Welke scooter?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:57

Weet niet of het topic goed staat..


Over een klein maandje wordt ik ein-de-lijk 16! Het fietsen ben ik zo zat dat ik dus over wil gaan op een scootertje. Alleen is het budget niet echt heel erg groot dus ik kan helaas(?) niet op een Vespa wegrijden. Nu heb ik op Google van alles opgezocht en elk merk schijnt slecht te zijn en bladiebla. Ik weet het niet meer dus ik ben simpelweg naar plaatjes gaan kijken, 'Vespa lookalike' ingetypt en gaan zoeken.:+

Nu is mijn oog op de Berini Napoli gevallen, als je hem naast de Vespa Lx zet zie je echt geen verschil behalve de logo's. Maar mijn vraag is nu of dit een goed werkend scootertje is en of je niet om de week naar de dealer moet omdat er alweer iets niet klopt. Dus ik weet niet of er bokkers zijn met een scooter die al een lange tijd meegaat zonder al te veel problemen? Morgen ga ik naar een dealer maar die schijnen ook niet altijd de waarheid te vertellen?

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:00

tja het is net wat het oog wil denk ik, mijn eerste was een aprilia racing sr heerlijk ding tot de uit laat problemen kreeg.
daarna op iets heel anders gegaan ook veel goedkoper in onder houd gewoon het standaard tomos model meschien niet waar je op zit te wachten maar die zijn zeker niet duur

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:01

Een piaggio zip is een ideaal ding! Ik heb zelf een vespa, is duur in het onderhoud maar natuurlijk wel erg leuk. Als ik geen vespa gehad had, dan was het een zip geworden. Ze zijn niet zo zwaar, niet duur en ook niet duur in onderhoud.

Akecheta

Berichten: 7588
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:04

Ik heb een Piaggio Zip. Rij er 2x per week mee naar mijn werk (100 km per dag).
Inmiddels 6000 op de teller. Geen enkel probleem gehad. Scooter rijdt 1 op 42.
Ik ben er heel tevreden over.

Succes met het maken van een keus en veel scooterplezier :)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:05

Misschien moet je eens kijken naar een Mio.. ook een look-a-like vespa en voor zover ik weet zijn de mensen die ermee rondrijden heel tevreden.

Misschien eens kijken naar een Aerox.. Is wel een sportmodel maar als je een betrouwbare verkoper vindt zijn dit prima scooters. Mijn broer heeft er zo eentje gehad ( 2de hands gekocht ) en geen problemen mee gehad!

Edit: het merk is Sym, maar het model heet Mio. foutje van mij
Laatst bijgewerkt door _mexx_lady_ op 29-05-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:05

Aprillia Habana? :)

Gianti

Berichten: 10980
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:08

Zou idd naar de Sym mio of sym fiddle kijken :)

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:19

Dus de merken Berini en Agm worden afgeraden?

maysancho
Berichten: 451
Geregistreerd: 26-08-10
Woonplaats: Boekelo

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:21

Ik heb een Napoli, die van mij doet het erg goed. Als je hem maar goed onderhoud!

Sanniej_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:21

Alle namaak van Vespa op mio na zal ik je afraden en niet een klein beetje ook maar gewoon echt niet doen!!
9 van de 10 zijn Chinees en daar is de prijs ook naar en zijn gewoon slecht.
De dealer zal je hoogst waarschijnlijk mooie verhalen vertellen maar uit de ervaring van mij en mijn vriend raad ik het je echt af!!
Mijn vriend is jaren scooter monteur en doet ook veel voorzichzelf.

Als je budget niet zo hoog is en je lekker wilt kunnen blijven rijden kijk dan voor een piaggo zip 4 takt :)

Als je meer vragen hebt kun je altijd PBen.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:31

Piaggo is een goed scoortertje. Wat mijn voorganger ook zegt, blijf weg van de Chineese merken. Krijg je echt een hele hoop ellende van! Je wil geen "namaak" spul.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:37

Is een tweedehands Vespa LX geen optie? Met een "namaak" Vespa heb je ook een "namaak" kwaliteit.
Vespa is van Piaggo dus een Piaggo Zip is dan wel aan te raden. :j

Gianti

Berichten: 10980
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:39

ik heb momenteel zo'n chineese, opzich wel redelijk.. maar dingen in begin... bouten te kort van het stuur waardoor mijn stuur tijdens rijden los kwam.. het gat voor de pin van stuurslot te klein dus stuurslot deed het niet -O- %) Zou bij sym, piaggo of kymco blijven kwa merken

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:40

_Cowgirl schreef:
Is een tweedehands Vespa LX geen optie? Met een "namaak" Vespa heb je ook een "namaak" kwaliteit.
Vespa is van Piaggo dus een Piaggo Zip is dan wel aan te raden. :j


De 2e hands Vespa in mijn budget heeft bijna geen kilometers meer over, en ik ben altijd bang dat dat sneller kapot zal gaan en dan heb je geen garantie ofzo. Bij de Berini heb ik bij mijn dealer zegmaar wel een jaartje of 3 garantie. Maar dat zouden ze toch niet doen als het merk zo slecht is ?

