ik neem een huis met...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

ik neem een huis met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 10:30

Hallo allemaal,

Ik woon nu anderhalf jaar in een huurhuis en heb nu een aantal punten die ik zeker anders wil in mn volgende huis. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat hebben dus wat wil jij in een ander huis? Het moet wel een beetje realistisch zijn :-P

Zo wil ik:
Een tuin met zon(heb nu een klein balkon met zon tot 12 uur in de middag) mn balkon is ook heel goed zichtbaar dus lig nooit in mn bikini terwijl ik het wel wil.

Een vaatwasser. Nu was ik af tijdens het koken, maar zo staat er wel altijd vaat.

Een droogtrommel of meer droogruimte. Nu hangt er van vrijdag tot maandag was om de wasmand leeg te krijgen en door de beperkte ruimte kan ik maar 1 was tegelijk laten drogen.

het liefst wil ik ook 2 extra kamers. heb nu een grote slaapkamer waar gelukkig ook nog een bureau in past, maar je weet nooit wat de toekomst zal brengen ;-)

kekaro

Re: ik neem een huis met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:35

Leuk om over na te denken :)

Wij willen graag rondom tuin
En in ieder geval 1 slaapkamer extra

Hebben nu een hoekhuis met vijf slaapkamers...maar met vier kids dus geen kamer over, lijkt me wel fijn :D

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:41

Wij hebben nu een huisje met 2kleine slaapkamers en een fijne tuin.

Zou graag wat grotere kamers en 1tje meer en op een rustigere plek wonen nu best druk.

Gaat bij ons waarschijnlijk wel lukken als het goed is verhuizen we over een aantal jaar naar de boerderij van mijn vriend ze ouders dan hebben we 6 slaap kamers en wonen we ver van de bewoonde wereld Haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:45

Ik zit nu in een benedenwoning van 60m2 totaal. Ik wil ooit heel graag een woonkeuken, want als ik nu visite heb en ik sta te koken, dan staan die in de deuropening van de keuken. Maar daarbij zou ik dan ook nog een gewone woonkamer willen, zoals m'n ouders het hebben eigenlijk. Verder mis ik gewoon overal wat vierkante meters, in elk vertrek eigenlijk. Bijv. in de slaapkamer daar heb ik alleen een bed en een kledingrek. Daar zou ik graag veel meer kwijt willen kunnen.
Met de tuin ben ik erg tevreden, 60m2 vol op het zuiden, heerlijk! Alleen de buurt hier is ook iets minder fijn.

En wat ik het liefst zou willen en relatief makkelijk te realiseren is zijn een goed werkende afvoer _-:( en een vaatwasser. En ik moet wat kastruimte maken want ik kan m'n troep nu niet kwijt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:38

Ik wil graag een bungalow, heerlijk alles op 1 verdieping.
Toch wel 3 slaapkamers, garage en woonkeuken.
O ja en vrijstaand.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:31

Ik wil graag iets groter wonen, met een tuin zodat de katten naar buiten kunnen en ik moet en zal een bad hebben..
En ik wil een vaatwasser houden sowieso.. En ik wil 2 toiletten :')

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:48

Ik heb mijn droomhuis. Ik wil alleen graag dat ie af is. Eerst 5 jaar bij schoonouders gewoond tijdens de bouw en nu al een half jaar wonend op de bovenverdieping. Geen werkende douche, geen warm water, halve klare keuken rest van de keuken moet nog.

Mijn droomhuis...500m2 kavel, 100m2 benedenverdieping. 3 grote slaapkamers, waarvan de onze een inloopkast heeft. Badkamer met bad, wc, aparte douche en 2 wastafels van glas. Open witte keuken met kookeiland en een zwarte Amerikaanse koelkast. Grote tuin volledig op het zuiden met openslaande tuindeuren. Aan het einde van een doodlopende weg op een nieuw bouwplan waar alleen maar jonge gezinnen wonen. Bos schuin achter ons en een bos op 5min loop afstand. Paardje op de stal 1km van huis.

Dit alles. .. Als het klaar is :( koelkast, keuken, douche en wasbakken staan er al.

Ik weet het... Ik mag niet zeuren, ik krijg wat ik wil maar door de crisis manlief werkeloos en ons spaargeld en budget nu helemaal op. Dus wij wonen met onze 2 Kids van 11 en 9 in onze slaapkamer en nog geen idee wanneer het huis klaar zal zijn... 6 maand, 6 jaar... Wie zal het zeggen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:49

Ik denk dat geen enkel huis perfect is, aan elk huis is wel iets dat je anders zou doen.

