precies, dat kan inderdaad ook de oorzaak zijn, helaas zijn er 3 dingen die kapot kunnen zijn. Ik vind het verder niet erg om hem open te schroeven, omdat ik verder niet aan kwetsbare onderdelen zit, en deze modules veelal bovenop liggen. 200 meter verderop is een service center voor Apple apparaten (Ivizi), maar ik ben altijd bang dat ik dan weer opeens 50 euro moet betalen omdat ze een diagnostisch onderzoek hebben uitgevoerd, terwijl de telefoon maar 170 euro waard is. En dan moet ik nog spullen gaan kopen om alles te vervangen. Dus dat doe ik liever niet (: Nu ben ik max 20 euro kwijt, daar minimaal 70 euro. Bovendien moet je gsm dan 2 weken opgestuurd worden.
Dock connector heb ik al met perslucht schoongemaakt, heb echt het gevoel dat er intern iets los zit. Geen idee hoe dat 'zomaar' kan gebeuren. Gsm is ook nog niet zo oud, dus dat zou eigenlijk niet mogen. Maar ik heb hem tweedehands nieuw, dus ik ga het ook niet riskeren om hem op te sturen en als antwoord te krijgen dat hij al eens open is geweest en dat de garantie vervallen is. Geloof dat hij of nog wel, of net niet onder de 1 jaar garantie valt.
Altijd voorzichtig met de gsm opgegaan, zitten echt nauwelijks überhaupt gebruikerskrasjes op omdat hij altijd in een bookcase met screenprotector heeft gezeten vanaf dag een. Is misschien 2x van 30cm gevallen door de kat, maar hij zat in het hoesje. Heb tijdens het slapen de iphone altijd tussen het matras en het hoofdeinde geklemd omdat de kat er anders mee gaat spelen. Toen ik hem daar neerlag deed hij het gewoon, de volgende ochtend deed hij het al meteen niet meer. Veel veiliger kan het niet! Ben over het algemeen wel fan van Apple producten, maar dit is gewoon slecht. Net zoals dat bij mijn vorige Iphone de trilfunctie van de een op de andere dag het niet meer deed. Maar ik wil dan ook weer niet zo'n plastic geval van Samsung. Afwachten wat de Iphone 6 brengt, kan van Oktober-Januari mijn abbo verlengen, dus dat komt goed uit ^^
Oeooei dit had ik ook, is toen een keer goedgekomen nadat ie was gevallen. Zat gewoon iets verkeerd denk ik
Tillie20
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 12:47
_RMHorse_ schreef:
Oeooei dit had ik ook, is toen een keer goedgekomen nadat ie was gevallen. Zat gewoon iets verkeerd denk ik
Hahahah! Helaas ben ik vrij zuinig op mijn GSM, dus dat gaat ik niet proberen Vandaag moeten de spullen binnenkomen, misschien liggen ze al in de brievenbus! Zo even snel kijken.