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:41

Gianti schreef:
ik heb momenteel zo'n chineese, opzich wel redelijk.. maar dingen in begin... bouten te kort van het stuur waardoor mijn stuur tijdens rijden los kwam.. het gat voor de pin van stuurslot te klein dus stuurslot deed het niet -O- %) Zou bij sym, piaggo of kymco blijven kwa merken


Mijn vader raad juist de Kymco weer af, ik haat scootermerken.. :')

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:42

Gianti schreef:
ik heb momenteel zo'n chineese, opzich wel redelijk.. maar dingen in begin... bouten te kort van het stuur waardoor mijn stuur tijdens rijden los kwam.. het gat voor de pin van stuurslot te klein dus stuurslot deed het niet -O- %) Zou bij sym, piaggo of kymco blijven kwa merken


Ik heb een kymco (zo'n roze) en ben daar echt super tevreden mee! Hartstikke makkelijk. Niet zo zwaar en groot als die lompe vespa's.. En er is nooit wat mis mee geweest.

Gianti

Berichten: 10980
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:43

RdLFoto schreef:
Gianti schreef:
ik heb momenteel zo'n chineese, opzich wel redelijk.. maar dingen in begin... bouten te kort van het stuur waardoor mijn stuur tijdens rijden los kwam.. het gat voor de pin van stuurslot te klein dus stuurslot deed het niet -O- %) Zou bij sym, piaggo of kymco blijven kwa merken


Mijn vader raad juist de Kymco weer af, ik haat scootermerken.. :')


ben zelf ook redelijke Nitwit als om scooters gaat, gelukkig handelde de vader van goede vriendin erin :') die merken kreeg ik door, ook nooit klachten in omgeving erover gehoord :P

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:47

Deze heb ik TS:
Afbeelding
Een sento

De rest van het gezin hebben allemaal vespa's. De mijne is zoveel makkelijker.. Die van hun zijn echt aanstellers zegmaar _O-

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:51

Er is geen mogelijkheid om eventueel toch geld bij te leggen voor een vespa? Of anders toch te kijken voor een 2e-hands? Bij de dealer hier in het dorp verkopen ze ook 2e-hands scooters.

Ik heb zelf een vespa, in eerste instantie ook gekeken voor een goedkoper merk. Maar me toch laten 'ompraten' om voor een vespa te gaan. Ik ga 5x in de week naar school (halfuurtje rijden), naar stal en straks ook naar het station. Wat ben ik blij dat ik voor een vespa ben gegaan! Ik heb hem sinds begin september en inmiddels al 6500 km op de teller, maar echt nog nooit problemen gehad.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:52

Ik heb een knalrode Sym Fiddle 2, rijdt als een tierelier :) nooit problemen mee gehad. Ook na een lange tijd stilgstaan te hebben start hij in 1x. Ben helemaal happy met mn scoot :D

Afbeelding

Sym, Kymco, Vespa en Piaggio zijn goede merken. De laatste 2 zijn helemaal je van het tegenwoordig, je ziet de jeugd er veel op. Maar deze zijn dan ook heel diefstalgevoelig.

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:58

Ik breek even in in je topic als je het goed vindt. Ik ben aan het kijken of ik misschien weer een scooter wil (rijbewijs auto wil niet lukken). Nu had ik hiervoor een namaak vespa en daar inderdaad erg veel problemen mee. Daardoor ben ik een beetje angstig om weer een scooter te kopen, zeker omdat ik dan een klein budget heb (tot €300,00). Zouden jullie het aandurven om voor dat bedrag een scooter via marktplaats oid te kopen?

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:00

Jaaa, ik moet dalijk naar hartje Rotterdam voor mijn opleiding. Dus dan is het ook niet heel handig om een gloednieuwe Vespa te hebben.. :') Morgen zal ik bij de dealer vragen naar de andere merken. Hij handelt zelf erg veel in Vespa en dan de 'lookalike' merken zoals agm en berini. Maar heel erg bedankt !

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:00

Waarom niet? Ik had mijn Aprillia Habana ook via marktplaats gekocht en toen ik mijn auto had ook weer via marktplaats verkocht. Natuurlijk kan het mis gaan, maar het is maar net met wie je te maken hebt.

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:01

Xjosee schreef:
Ik breek even in in je topic als je het goed vindt. Ik ben aan het kijken of ik misschien weer een scooter wil (rijbewijs auto wil niet lukken). Nu had ik hiervoor een namaak vespa en daar inderdaad erg veel problemen mee. Daardoor ben ik een beetje angstig om weer een scooter te kopen, zeker omdat ik dan een klein budget heb (tot €300,00). Zouden jullie het aandurven om voor dat bedrag een scooter via marktplaats oid te kopen?


Nee foei kssh.. :')

Neehoor kom gerust binnen. :D Welk merk had jij precies?

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:01

xLianneZorro schreef:
Waarom niet? Ik had mijn Aprillia Habana ook via marktplaats gekocht en toen ik mijn auto had ook weer via marktplaats verkocht. Natuurlijk kan het mis gaan, maar het is maar net met wie je te maken hebt.


Voornamelijk vanwege mijn budget. Is het redelijkerwijs mogelijk dat iemand een "gezonde" scooter aanbied voor dat bedrag?