Zo heb ik een tijdje in een vrijstaand huis gewoond, lekker tuin rondom dus ik kon altijd wel ergens in de zon zitten, uitzicht, grote keuken etc etc.

Maar:
-het raam van de badkamer sloot niet goed. Als het hard waaide, stond je gewoon in de wind te douchen, over de temperatuur in de winter heb ik het maar niet.
-de gehele benedenverdieping had wel dubbel glas, maar het tochtte zo erg dat je de gordijnen zag bewegen (met het raam dicht)
-de keuken was wel groot maar er was niks
-er was een stuk zolder, waar je helemaal niet kon komen (was gewoon afgetimmerd)

En zo waren er nog veel meer zaken.

Nu hebben we een oude boerderij die we helemaal gaan verbouwen, hopelijk tot iets leuks dat goed bevalt, maar er zal vast wel iets zijn waarvan we denken van nou, de volgende keer doen we het anders.
Indeling gaat ongeveer zo worden:
Een woonkeuken
Een bijkeuken met kleine badkamer
Een kleine woonkamer met openhaard voor de winter
Een grote woonkamer met grote vide en veel ramen voor in de zomer
Een badkamer
Een grote slaapkamer
2 kleine slaapkamers
Een kantoortje

Maar voor we zo ver zijn, moeten we eerst een paar jaar verbouwen ;)
Nu nog even afzien in de stacaravan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:54

ik ben tevreden :j ...huis op een heuvel in frankrijk.Paarden aan huis,vijf hectare grond,alles omheind voor de honden.
Wat wil je nog meer?
Minder onkruid zou ik wel willen... :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:56

Ja onkruid kennen ze wel in Frankrijk :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:58

palousa_boy schreef:

bij jullie ook? :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:03

geerke schreef:
palousa_boy schreef:

bij jullie ook? :+

Ja ik ben al dagen bezig om de bramenstruiken te temmen (wat achterstallig onderhoud zullen we maar zeggen)
Om het over de rest maar niet te hebben.

Veel grond is leuk, maar geeft ook een hoop werk

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:14

Ik geloof dat mijn punten hetzelfde zijn als die van TS... :j
Vooral de tuin en een vaatwasser _/-\o_

Wij hebben s'middags de zon op het balkon. Dat is met deze temperaturen erg leuk.
Maar van de zomer kan ik daar echt niet zitten. Je verdamt daar zeg maar :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:24

Ik woon nu met mijn vriend in een appartement van 36 m2.

Woonkamer met de keuken aan de wand, een badkamertje en een slaapkamer.

Wij zouden heel graag een extra slaapkamer(tje) willen, een apart toilet en een tuin, zodat we onze katten naar buiten kunnen laten.

En iets groter, 70-80 m2 bijvoorbeeld, zou ook erg welkom zijn :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:34

Wij wonen op een hoek richting het zuidwesten, balkon/terras idemdito. Hele dag zon en voldoende privacy, dus ik heb absoluut niet te klagen, het is heerlijk. Terwijl ik op mijn balkon zit hoor ik de vogeltjes fluiten, lekker tussen het groen en dat midden in Amsterdam. Maar stiekem zou ik best een riante tuin willen op het zuiden of zuid-westen. En een vaatwasser zou ook wel enorm tijdbesparend zijn. De badkamer is klein, met passen en meten kun je er met twee personen in staan. Gelukkig zijn de WC en badkamer van elkaar gescheiden, iets dat ik ook graag terug zie in het volgende huis. Maar, een ruimere badkamer zou heerlijk zijn. Een apart hok voor de wasmachine en droger idem. Een open keuken is voor de gezelligheid natuurlijk fijn, voor de kooklucht die zich verspreid door het huis iets minder. En ach.. een extra kamer is natuurlijk ook niet verkeerd. :D

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:03

Vrijstaand, ruime tuin (2000 m2) vrij liggend maar niet in the middle of nowhere. En groot zat voor iedereen en dan nog een beetje ruimte over! Ohja, en in Limburg!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:18

Ik heb nu een slaapkamer, badkamer en woonkamer met een keukenblok (iets van 40m2 denk ik, startershok). Buitenruimte van ong 4x4 meter en alleen s'ochtends een beetje zon.

