Ervaringen met de eco-insectbuster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Ervaringen met de eco-insectbuster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:56

Ik twijfel of dit topic op HTT of ED moet, indien nodig mag het verplaatst worden.

Wij hebben een binnenvaartschip en vervoeren geregeld vliegen-aantrekkende produkten voor de mengvoederindustrie, zoals mais en soja. 's Zomers hebben we binnen dus erg veel last van vliegen.
Lijmrollen willen we niet (ze trekken namelijk ook onze katten aan :') ) , vliegen meppen vindt mijn man smerig en het zijn er elk jaar teveel voor een elektrische mepper of een insectenlamp.

Wie heeft er ervaring met de eco-insectbuster, met name voor gebruik binnenshuis? Werkt het goed, stinkt het erg in een kleine ruimte, gaat het net zo lang mee als de website belooft? Ik vind het een redelijk prijzig ding, maar als het goed werkt is het de aanschaf waard.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:10

wij hebben deze al een jaar op stal staan, en het werkt echt heel goed. Iedere dag liggen de vliegen dood op de wasplaats en voor de boxen (stal van ca 5x20 meter)
In de winter doe ik er zo'n luchtverfrisser in, en zet ik hem in de zadelkamer om nare luchtjes weg te werken van natte shabrakken en natte dekens.

Hij ruikt wel wat, maar ik vind het niet stinken. Het is echt een klein "pufje"wat in enkele seconden weg is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 07:02

Dank je wel voor je reactie :) .
Ik heb hem inmiddels gekocht, maar nog niet in gebruik. Bij ons komt hij op het binnenvaartschip; wij varen 's zomers veel met granen en oliehoudende zaden, dus hebben dan veel last van vliegen in de woning van het schip. Tot nu toe zijn het er nog weinig, maar dat kan van de één op de andere dag omslaan.

edit: ik zie dat ik dat in de OP ook al vermeld had :o .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 16:14

Nou.... hij is in gebruik :D . Elke dag dode vliegen op de grond gehad, dus hij werkt goed :j . De dosis ga ik maar wat terugschroeven, of alleen 'snachts aanzetten want er is idd geen (levende) vlieg meer te bekennen.

Selka

Re: Ervaringen met de eco-insectbuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:19

Bedankt voor je topic!!

Ik ben inmiddels meer bulten dan mens en ben er helemaal klaar mee. Vanavond maar eens met vriend bespreken :)