Heel kort samengevat.
Ik werk met een Windows computer en Microsoft Officie pakket, dit was Engels heb ik nu omgezet naar Nederlands in de hoop dat het mijn probleem zou verhelpen - niet dus. Daarnaast werk ik met SPSS.
Het probleem is dat ik met SPSS met komma's moet werken, want punten "ziet hij niet". Het probleem is dat ik met deze Excel op een zeer irritante manier schijnbaar niet met komma's kan werken, want dan kan ik er niet aan rekenen niets. Volgens Excel moet ik dus punten gebruiken voor decimalen.
Ik heb zowel SPSS- als Excel bestanden nodig. Het gaat hierbij om duizenden getallen uiteindelijk dus kopiëren en plakken vanuit Excel is erg gewenst.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
- In Excel dat ik daar probleemloos kan rekenen met komma's, dus dat hij komma's voor decimalen gebruikt i.p.v. punten;
- Of in SPSS dat hij de gekopieerde punten herkend als komma's en er dus komma's van maakt.
Ik heb geprobeerd:
- Alle punten in Excel te vervangen door komma's: maar dan neemt hij a) niet alle getallen mee en kan ik b) er niet meer aan rekenen.
- Microsoft en Windows omgezet naar Nederlands, zonder resultaat.
- Opmaak in Excel is al "getal" en via de instellingen heb ik veel geprobeerd, maar zonder resultaat.
Wie weet raad?

... Suc6
Maar in mijn geval helpt het als je de celeigenschap van de kolom veranderd in bijvoorbeeld 'standaard' of 'getal' (dan kan ik gewoon komma's gebruiken)
Bedankt!