wat zijn nou fijne oortjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

wat zijn nou fijne oortjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 16:52

hallo,

ik wordt het echt zat, die goedkopere oortjes waar na een week alweer iets mis mee is.
mijn vriendin had hele fijne gehaald bij de blokker voor mij en haarzelf. na een tijdje ging het draadje kapot dus besloot ik nieuwe te kopen. maar mijn vriendin zei dat ze er niet meer waren. en dat klopte, dus ik heb maar oortjes van een euro gepakt. Balen, dacht ik fijne gevonden te hebben.
die van een euro zijn helemaal niks, die van de action ook niet. er is meteen weer iets aan kapot.
ik kan nog proberen om die fijne op internet te zoeken. maar ik ben benieuwd of jullie goede ervaringen hebben.

maar nu mijn vraag aan jullie; Wat zijn nou fijne oortjes? ik wil er best iets meer als een euro aan uitgeven :o maar dan moet ik wel gewoon goede kwaliteit hebben en niet mijn geld weggooien.

ik heb een paar eisen:
- lang meegaand
-ze moeten fatsoenlijk blijven zitten, ook op de fiets (dus het liefst die je in je oor kan doen, met zon rubbertje eraan)
-het hoeven niet van die dure merk oortjes te zijn.
- een beetje stevig. niet dat het zo kapot gaat
- fijn geluid, hoeft niet super te zijn. maar niet van dat schelle geluid als je hem wat harder hebt staan.
- ook belangrijk, als je hem wat harder hebt staan zou ik het fijn vinden dat niet iedereen om je heen mee kan luisteren.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Groetjes

Luca03

Re: wat zijn nou fijne oortjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:55

Ik vind de nieuwe van apple heel fijn

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:55

Ik vind die van de HEMA heel fijn. Zijn ook niet zo prijzig. Die gaan niet in je oor, maar zijn bij mij wel 1 van de 100 die blijven zitten.
Ze kunnen alleen niet zo goed tegen regen, heb nu 3 paar gehad en elke keer na een regenbui was de rechter kapot :Y)

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:56

Ik heb oortjes van sony, zijn 15 euro maar je kan er dan heel lang mee doen. Echt een aanrader

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:57

Ik heb ook die van de HEMA :j Wel deze die zo echt in je oor zitten (je hebt ook van die platte). Ik gebruik ze nooit op de fiets, dus ik weet niet hoe het zit met nat worden, maar ik ben er iig heel tevreden over nu :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:58

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:59

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:00

Absoluut Sennheiser! Je hebt ze tussen de 25 en 40 euro, ook in-ear. Doen het al tijden goed en toen ik ze eens tussen de kastdeur kapot maakte (oeps) kreeg ik nieuwe, super goede service.

MarlindeRooz

Szan schreef:
Deze oortjes heb ik al jaren, en ze doen het (naar mijn idee) behoorlijk goed. Van Sony, rond €15.
http://img542.imageshack.us/img542/9350 ... stekst.jpg (volgens mij zijn ze nu alleen wat korter).

Die zijn erg fijn!

Niet zo fijn als mijn apple oortjes maar goed. :P

Die plug dingen van de hema daar krijg ik hoofdpijn van. :=

jorika1986

Ik heb er een van sony.
heb ze een jaar of 4 geleden gekocht bij de mediamarkt.
gebruik ze bijna elke dag. Zeker op werkdagen.
Blijven goed zitten door de verwisselbare rubbertjes.
geluid is lekker.
waren niet super goedkoop. Maar goedkoop is duurkoop!
Geloof dat ik er 30? Euro voor betaald heb.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:14

@Luca03, en waarom zijn ze dan fijn ik geloof dat die heel duur zijn. en dat hoeft van mij nou ook weer niet.

@Vanky, @Iolanthe, mijn vriendin heeft nu dus ook van de HEMA, die waren ook al gelijkt kapot :P ik kan het natuurlijk altijd proberen. gelukkig doe ik nooit oortjes in als het regent, dan denk ik alleen: zo snel mogelijk naar huis :P

@LOVELOVEX, ja die had ik gekocht voor school in de 1e klas. maar die vond ik niks, ze blijven ook niet goed zitten.

