Internet zonder telefoonaansluiting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

Internet zonder telefoonaansluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 13:44

Hallo allemaal,
Vandaag probeerde ik bij Tele2 internet af te sluiten.. Ik kreeg echter te horen dat op mijn adres geen telefoonaansluiting is en ze daarom geen internet kunnen leveren? Ze zeiden hierbij dat KPN alle telefoonaansluitingen beheerd dus ik naar de website van KPN maar ik kan niet vinden hoe dit zit en de klantenservice stuurt me in kringetjes.
Nu dacht ik dat er misschien wel een bokker is die weet hoe dit zit?
Is het mogelijk om zonder telefoon aansluiting internet te krijgen?
Groetjes,
Mieke

petitparis

Re: Internet zonder telefoonaansluiting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:48

in theorie alleszins wel, maar weet niet hoe het in NL zit.

In gaat internet via de telefoonlijn OF via de kabel (tv). Ik heb destijds de telefoonlijn laten afsluiten (ligt er nog wel) en heb nu internet en digitale tv via de kabel (tv).

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:52

Voor Tele2 heb je inderdaad een vaste telefonie lijn nodig (ADSL). Is er een reden waarom je bij Tele2 wil? Ziggo is anders een goed alternatief (of een andere die via de kabel internet levert).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:53

Voor internet via de kabel heb je geen telefoonlijn nodig, maar voor ADSL wel.

Wat voor woning heb je? Ik heb dit een aantal jaren terug ook gehad met mijn vorige huis en toen is er iemand van de kpn geweest om een nieuwe aansluiting te maken. Heeft me toen geen cent gekost aangezien elk huis in nederland voorzien moet zijn van een telefoonaansluiting

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:55

Ja, geen telefoonaansluiting hierzo! De enige provider bij wie dat kan is Ziggo (wat wij hebben). Was een heel drama toen we kpn probeerde, want ze gaven dus níet aan dat wij geen telefoonaansluiting hebben (wisten ze niet). En toen hebben we alles weer moeten stopzetten, geld terug moeten vragen etc. etc.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 14:14

Allemaal sowieso bedankt voor de reacties!
De keuze voor Tele2 was vooral omdat het niet zo duur was.
Ik ben student dus ik heb niet heel veel geld :o
Ik woon in een verbouwd pand wat vroeger van de keuringsdienst van waren was. Nu zitten er allemaal studio's/appartementjes in..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:48

Ik zit ook bij Tele2 voor internet en heb geen vaste telefoonlijn, wel een contact hiervoor waar een draadje voor de modem in moet, misschien bedoelen ze dit laatste?

Wel vind ik het internet van Tele2 erg traag..... Ik ga overstappen zodra mijn contract erop zit..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:12

Heb je een gemeenschappelijke meterkast? Vaak zit de aansluiting daar en moet je bestellen zonder huisnr toevoeging.

ChiChi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:19

miekel92 schreef:
Allemaal sowieso bedankt voor de reacties!
De keuze voor Tele2 was vooral omdat het niet zo duur was.
Ik ben student dus ik heb niet heel veel geld :o
Ik woon in een verbouwd pand wat vroeger van de keuringsdienst van waren was. Nu zitten er allemaal studio's/appartementjes in..

Vraag even na bij de verhuurder hoe het zit met de telefoonaansluiting. Ik verwacht dat er nog wel een hoofdaansluiting zit. Dan zit je echter met het 'probleem' dat je de modem zo dicht mogelijk bij de hoofdaansluiting moet zetten voor optimaal gebruik. Wellicht kan de verhuurder nog wat kabels door lussen.
En idd ADSL gaat via de telefoon lijn of via glasvezel. Ik denk dat je via de kabel met hetzelfde probleem zit, aangezien het een verbouwd pand is. Dus ff navraag doen bij de verhuurder, die kan je sowieso verder helpen. Je zal niet de enige zijn die en aanvraag voor i-net wil doen ;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:28

ADSL gaat niet via glasvezel, puur over KPN koper :)

En hoofdaansluiting, mwah als je de juiste kabel voor het verlengen gebruikt (CAT5E UTP/NORM88 binnen, CAT5E SFTP/NORM92 voor buiten) kan je prima nog met 20-50 meter verlengen :)