Wat ik wil:
Alles een beetje groter. Ik kan nu echt niemand uitnodigen om lekker aan tafel te eten. Ik eet altijd op de bank en ben met de feestdagen altijd bij mijn ouders en dat zou ik zo graag eens anders willen. Alhoewel de slaapkamer kwa grootte wel okay is. Maar ik mis echt een extra kamer.
Iets grotere tuin met meer zon.
Locatie ergens in een bosrijke omgeving (drenthe)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:18

moonsparkle schreef:
Een vaatwasser. Nu was ik af tijdens het koken, maar zo staat er wel altijd vaat.

Dat er altijd vaat staat ligt natuurlijk niet aan het ontbreken van een vaatwasser :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:26

Ik ben momenteel op zoek naar een ander huis. Ik wil een huis uit de jaren 30, origineel glas-in-lood en een dichte keuken. Ik wil geen trap in de woonkamer, of het moet een wenteltrap zijn.
Ik wil absoluut hardhouten kozijnen en zeker geen ventilatieroosters :')
Ik heb nu kunststof kozijnen en ventilatieroosters en vanaf dag 1 is dat een groot drama.
Verder eenn badkamer met raam dat openkan en met plek voor zowel een bad als aparte douche.
Badkamer moet boven zitten en ik wil geen wasmachine of droger in de badkamer.
Verder wil ik genoeg ruimte voor een werkkamer/bibliotheek en een ruimte voor een sauna :o
Ik wil een voortuin en achtertuin, niet pal op het zuiden.
Ik heb momenteel een dakterras pal op het zuiden en dat is niet ideaal.

Ik ben er inmiddels wel uit dat dit gelukkig wel realistische eisen zijn binnen mijn prijsklasse :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:06

Goof schreef:
moonsparkle schreef:

Dat er altijd vaat staat ligt natuurlijk niet aan het ontbreken van een vaatwasser :+

Nou ja, in zoverre wel, dat ik als ik een vaatwasser had de vaat daarin zou zetten zodat het niet op het aanrecht in de weg aan het staan is :+ Het moge duidelijk zijn; een vaatwasser zou op termijn ook hier erg welkom zijn. :')

Verder een extra kamertje; nu een woonkamer/keuken & een slaapkamertje, prima te doen maar op den duur wel wat krap zo met z'n 2en hoor. In mijn droomhuis zou ik voornamelijk een stuk meer kleding/schoenen-opbergruimte hebben en in het meest ideale geval een inloopkast. :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:36

Een huisje met minimaal een halve, en liever een hele hectare grond. Met gas, water en licht aansluiting, en riool. Ik wil een vaatwasser en een wasmachine. En minimaal 1 kamer fatsoenlijk geïsoleerd en lekvrij. Het liefst wil ik dat dan ook nog in de buurt van Hellevoetsluis, maar het is waarschijnlijker dat ik ergens noord-oost groningen beland. In ieder geval in de buurt van de zee en in Nederland.

Dus zoiets: http://www.funda.nl/koop/bad-nieuwescha ... chrijving/
Of zoiets: http://www.funda.nl/koop/uithuizermeede ... sterweg-8/

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:48

Een tuin. :)
Dat is toch eigenlijk best wel een gemis...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:57

ik wil later een huis met een stukje land erbij waar ik m'n eigen bak en stallen kan bouwen, en het huis zelf moet niet oud zijn maar juist wat moderner, en toch wel een trap in de gang want die van ons staat eigenlijk in de woonkamer

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 00:15

Leuk! Ik denk daar ook steeds vaker over! Woon nu in een studentenhuis en mn vriend en ik willen graag samen gaan wonen over een tijdje :)

Ik wil een huisje met een fijne keuken, 2 slaapkamers (1 mag een minikamertje zijn) en een zonnig balkon of tuintje :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:43

Wat wij graag willen:
Minimaal 3 slaapkamers, liefst 4
Lichte keuken met inbouwapparatuur en in ieder geval een vaatwasser
Een aparte douche. Wil best een bad, maar ik wil pertinent niet douchen in bad
Tuin op het zuiden
Goede, kinderrijke buurt, niet aan een drukke weg.

We hebben een huis op het oog met bovenstaande zaken, gaan vandaag beslissen of we gaan bieden :)