@Szan, je die heb ik dus, ik zal ze nog eens zoeken. maar die vallen steeds uit mijn oren, het zal wel aan mijn oren liggen _O-

@jorika1986, ik zal eens kijken naar andere modellen van Sony, want volgens mij is de kwaliteit wel goed van die ik heb. alleen ze vallen dus uit. Ja daar ben ik het mee eens. je kunt beter iets van een beetje kwaliteit kopen dan steeds weinig uitgeven aan rommel. wat uiteindelijk meer kost.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:16

Ik heb mijn oortjes destijds bij de Media Markt gekocht. Hele lelijke kleur, een beetje turquoise achtig, maar ze doen het al een paar jaar (en die dingen gaan normaal bij mij áltijd stuk) en ze kostten destijds maar 12,50 euro ofzo. Ik kan ze alleen zo snel niet meer vinden op hun site...

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:19

ach de kleur maakt niet zo heel veel uit. weet je het merk wel?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:20

House of Marley oordopjes, geen twijfel over mogelijk! Bij de Mediamarkt/Saturn zijn ze vanaf 20 euro te koop. Het voordeel van deze oordopjes is, dat ze erg fijn zitten en dat het geluid echt super is! Het is niet te vergelijken met goedkopere van o.a Sony en Philips. Ik heb al heel wat oordopjes versleten, maar deze vind ik verreweg de beste! Het draadje is wat dikker, waardoor ze niet snel kapot gaan. Daarnaast zitten ze ook erg lekker en je hebt niet snel last van dat ze uitvallen. :D

Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:21

Die van Apple vind ik heel fijn omdat ze in mn oor blijven zitten :') wat de meeste dus niet doen. Of ze duur zijn weet ik niet, heb ze gekregen van mn vader

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:27

Fairytales schreef:
House of Marley oordopjes, geen twijfel over mogelijk! Bij de Mediamarkt/Saturn zijn ze vanaf 20 euro te koop. Het voordeel van deze oordopjes is, dat ze erg fijn zitten en dat het geluid echt super is! Het is niet te vergelijken met goedkopere van o.a Sony en Philips. Ik heb al heel wat oordopjes versleten, maar deze vind ik verreweg de beste! Het draadje is wat dikker, waardoor ze niet snel kapot gaan. Daarnaast zitten ze ook erg lekker en je hebt niet snel last van dat ze uitvallen. :D

http://www.tactics.com/a/3v8h/2/house-o ... s-fire.jpg

kijk dat klinkt goed! ga ik even achteraan. :D

@Luca03, ik heb even snel gekeken. je hebt duurdere en minder dure varianten. maar die minder dure zijn plat. die blijven niet fijn zitten. Het is meer zo dat ik wel weet dat apple fijne heeft. maar het is gewoon merk. en er moeten ook gewoon prima oortjes zijn voor iets minder met een minder bekent merk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:45

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:15

haha
oke bedankt! ik zal eens kijken.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:18

Ik gebruik zo een koptelefoonmodel. Minder snel stuk, minder snel geluid naar de omgeving, verlies ze niet en geluid vaak relatief goed in vergelijking met de prijs. Overwegen waard misschien?
Je hebt ze ook in 'opvouwmodellen', dan nemen ze ook weinig plek in. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:20

TurdusMerula schreef:
Ik gebruik zo een koptelefoonmodel. Minder snel stuk, minder snel geluid naar de omgeving, verlies ze niet en geluid vaak relatief goed in vergelijking met de prijs. Overwegen waard misschien?

Ik vind dat altijd zo onhandig met meenemen etc. Ik heb mijn oortjes namelijk bijna altijd in mijn jaszak. :')

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:20

Ik heb de Apple 5 oortjes! Die zijn heel fijn! De 4 zijn ook goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:21

Ik ben ook lang op zoek geweest naar oortjes. De bekende action oortjes met het slechte geluid, die bij mij vaak al kapot waren bij aankoop. Toen een tijdje oortjes van eminent gehad, daar zat een heel handig 'haspeltje' op wat kabelbreuk voorkwam, helaas zijn die tussen mijn spaken gekomen en sindsdien heb ik HTC oortjes. Kosten 15 euro maar gaan bij mij drie maanden tot een half jaar mee.
De apple 5 oortjes zijn ook geweldig.
Weet niet of je ze los in je tas hebt, maar dan zou ik ze even in een apart vakje doen, daar zijn bij mij al heel wat oortjes aan gesneuveld :')

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:22

MarlindeRooz schreef:
TurdusMerula schreef:

Ik vind dat altijd zo onhandig met meenemen etc. Ik heb mijn oortjes namelijk bijna altijd in mijn jaszak. :')

Mijn koptelefoon past (met een beetje duwen) prima in mijn jaszak! :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 19:22

TurdusMerula schreef:

mwa, liever niet :+ ik zoek echt oortjes, en ze passen idd niet in mijn jaszak.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:24

Apple oortjes of die ven Beats!